Mijn vader was een nazi

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Mijn vader was een nazi

Bericht door Peter M »

Titel: Mijn vader was een nazi (in Nederland uitgegeven onder de titel: 'Want jij draagt mijn naam')
Oorspronkelijke titel: Denn Du trägst meinen Namen
schrijver: Norbert en Stepan Lebert
uitgeverij: Manteau / De Standaard (in Nederland: Anthos)
ISBN: 90 7634 123 0
blz: 216
taal: Nederlands
kernwoorden: non-fictie kinderen
korte beschrijving van de inhoud: In dit werk komt men te weten wat er van de kinderen van nazi-bonzen Hess, Göring, Himmler, Bormann, Frank en von Schirach na de oorlog geworden is.
eigen mening: Zeer interessant om te lezen hoe sommigen er al dan niet in geslaagd zijn het verleden van hun ouders achter zich te laten. Intervieuws die Norbert Lebert eind jaren '50 heeft afgelegd lopen vlot over in het meer recente onderzoek van zijn zoon Stephan. Naar mijn mening een must voor uw bibliotheek!
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Heb hem ook juist gekocht en gelezen en is idd een aanrader.

Adrian.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Is dit boek pas uitgegeven?

Ik ga zeker kijken of ik het ergens zie staan. Ziet er interesant uit.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het is al een drietal jaar uit, maar in de boekenvoordeel verkopen ze hem nu voor iets minder dan 2EUR, dat kon ik moeilijk laten liggen.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Is dat net zoiets als de witte boekenmarkt hier? Dan ga ik zeker kijken en ik zal even langs de Slegte lopen, daar hebben ze ook regelmatig dit soort boeken.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

boekenvoordeel peter ik ga er gelijk heen morgen toppie winkel pas nog het boek over het derde rijk gekocht 7,50 €was hij d8 ik
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Gelieve woorden voluit te schrijven en geen breezer taalgebruik toe te passen. Tevens is het gebruik van leestekens gewenst.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Was het nou de "boeken voordeel" peter, want dan ga ik er gelijk heen. Ik heb hem nog niet gevonden. Het is een prima winkel. Ik heb er pas nog een boek gekocht over het Derde rijk algemeen voor €7,50 dacht ik zo.




-zo b3t3r sj03rd-:P
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het was inderdaad de Boeken voordeel. Dus Yppy: in Nederland hebben ze ook boekenvoordeels.

Dat boek over het derde rijk vond ik wat té algemeen, ik heb het bijgevolg ook laten liggen.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Morgen moet ik werken en dan kan ik wel langer pauze nemen om in de stad te gaan kijken. :)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Brianlinden@leiden schreef:Was het nou de "boeken voordeel" peter, want dan ga ik er gelijk heen. Ik heb hem nog niet gevonden. Het is een prima winkel. Ik heb er pas nog een boek gekocht over het Derde rijk algemeen voor €7,50 dacht ik zo.




-zo b3t3r sj03rd-:P
Op dat laatste zinnetje na :wink: perfect Brian.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ze hadden het boek niet bij de boekvoordeel. Wel een paar anderen boeken over wo2, maar niet zoveel als er op andere tijden ligt. Misschien hebben ze het over een paar weken weer. Ik let er in ieder geval extra op als ik voorbij loop. :)
Plaats reactie