Derde Wereldoorlog is nu!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Tsja ET, Je hebt gelijk.
Je maakt nergens een vergelijking tussen Israël/Palestina en Molukken/Indonesië. Ik denk dat ik werd beinvloed door je bijdrage aan het item over symbolen op kleding, elders in dit forum.

Waarom het mandaatgebied Palestina werd aangewezen... Omdat het het enige logische gebied was. Er is zelfs nog sprake van geweest om Oeganda daarvoor aan te wijzen.
Ondanks de diaspora zijn de joden altijd bezig geweest met het gebied

Israël, omdat dit nu eenmaal het gebied van oorsprong was. Joden wensten elkaar gedurende ca 2000 jaar een "Volgend jaar in Jeruzalem" toe. De stad van de tempel.

Let op. Ik ontken de Palestijnse en Islamitische belangen hierin niet. Jeruzalem is nu eenmaal heel erg belangrijk voor de 3 grote religies.
Laatst gewijzigd door dvaupell op 02 okt 2005, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

:wink: ok dan, maar ik blijf van mening dat de israeliers het te makkelijk gekregen hebben en nu niet rekening houden met de andere volkeren die ook aanspraak maken op dit gebied
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Wat moeten ze nu doen dan? Spulletjes pakken en ergens in de Rimboe gaan zitten?

Ik vind in het midden-oosten conflict dat beide partijen regelmatig verschrikkelijk fout zitten. Maar het is en blijft actie-reactie, het is haast onmogelijk om na te gaan wie er nou ooit was begonnen met de huidige aanslagen/represailles. De Palesteinen moeten met hun fikken van de bussen en raketwerpers afblijven, de Israëliers moeten zich niet verdedigen door machtsvertoon buiten eigen grondgebied en kinderachtige nederzettingen.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

:wink: precies

palestijnen moeten wapens neerleggen, en Israel moet binnen haar grenzen blijven dus alle illegale nederzettingen opdoeken, Jeruzalem moet opgesplitst worden..
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Nou dan zijn ze al goed op weg he..

Nederzettingen in Gaza en de Westelijke Jordaanoever zijn ontruimd...
Israël grijpt alleen nog maar in naar aanleiding van raketaanvallen vanuit Gaza....

Jeruzalem splitsen ??? Dat zal wel niet gebeuren... Kan ook niet volgens mij.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nee en als ze het wel doen ga ik daar in mijn eentje die muur alvast afbreken! Dan is ie er alvast niet meer op het moment dat de rest er ook vanaf wil.
:P
Muren zijn niet leuk volgens mij. Dan kun je elkaar namelijk niet meer eenhand geven of een kus ofzo. Wat is daar nou wenselijk aan?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Klopt Arjen,

Muren zijn niet leuk .... maar kunnen wel effectief zijn.
Ik heb begrepen dat sinds Israël op de grens tussen Israëlisch en Palestijns gebied een muur heeft geplaatst het aantal aanslagen drastisch is afgenomen.

Om te voorkomen dat de discussie nu verder over die muur zal gaan... Ja ik realiseer me dat deze muur deels op Palestijns gebied staat en dat is niet goed.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

als blijk van goede wil moet israel de muur verplaatsen naar 10 meter op hun eien grondgebied 8)
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

wel beter dat het aantal aanslagen is afgenomen...ik nam zelf aan dat dat kwam door het terug trekken van palestijns grondgebied; maar het zou natuurlijk ook door die muur kunnen komen...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Unkown Member
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2005, 22:44

Bericht door Unkown Member »

Zolang de mens al bestaat zijn ze in strijd met elkaar, nu de communicatie & technologie mogelijkheden beter zijn, kunnen we lekker met elkaar over de hele wereld gaan ruzieen over geloof en macht. Geloof = macht. Oftwel mensen onder duim houden. Dit geloof hoeft natuurlijk geen religie te zijn. Het kan ook geloof zijn in een leider.
Dat zijn degene in apenpak met stropdas en die sturen de soldaat aan, die bereid zal zijn te doden en te sterven.
Et voila Oorlog!

Bekritiseer!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik ben van mening, meneer of mevroiuw unknown member, dat je de bal niet zo heel erg mis slaat. Ik denk inderdaad dat geloof en macht een heleboel ellende veroorzaken. Het vreemdste is nog te realizeren dat het de mensen die dit doen helemaal niet hierom gaat.
Feitelijk zijn die mensen bang. Bang om overheerst te worden bijvoorbeeld. Dat is geloof ik DE motivatie om macht te zoeken; want anders heeft een ander misschien wel macht over jou en dat is eng klaarblijkelijk. Geloof is er nog zo eentje. Uit angst dat een vals geloof je aanzet tot allerlei vreselijkheden zoek je dat ene, ware geloof. Dat heeft als gevolg dat de rest dus niet waar kan zijn en dat dat dus precies die valse geloven waren war die persoon al eerder bang voor was. Uit angst dat die valse geloven mensen aanzetten tot allerlei vreselijkheden moeten die dus wijken. Vanaf dat moment zet je zelf aan tot die vreselijheden... Dat is dus het rare..op de een of andere manier werkt angst in de hand dat je precies tegen iemand gaat doen waar je bang voor was dat de ander tegen jou zou doen.

Je zou eigenlijk eens in je eigen leven moeten opletten waar nu eigenlijk alle ellende begint bij bijv. een woordenwisseling ofzo. Je zult zien dat het de pijn van iemand is en de angst daar weer pijn te lijden die keer op keer veroorzaakt dat die persoon daar pijn heeft.

Maar goed.. nu verval ik in loze vergelijkingen..
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie