Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Harro »

Dean- schreef:komt om wat voor een reden dan ook moeten we maar toelaten :roll:
Nee, maar je laat ze toe of niet. Zijn ze toegelaten en begaan ze een misdrijf, dan gewoon de Nederlandse gevangenis.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

en mensen met een a status ?

of eerst hier de straf uit laten zitten en dan een enkeltje ?
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Even back on topic, want we kunnen zo blijven discussiëren. Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij?
Laatst gewijzigd door Drs. S. op 05 okt 2005, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

dvaupell schreef:Een oproep aan iedereen : ALSJEBLIEFT PROBEER GENUANCEERD NA TE DENKEN, MET NAME OVER DE OMGANG MET MENSEN VAN BUITENLANDSE KOMAF !

Het is erg eenvoudig de schuld van veel onrecht neer te leggen bij een specifieke bevolkingsgroep. Het 'zondebok' principe.
We weten allemaal waar dit toe kan leiden......
Precies! Het CBS rapport toont aan dat 2,2 procent van de allochtonen (dat is eerste en tweede generatie) in 2002 verdacht was van een misdrijf tegen 0,9 procent van de autochtone bevolking. 97,8 procent van de allochtone bevolking heeft dus niets misdaan. Als daarbij de sociaal-economische omstandigheden tussen allochtoon en autochtoon gelijk waren zou het percentage bij allochtonen lager liggen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:en mensen met een a status ?

of eerst hier de straf uit laten zitten en dan een enkeltje ?
Dat zijn er heel weinig. Wil je daar de discussie op richten? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Drs. S. schreef:Even back on topic, want we kunnen zo blijven discussiëren. Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij?
Lees het CBS rapport nou maar.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

jonge jonge, er wordt door Cas om onze mening gevraagd. Laat maar, ik heb er zo geen zin meer in...
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

nee maar die zijn nog niet toegelaten vandaar
Murat D. weer voor de rechter
Murat D., die vast zit wegens het doodschieten van conrector Hans van Wieren, staat morgen opnieuw voor de rechter. Dit keer wordt hij verdacht van moord op een medegedetineerde eind maart. Behalve Murat staan nog vijf medegedetineerden voor de rechter die verdacht worden van betrokkenheid bij het koud maken van het slachtoffer. Eerder werd er een jongen op eigen verzoek overgeplaatst, omdat hij bedreigd zou worden door Murat.
zouw deze jongeman dan wel in aanmerking komen ?

hij kan duidelijk niet echt wenen aan de nederlandse maatschapij
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Dean- schreef:
Skylighter schreef:
Drs. S. schreef:Wat wordt er eigenlijk bedoeld met medelanders? Medelanders van de nederlanders, of medelanders van die gast die je (Cas) in elkaar sloeg?
Ik denk dat hij Marrokanen, Turken en Antillianen bedoeld.

Antillianen, zijn rijksgenoten.
Dus? Marrokanen en Turken van de 2de generatie ook.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Khad het voor de duidelijkheid erg kort door de bocht gebracht, maar je hebt natuurlijk gelijk.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

En wat ik vind van de Nederlandse samenleving? Mij zie je niet meer 's avonds alleen door de binnenstad lopen (ja, slechte ervaring mee en helaas waren het Marrokaanse jongeren.) Neem aan dat mijn mening dan voor zichzelf spreekt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Okay...Ik wil eventjes iets kwijt in deze discussie.

Ik kan mij heel erg goed voorstellen hoe het is om door iemand die niet hier geboren is onheus bejegend te worden. Iedereen kan dat wel denk ik. het is natuurlijk van belang dat we als groep begrijpen hoe hiermee om te gaan.

In mijn ogen lijkt het erop dat wij, de nederlanders, als groep problemen beginnen te krijgen met onze verdraagzaamheid. Kan ik best begrijpen. Als jij iemandje land inlaat omdat ie het thuis erg slecht heeft en die persoon gaat als dank daarvoor stelen en agressief doen dan krijg je een reactie. De reactie moet zijn : een passende straf bedenken; welke straf wil ik eventjes onbenoemd laten.

Waar wij als groep voor moeten waken is dat het erg gemakkelijk is om een hele groep mensen de schuld geven van wat enkelingen doen. Het vervelende is namelijk dat wanneer je iemand de schuld geeft van wat hij of zij niet gedaan heeft het op de een of andere manier zo is dat die persoon na verloop van tijd en herhaaldelijke beschimpingen ook zo wordt. Ik weet dat het raar klinkt; maar geloof me maar. Dat is dus wat er aan de hand is. De vreemdeling is dat dat wij, de nederlanders, hem haaten en na verloop van tijd haten wij vreemdelingen. Weij, de nederlanders zijn bang dat we met agressie en diefstal te maken krijgen en na verloop van tijd wordt het ook zo.

Het is echt van wezenlijk belang dat de schuldige voor iets aangewezen wordt en de rest met rust gelaten wordt. Daarna gaat vergeving een rol spelen; want zonder vergeving kan de ellende zichzelf alleenmaar opstapelen.

Overigens Cas: echt arelexed voor je. Ik hoop dat je je nu beter voelt. Gelukkig heb er alleen een dikke lip aan over gehouden.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

dvaupell schreef
ALSJEBLIEFT PROBEER GENUANCEERD NA TE DENKEN, MET NAME OVER DE OMGANG MET MENSEN VAN BUITENLANDSE KOMAF !
Vergeet daarbij aub niet dat mensen van buitenlandse komaf ook in veel gevallen wel wat meer na mogen denken over de omgang met de autochtone bevolking hier.

Harro schreef
Lees het CBS rapport nou maar.
Nou nou nou. Probeer deze discussie alstjeblieft even op niveau te houden en het niet naar beneden te halen met zulke cru overkomende opmerking...
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

dank u!
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

ikke heb even het cbs raport gelezen en inderdaad nederlanders plegen meer strafbare feiten maar er zijn toch ook veel meer nederlanders dan buitenlanders in dit land
Plaats reactie