Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Zo is het maar net Mich.

Maar er is nog iets, ook al eerder in deze discussie ter sprak gekomen trouwens. Dat is de theorie van de self-fullfilling-prophecy.

Als je maar lang genoeg roept dat iemand een crimineel is dan wordt die persoon dat ook.... Daarnaast heb je nog het effect dat als je een hele groep beschuldigt van het één of ander, het voor een idividu binnen zo'n groep de drempel verlaagt om zich daadwerkelijk aan dat één of ander schuldig te gaan maken....

Het is allemaal nogal complex.

Ik zou het overigens geen vicieuse cirkel willen noemen maar meer een spiraal-omlaag... Hoe kunnen we deze spiraal stoppen Mich ? (Of iedere andere deelnemer aan deze discussie ?)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mich schreef:We krijgen hier een discussie over oorzaak en gevolg (Kip en ei).
Je krijgt inderdaad zo'n 'vicieuze cirkel' discussie. Want je kan het aan de andere kant ook weer zo zien, dat deze witte, autochtone Nederlanders niet zonder reden generaliserend en negatief over andere groepen zijn gaan praten![/quote]
Op basis van 2,2 procent? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mijn idee is gewoon van iedereen houden Dvaupell. Hoe anders kan iemand zijn zwakheden onder ogen komen en doorgroeien? Door schade en schande wordt men wijs. Liefde wekt wederliefde; dat is de enige redding die er bestaat.
Maar goed...de laatste die zei hoe fijn alles zou kunnen zijn als we tof tegen elkaar deden hebben "we" aan 2 boomstammen gespijkerd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Arjen schreef:Mijn idee is gewoon van iedereen houden Dvaupell. Hoe anders kan iemand zijn zwakheden onder ogen komen en doorgroeien? Door schade en schande wordt men wijs. Liefde wekt wederliefde; dat is de enige redding die er bestaat.
Maar goed...de laatste die zei hoe fijn alles zou kunnen zijn als we tof tegen elkaar deden hebben "we" aan 2 boomstammen gespijkerd.
Arjen, waarom zijn er niet gewoon meer mensen zoals jij? :)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Omdat je bij tijd en wijle aan boomstammen gespijkerd wordt?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Arjen schreef:Omdat je bij tijd en wijle aan boomstammen gespijkerd wordt?
Misschien omdat het weer eens tijd wordt om iemand vast te spijkeren?

Nee serieus, ik heb respect voor jouw levensvisie. Weliswaar vind ik deze soms een beetje naïef, maar wel heel erg mooi.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Dean- »

Harro schreef:
Dean- schreef:komt om wat voor een reden dan ook moeten we maar toelaten :roll:
Nee, maar je laat ze toe of niet. Zijn ze toegelaten en begaan ze een misdrijf, dan gewoon de Nederlandse gevangenis.
Niet mee eens, als je net nieuw bent in een land en je steelt dan maar terug naar je land. Daarbij, maar niet uitmaakt zou de gevangenis voor veel van die mensen een lui lekkerland zijn.
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Kevin; als je denkt dat ik naïef ben dan heb je het echt mis.
Maar als ik laat merken dat ik wel degelijk begrijp waar een ander het over heeft en ik die pijn en ellende net zo voel soms dan gaat het gesprek opeens over iets heel anders. Vanaf dat moment gaat het dan niet meer over hoop; maar over angst en als je je laat leiden door je angsten dan wordt de situatie er nooit meer beter op.
Vandaar dat ik een ander laat vertellen en af en toe en meeleef, maar mij niet laat verleiden tot het inzien van pijn en angst. Want wanneer je die spiraal ingaat dan is het een hele lange weg terug.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Je krijgt inderdaad zo'n 'vicieuze cirkel' discussie. Want je kan het aan de andere kant ook weer zo zien, dat deze witte, autochtone Nederlanders niet zonder reden generaliserend en negatief over andere groepen zijn gaan praten!
Op basis van 2,2 procent?
Harro, misschien moet je eens niet zo selectief te werk gaan met waarop je allemaal reageert. Het valt me op dat je alleen maar reageert op berichten die je dan kunt afkraken. Als mensen kritiek leveren op jouw bijdragen negeer je dat vrijwel gewoon.

En kijk ook nog even hier naar: (bron mediaonline.weblog.nl en nog véle anderen).
16 september 2005
Eén op de drie daders misdrijven allochtoon
--------------------------------------------------------------------------------
Eén op de drie verdachten die de politie in 2004 aanhield, was van allochtone afkomst. Dit blijkt uit de Landelijke criminaliteitskaart van de politie, die donderdag werd gepubliceerd. Dit jaar zijn in dit rapport voor het eerst cijfers over afkomst opgenomen.
Laatst gewijzigd door Mich op 05 okt 2005, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Arjen,

Je hebt hier volkomen gelijk. De enige manier om dit te verbeteren is door een grote mentale omwenteling. Van een negatieve naar een positieve denkwijze. (Speciaal voor Arjen: Van Haat naar Liefde / Van Angst naar Moed :wink: )

Het is veel makkelijker om over tegenslagen te zeuren en er iemand de schuld van te geven dan om het als een uitdaging te zien en de handschoen op te pakken.....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mich schreef:
16 september 2005
Eén op de drie daders misdrijven allochtoon
--------------------------------------------------------------------------------
Eén op de drie verdachten die de politie in 2004 aanhield, was van allochtone afkomst. Dit blijkt uit de Landelijke criminaliteitskaart van de politie, die donderdag werd gepubliceerd. Dit jaar zijn in dit rapport voor het eerst cijfers over afkomst opgenomen.
Dus twee op de drie zijn autochtoon. En daar hoor ik hier helemaal niemand over klagen. Nogmaals: het is vreemd dat hier het beeld wordt gevormd dat het vooral allochtonen zijn waar de mensen last van hebben terwijl dus tegenover elke allochtone verdachte twee autochtone verdachten staan.
Laatst gewijzigd door Harro op 05 okt 2005, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

dvaupell
Ik zou het overigens geen vicieuse cirkel willen noemen maar meer een spiraal-omlaag... Hoe kunnen we deze spiraal stoppen Mich ? (Of iedere andere deelnemer aan deze discussie ?)
Ik weet het niet. Zelf betwijfel ik of het nog wel te stoppen valt. Van alle kanten komen verschillende reacties: geklaag, gevloek, angstkreten. Iedereen vind dat het zo eigenlijk niet meer gaat maar de meeste, inclusief ikzelf, hebben geen flauw idee wat er gedaan moet worden...
Hoe mooi het ook klinkt, van iedereen houden, ik denk toch echt dat dat een soort van utopie is hoor. Alle verscheidenheid en verweiten zullen niet meer verdwijnen denk ik.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mich schreef:Als mensen kritiek leveren op jouw bijdragen negeer je dat vrijwel gewoon.
Vertel maar wat ik negeer dan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Harro kom op! Twee op de drie zijn autochtone ja dat kan toch ook vrijwel niet anders! Er wonen hier vele malen meer autochtonen dan allochtonen. Nogal wiedes dat hun aandeel in de criminaliteit dan ook hoger ligt. Het gaat niet om die twee op de drie autochtonen, het gaat er juist om dat 1 op de drie allochtonen verdacht zijn. En dat is behoorlijk veel. Daardoor is er genoeg reden tot angst en zijn de mensen het vandaag de dag een beetje zat.

Ik ben het zeker niet met iedere uitspraak die in deze discussie is gedaan een (begrijp me niet verkeerd :wink: ) maar ik heb begrip voor de gevoelens die onder de autochtonen Nederlanders leven.
Het uitzetten van asielzoekers die een misdrijf begaan waar gevangenisstraf opstaat (dus niet het hebben van een kapot achterlicht, of door het rode licht rijden), zou misschien een van de maatregelen kunnen zijn.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mich schreef:Harro kom op! Twee op de drie zijn autochtone ja dat kan toch ook vrijwel niet anders! Er wonen hier vele malen meer autochtonen dan allochtonen. Nogal wiedes dat hun aandeel in de criminaliteit dan ook hoger ligt. Het gaat niet om die twee op de drie autochtonen, het gaat er juist om dat 1 op de drie allochtonen verdacht zijn. En dat is behoorlijk veel. Daardoor is er genoeg reden tot angst en zijn de mensen het vandaag de dag een beetje zat.
Eén op de drie verdachten is allochtoon is iets heel anders dan één op de drie allochtonen is verdacht. Dat zou betekenen dat 66 procent van alle allochtonen verdacht is en dat is absolute flauwekul.
Mich schreef:Ik ben het zeker niet met iedere uitspraak die in deze discussie is gedaan een (begrijp me niet verkeerd :wink: ) maar ik heb begrip voor de gevoelens die onder de autochtonen Nederlanders leven.
Als je van 2,2 procent door een bericht verkeerd te lezen 66 procent maakt snap ik dat wel.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie