Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een mening of overtuiging etaleren is best, maar zonder onderbouwing of theorie is het weinig zinvol meermalen hetzelfde te herhalen. Een mening hebben we gehoord en dat is dan dat. Er geen sprake van een discussie, maar meer het beluisteren van een grammofoonplaat. Een keer beluisteren is voldoende.

Ik vind het prima als we op het scherpst van de snede meningen hier deponeren, maar doe dat alleen als je ook een discussie kunt aangaan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, nou is'tie fraai Dr.S. Ik post voortdurend feiten, cijfers van het CBS en onderbouwde argumentaties en dan ben ik de storende factor als iemand reageert dat je buitenlanders gewoon boven de poolcirkel uit een vliegtuig moet gooien? LOL, je bent niet goed wijs.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

zonder verder nog meer off-topic te gaan, kan ik dit bevestigen. Je hebt kritiek op iedereen en het enige waar jij je druk over maakt zijn criminelen. In het proces van voor- of achteruitgang van een maatschappij zijn natuurlijk meer dingen die een rol spelen. Geef eens een keer je mening over het onderwerp.
Genoeg gezegd.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik post voortdurend feiten, cijfers van het CBS en onderbouwde argumentaties en dan ben ik de storende factor als iemand reageert dat je buitenlanders gewoon boven de poolcirkel uit een vliegtuig moet gooien? LOL, je bent niet goed wijs.
Die reactie kwam pas nadat de grammafoon plaat voor de honderste keer was blijven hangen. Zoals ik zei: de meningen worden extremer.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Drs. S. schreef:zonder verder nog meer off-topic te gaan, kan ik dit bevestigen. Je hebt kritiek op iedereen en het enige waar jij je druk over maakt zijn criminelen. In het proces van voor- of achteruitgang van een maatschappij zijn natuurlijk meer dingen die een rol spelen. Geef eens een keer je mening over het onderwerp.
Genoeg gezegd.
a) Mijn mening over het onderwerp heb ik al lang gegeven op pagina 1 van deze discussie. Ondanks de misleidende titel van dit topic stuurde TS zelf de discussie specifiek richting alloctone criminelen en hun vermeende grote rol in de ontsporing van de maatschappij. We zijn dus volledig on-topic.
b) Ik maak mij niet druk om criminelen maar om de 97,8 procent die juist niet crimineel is. We kunnen hier nu wel allemaal "oow Cas, die nare rotbuitenlanders ook" gaan roepen maar daar hebben we helemaal niets aan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

soms kun je ook beter crimineel zijn in dit land dan een brave burger
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Drs. S. schreef:Die reactie kwam pas nadat de grammafoon plaat voor de honderste keer was blijven hangen. Zoals ik zei: de meningen worden extremer.
En dan ligt het aan mij dat de meningen in deze discussie extreem zijn???
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:soms kun je ook beter crimineel zijn in dit land dan een brave burger
Dat bertjan dit zegt ligt natuurlijk ook aan mij hè Dr. S.? :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

en nog iets, we willen allemaal het laatste woord hebben. Ik ga, bij deze, niet in op toekomstige reacties.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik begrijp het bezwaar ten overstaan van Harro niet. Waarom zou hij niet op meningen van anderen mogen reageren? Mij lijkt dat we beter nadenken over onze eigen standpunten en die beter formuleren, omdat je ze op een discussieforum plaatst, dan mag je verwachten dat er reacties op komen. Of je een mening hebt geplaatst doet zelfs weinig ter zake, maar vergemakkelijkt de zaak. Discussie is een prima methode om tot genuanceerdere standpunten te komen. Mensen die niet willen discussieren hebben niets in dit topic te zoeken, daarover mijn oproep bovenaan deze bladzijde van de thread.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Dat bertjan dit zegt ligt natuurlijk ook aan mij hè Dr. S.?

nee dit roep ik al vaker

als ik die tbs ers dan zie op zoon leuk bootreisje met een paar van die geitenwollensokken

ik ben in al mijn 26 jarig bestaan nog maar 2 bekeuringen binnen van te hard rijden en de uitnodeging van een bootreisje moet nog komen

al die tijd loopt je uitkering gewoon door 10 jaar vast reken uit

als je die uitzendingen ook zag van ''probleemwijken'' geen werkt er maar feesten en dikke autos voor de deur

hoe kijken jully dan tegen de doodstraf aan ?

als er echt 100% waterdicht bewijs is zoals folkert mohamed of een 100% dna mahts ?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Bericht door Harro »

Misschien moeten mensen het bericht van TS nogeens lezen en zich dan afvragen of een andere discussie de bedoeling was van Cas dan een discussie over crimineel gedrag onder allochtonen en de mate waarin dit voorkomt.

De beschuldiging van Dr. S. dat ik de storende factor ben in deze thread is belachelijk en zijn mededeling dat hij verder niet gaat reageren op mijn posts is typerend voor de "hit and run" tactiek die ik steeds vaker zie op dit forum: mensen posten even snel een paar extreme, niet of nauwelijks onderbouwde uitspraken en als er zinnige tegenvragen komen van enige diepgang dan haken ze af onder het mom van "we worden het toch nooit eens", het afgezaagde "ieder zijn mening" of het nog treuriger, het afzeiken van de serieuse vragensteller of het volharden in nietszeggende populistische uitspraken. Ook lijken veel mensen te schrikken als ze tegengas krijgen. Alsof ze enkel wat onderbuikgevoelens wilden uitten in een discussie en een betrokken discussie over hun uitspraken niet aankunnen. Dan is het natuurlijk makkelijk om de feiten om te draaien en net te doen alsof ik de vervelende klier ben die onredelijk, lullig en zelfs doelbewust een storende factor is. Ik zou zeggen, kijk allemaal eens in de spiegel.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Glenn Janssens schreef: Kevin.
Ik heb het reeds gezegd in één van mijn voorgaande berichten.
Maar blijkbaar heb je het gemist.
Mensen die in Belgie geboren zijn (ongeacht hun origine,Marrokaan,Turk,chinees,Engelsman,Amerikaan,Rus etc) zijn voor mij Belg en worden de gevangenis ingedraaid.
Oké, wat dit betreft baseer je je dus op nationaliteit en niet op ras. Uiteindelijk zal je dan weinig criminelen het land uit kunnen zetten, want in Nederland heeft het merendeel van de criminelen met een allochtone achtergrond de Nederlandse nationaliteit. Dat is het hele punt: er zijn politici die deze uitspraak ook doen maar daarbij beseffen ze zich blijkbaar niet dat maar een kleine groep criminelen op deze grond het land uitgezet kan worden.
Glenn Janssens schreef:Mensen die hier NIET geboren zijn beschouw ik als gasten/buitenlanders...doen ze iets fout moeten ze van mijn part opzouten.
Dus die Amerikaan dat hier een misdaad pleegt,weg ermee.
Lijkt me vrij duidelijk toch?
Ik snap wat je bedoelt, maar ben van mening dat dit vrij weinig zal verbeteren aan de samenleving omdat dit niet gaat om een grote groep. Praktisch gezien lijkt het me ook moeilijk te realiseren. Maar ik kan me situaties voorstellen waarin dit inderdaad een oplossing zou kunnen zijn.
Glenn Janssens schreef:Tussen haakjes,ik heb Marrokaanse vrienden en die zeggen zelf,dat als één van hun Landgenoten iets mispeuteren in België,dat zij dat ervaren als een schande.
En juist voor die groep - in 2002 in Nederland bijna 98% van de allochtonen - neem ik het in deze discussie op. We moeten dit probleem niet extreem uitvergroten, want daarmee doen we deze mensen geen eer aan.
Glenn Janssens schreef:En die zeggen zelf dat ze terug moeten gestuurdt worden om 'thuis' hun straf te krijgen,omdat ze daar zwaarder gestraft worden zoals het zou moeten.
Geloof het of niet,maar dit is de waarheid.
Ik geloof dit absoluut want ik besef me juist heel goed dat deze mensen zich enorm schamen voor de kleine groep mensen binnen hun bevolkingsgroep die zich misdragen. In elk geval goed om te horen dat je open staat voor hun mening, ik denk namelijk dat het vooral belangrijk is dat we deze grote groep mensen eens aandacht en respect moeten geven in plaats van dat we altijd maar weer die rotte appels bespreken.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Drs. S. schreef:Waarom is er geen moderator aanwezig? De discussie is al ergens op pagina 2 volledig ontspoord. Het probleem wat je vaker ziet op dit forum is dat het onderwerp wordt vergeten en dat men gaat discussiëren over een detail. Het gaat niet over de autochtone criminelen, het gaat over waar de maatschappij heen gaat.
Schijnbaar vinden heel veel mensen dat de problemen in de samenleving deels samenhangen met allochtone (dat bedoel je toch?) criminelen. Dit ben ik deels wel met ze eens, want ik vind dat deze relatief kleine groep best veel onrust veroorzaakt. Maar vergeet ook niet dan 2 op de 3 criminelen in Nederland gewoon autochtonen zijn. Wat ik - en gelukkig anderen met mij - in deze discussie uit de wereld willen brengen zijn de vele vooroordelen die meteen ter sprake komen.

Natuurlijk zijn de problemen in de samenleving absoluut niet enkel de oorzaak van allochtone criminelen, al denken politici als Wilders en Nawijn daar klaarblijkelijk anders over omdat ik hen over praktisch nooit iets anders hoor. Maar begin eens bij je zelf en geef aan waar volgens jou de samenleving heen gaat.
Drs. S. schreef:Wat je ook vaak ziet bij zulke ontspoorde discussies is dat je een welles-nietes spelletje krijgt. Gevolg hiervan is dat de discussie erg persoonlijk wordt.
Zolang zo'n discussie gepaard gaat met argumenten is dat geen enkel probleem. Het merendeel van de discussies kun je namelijk op deze manier beschrijven: mensen worden het niet gauw eens of durven niet in te schikken.
Drs. S. schreef:Volgens mij zijn er mensen (ik noem geen namen, maar ik denk dat het wel duidelijk is wie ik bedoel) die slechts mee 'discussiëren' puur en alleen om iemand uit de tent te lokken, zonder dat ze een gezonde inbreng hebben. Want laten we eerlijk zijn, kritiek hebben op alles en iedereen die het niet met je eens is, is erg simpel (een leraar zou toch beter moeten weten (oeps, ik heb toch bijna een naam genoemd)). Dit alles maakt dat mensen nog extremer worden (zowel links als rechts) dan ze waren.
Je bedoelt duidelijk Timo en daar sla je naar mijn mening compleet de plank mee mis. Als iemand in deze discussie argumenten en feiten heeft aangedragen is het Timo wel. Het onderzoek van het CBS vormt hier een duidelijk voorbeeld van. Dat de onderzoeksresultaten niet passen in het straatje van sommige mensen is geen reden om voor de zoveelste keer Timo persoonlijk aan te vallen omdat je het met argumenten niet van hem kunt winnen.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

KevinP schreef:
Glenn Janssens schreef: Kevin.
Ik heb het reeds gezegd in één van mijn voorgaande berichten.
Maar blijkbaar heb je het gemist.
Mensen die in Belgie geboren zijn (ongeacht hun origine,Marrokaan,Turk,chinees,Engelsman,Amerikaan,Rus etc) zijn voor mij Belg en worden de gevangenis ingedraaid.
Oké, wat dit betreft baseer je je dus op nationaliteit en niet op ras. Uiteindelijk zal je dan weinig criminelen het land uit kunnen zetten, want in Nederland heeft het merendeel van de criminelen met een allochtone achtergrond de Nederlandse nationaliteit. Dat is het hele punt: er zijn politici die deze uitspraak ook doen maar daarbij beseffen ze zich blijkbaar niet dat maar een kleine groep criminelen op deze grond het land uitgezet kan worden.
Ik baseer het inderdaad op Nationaliteit.
Ik wil niet een heel bevolking "deporteren",maar enkel die criminelen die daarvoor in aanmerking komen...daarom is het een goede zaak dat dit in feite een minderheid is (weliswaar een minderheid die voor een grote onveiligheidsgevoel zorgen in de samenleving).
Plaats reactie