Reparatie hulp nodig,

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Thunderdome
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 aug 2005, 14:35
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Reparatie hulp nodig,

Bericht door Thunderdome »

hoi,
Ik heb een zeer oud gebruikt gasmasker van het type TC 38 civile uit frankrijk en laatst is daar een oog van kapot gevallen.
Hoe kan ik dit maken zodat het nog steeds origineel blijft, of zo origineel mogelijk.

Jens
biertje?
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

het oogglas apart kopen... toevallig een foto? kan ik even kijken of ik nog iets heb liggen...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Thunderdome
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 aug 2005, 14:35
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

ik heb nog wel wat er vanaf is maar ik weet niet hoe ik het eraan moet maken ik zal ff een foto maken en die zet ik morgen dan hier op het forum hoe kun je btw foto's die niet op een site staan hier opzetten?
biertje?
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

via http://www.imageshack.us/ , -> bladeren in je pc -> Host it -> de 2de link copieren en hier plakken
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Thunderdome
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 aug 2005, 14:35
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

dit is ut masker waar ik het over heb, het rechteroog is eraf.
Afbeelding
biertje?
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

weetje toevallig de diameter van het glas? 8) mischien kan ik je een belgische geven die er in past... verschil zul je dan niet merken :lol:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Thunderdome
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 aug 2005, 14:35
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

ik zal het ff uitleggen:p
het ringetje dat je ziet dat om het glas zit is eraf samen met het glas. ik moet het er alleen opniuw op bevestigen alleen ik weet niet hoe of waarmee zodat je het niet merkt.
Jens
biertje?
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

aha,mm geen idee eigelijk dan
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Thunderdome
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 aug 2005, 14:35
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

ow hebben jullie misschien wel een idee wat dit is wat ik hier heb:
Afbeelding

ik weet dat hij uit 1942 komt omdat dat erin staat maar ik weet niet waarvan hij is. ik heb hier trouwens nog een zakje waarvan ik niet weet wat het voor zakje is:
http://pub10.bravenet.com/photocenter/a ... =850912519
dit is van de us uit 1944 waarin staat: laird schober, ik weet niet wat dit betekent en ik zou ff een bevestiging willen hebben van mijn idee dat het een ammopouch is.
biertje?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Titel aangepast,
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Thunderdome schreef:ow hebben jullie misschien wel een idee wat dit is wat ik hier heb:
Afbeelding

ik weet dat hij uit 1942 komt omdat dat erin staat maar ik weet niet waarvan hij is. ik heb hier trouwens nog een zakje waarvan ik niet weet wat het voor zakje is:
http://pub10.bravenet.com/photocenter/a ... =850912519
dit is van de us uit 1944 waarin staat: laird schober, ik weet niet wat dit betekent en ik zou ff een bevestiging willen hebben van mijn idee dat het een ammopouch is.

Volgens mij is dat een Brits pistool munitie tasje. Post eens een foto van de achterkant. Staat er bij de datum een pijltje? Is het tasje van binnen gevoerd?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Thunderdome schreef:ow hebben jullie misschien wel een idee wat dit is wat ik hier heb:
Afbeelding

ik weet dat hij uit 1942 komt omdat dat erin staat maar ik weet niet waarvan hij is. .....
Dat is inderdaad een Brits munitie tasje.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hell-Fire schreef:
Thunderdome schreef:ow hebben jullie misschien wel een idee wat dit is wat ik hier heb:
Afbeelding

ik weet dat hij uit 1942 komt omdat dat erin staat maar ik weet niet waarvan hij is. .....
Dat is inderdaad een Brits munitie tasje.
Dit lijkt inderdaad op een Brits munitietasje. Maar het zou ook Canadees kunnen zijn. :lol:

Dus als er enkel alleen een pijl is staat is deze Britse. En als er een pijl met C erin staat is het Canadees. Als die Canadees is dan is de kans ook erg groot dat deze ZL&Tltd is gestempeld.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Even een vraagje tussendoor.

Nico, een kompastasje en pistoolmunitie tasje zijn toch hetzelfde aan de buitenkant, alleen een kompastasje heeft van binnen voering. Heb ik het goed?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Darryl schreef:Even een vraagje tussendoor.

Nico, een kompastasje en pistoolmunitie tasje zijn toch hetzelfde aan de buitenkant, alleen een kompastasje heeft van binnen voering. Heb ik het goed?
Ja dat klopt volgens mij wel. Zal eens kijken bij mijn kompas tasje of ze van buiten verschillen. Maar volgens mij zijn ze gelijk. Op de binnenzijde na dan. :)
Plaats reactie