Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ik weet dat ik er even anderhalve dag tussenuit ben geweest (kon de colleges helaas niet laten schieten voor deze interessante discussie!) maar ik ben de draad nu volledig kwijt. Van de eigenlijke discussie is inderdaad niet veel meer overgebleven, dus ik weet eigenlijk niet wat ik nog zeggen kan.
Behalve dan dat ik het interessant vond en dat het ook erg leerzaam was om de zaken vanuit ander perspectief te bekijken en meningen van anderen te horen.

Aangezien Cas zelf ook verder voor geen enkele inbreng heeft gezorgd en ik verder het gevoel heb dat het voor de meeste wel weer mooi is geweest met dit onderwerp, laat ik het ook maar verder zo.
In ieder geval bedankt voor deze interessante discussie Harro, dvaupell en anderen!
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

wie zegt er dat we nu klaar zijn?

er zijn vast nog zat mensen met een andere inbreng
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

sobel schreef:wie zegt er dat we nu klaar zijn?

er zijn vast nog zat mensen met een andere inbreng
Die durven niet meer,door sommige boomknuffelaars hier!
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

sobel schreef
wie zegt er dat we nu klaar zijn?
er zijn vast nog zat mensen met een andere inbreng
Ik heb het woord klaar nooit in mijn mond genomen sobel. Het lijkt mij anders wel duidelijk dat dit topic langzaamaan doodbloedt.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

*knuffelt boom nogmaals*
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Glenn Janssens schreef:
sobel schreef:wie zegt er dat we nu klaar zijn?

er zijn vast nog zat mensen met een andere inbreng
Die durven niet meer,door sommige boomknuffelaars hier!
wat bedoel je daarmee? mensen die het niet eens zijn met jou standpunt en daarbij wel een goed argument hebben?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Dodo schreef:Hoe je mening te beinvloeden:
Mijn ervaringen en ervaringen van anderen met allochtonen en autochtonen.

1. Vriendin van mij werd op koopjesavond op donderdag beveiligd door politie agenten vanwege enkele dreigementen van de allochtone medemens.
2. Klasgenoot van mij heeft nu deels een kunstgebit omdat zijn tanden eruit zijn geslagen op vrijdagnacht, door een allochtoon.
3. Ikzelf enkele klappen gehad van allochtone jongeren opweg naar school.
4. Het vernielen van mijn fiets omdat ik wel een kaartje had om naar een feest te kunnen, door allochtonen.
5. Enkele dreigementen richting mijn kant van de allochtone medemens.
6. Weggooien van mijn spullen, eveneens door de allochtone medemens.

1. Een opmerking "dat ik niet zo moest kijken" door een autochtoon..

Sorry, maar ze maken het wel erg makkelijk om een mening te vormen. Ikzelf ben de weg kwijt.

Harro, misschien zijn ze bij jou in het onderwijs wat respectvoller, maar op vrijdagavond mag je ze niet aankijken.


Ik typ nog met 1 hand, dus typfouten graag negeren. Evenals evt. foutjes in interpunctie, de puntjes zijn een beetje lastig.
En dan nog snapt men het hier niet, dat je andere kijkt hebt op deze mensen dan zei hebben. Ik scheer ze echt niet allemaal over een kam, absoluut niet, maar de verhalen die jij hier nu neerzet zijn voor mij ook allemaal erg duidelijk.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Skylighter schreef:
Dodo schreef:Hoe je mening te beinvloeden:
Mijn ervaringen en ervaringen van anderen met allochtonen en autochtonen.

1. Vriendin van mij werd op koopjesavond op donderdag beveiligd door politie agenten vanwege enkele dreigementen van de allochtone medemens.
2. Klasgenoot van mij heeft nu deels een kunstgebit omdat zijn tanden eruit zijn geslagen op vrijdagnacht, door een allochtoon.
3. Ikzelf enkele klappen gehad van allochtone jongeren opweg naar school.
4. Het vernielen van mijn fiets omdat ik wel een kaartje had om naar een feest te kunnen, door allochtonen.
5. Enkele dreigementen richting mijn kant van de allochtone medemens.
6. Weggooien van mijn spullen, eveneens door de allochtone medemens.

1. Een opmerking "dat ik niet zo moest kijken" door een autochtoon..

Sorry, maar ze maken het wel erg makkelijk om een mening te vormen. Ikzelf ben de weg kwijt.

Harro, misschien zijn ze bij jou in het onderwijs wat respectvoller, maar op vrijdagavond mag je ze niet aankijken.


Ik typ nog met 1 hand, dus typfouten graag negeren. Evenals evt. foutjes in interpunctie, de puntjes zijn een beetje lastig.
En dan nog snapt men het hier niet, dat je andere kijkt hebt op deze mensen dan zei hebben. Ik scheer ze echt niet allemaal over een kam, absoluut niet, maar de verhalen die jij hier nu neerzet zijn voor mij ook allemaal erg duidelijk.

Stttttttttttt,dat mag je niet zeggen.
WANT,volgens de statistieken.......
Bende racisten. :evil:
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

sobel schreef:RACISME!
Aha. Wie is hier de racist ten opzichte van wie?
Het gaat om het volgende :
Allochtonen zijn te gast in ons land Het lijkt me niet meer dan logisch dat zij zich aan onze maatschappij aanpassen, en niet onze maatschappij aan hen, zoals dezer dagen. Ik heb net de krant gelezen; enkele feiten op een rijtje :

-Regionaal nieuws (Brussel + Ring) : 27 nieuwsfeiten, waarvan 25 criminele misdrijven

-Van deze 25 waren er 19 gepleegd door 'een man van Noord-Afrikaanse afkomst', 'een tiener van Bulgaarse origine', 'leden van de zigeunergroep die momenteel kampeert op het militair domein van Godweetwaar' (76% dus)

-De meerderheid van hen 'kreeg en waarschuwing en werd vrijgelaten'

Voor de meeste van deze criminelen is het niet de eerste keer dat ze opgepakt werden. De politie durft of kan hun verleden niet nachecken of ze worden tegengewerkt, bedreigd, etc...
In een buurt een beetje verderop is het totale chaos (buurt Houtem). Allochtonenbendes beheersen de wijk. Politie durft al van 1998 de wijk niet meer binnen, want het korps wordt met de dood bedreigd. Zo zijn er de komende jaren steeds meer wijken bijgekomen waarvan de normale mens zich afvraagt waar ze nu mee bezig zijn? En dan is men verbaasd dat het Vlaams Belang de grootste onafhankelijke Belgische partij is? En waarom wordt elke VB stemmer uitgemaakt voor racist? Hoevaak heb ik al het verwijt 'racist' naar mijn geworpen gekregen? Het cijfer komt dicht bij de honderden keren aan, terwijl ik nog nooit of te nimmer ook maar iets tegen een allochtoon gezegd of gedaan heb. Ikzelf ben in tegendeel wel al 3 keer met de dood bedreigd, 7 keer bestolen, en 1 keer in elkaar gemept. Gezellig landje, niet?

BTW :
Ik ben een Vlaams Belanger, ja. Ik zie niet in wat daar fout aan is.

EDIT : enkele typfoutjes gewijzigd
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

sobel schreef:
Glenn Janssens schreef:
sobel schreef:wie zegt er dat we nu klaar zijn?

er zijn vast nog zat mensen met een andere inbreng
Die durven niet meer,door sommige boomknuffelaars hier!
wat bedoel je daarmee? mensen die het niet eens zijn met jou standpunt en daarbij wel een goed argument hebben?
Nee Sobel.
Hun standpunten zijn valiede evenals hun argumenten.
Daar heb ik niks op tegen.

Enkel dat,al wie er anders over denkt (zoals ik),de kans loopt van uitgemaakt te worden voor zielig racistje en van gestapopraktijken,Spaanse inquisitie en smet op reputatie bla bla.
Omdat ze niet dezelfde zienswijze hebben.
Das al Sobel.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Glenn Janssens schreef: zielig racistje en van gestapopraktijken,Spaanse inquisitie en smet op reputatie bla bla.
Toeval of niet maar die leuke uitspraken komen steeds van dezelfde persoon,die persoon moest onlangs al op een ander forum horen van iemand dat hij elk forum op den duur om zeep helpt..... weet je wat dan gebeurde met die post ?! Hij werd verwijderd door de mods, want dat mag je niet zeggen van hun goudhaantje, dat goudhaantje integendeel mag kwetsende uitspraken doen, kleineren, ...... enzovoort enzovoort.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

dvaupell schreef:Niet dat ik per sé ervoor zou zijn, Harro, maar zou de Nederlandse overheid in deze hierover geen afspraken kunnen maken met Marokko?
Of bijvoorbeeld een regel kunnen invoeren die het bestaan van een dubbele nationaliteit uitsluit ?

Zou dat überhaupt iets oplossen ?

In het algemeen, Ik heb het al eerder opgemerkt; Dit topic ging over "Waar gaat het naartoe met Nederland", Niet "Ohohoh Wat hebben we een last van die buitenlanders" - Ik vind het feit dat deze discussie toch is beland in een klaagzang over buitenlanders een kwalijke zaak.
Daar hebben ze al meerdere pogingen toe ondernomen. Helaas zonder resultaat omdat de Marokkaanse overheid bij dit standpunt blijft.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Glenn Janssens schreef:Stttttttttttt,dat mag je niet zeggen.
WANT,volgens de statistieken.......
Bende racisten. :evil:
Even ter verduidelijking: dus jij meent dat de statistieken niet kloppen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bollebekboerke schreef:Toeval of niet maar die leuke uitspraken komen steeds van dezelfde persoon,die persoon moest onlangs al op een ander forum horen van iemand dat hij elk forum op den duur om zeep helpt..... weet je wat dan gebeurde met die post ?! Hij werd verwijderd door de mods, want dat mag je niet zeggen van hun goudhaantje, dat goudhaantje integendeel mag kwetsende uitspraken doen, kleineren, ...... enzovoort enzovoort.
Leuke ongefundeerde uitspraken. Zoals er zoveel gedaan zijn in dit topic. Welk forum, welke berichten en door wie verwijderd?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:
Glenn Janssens schreef:Stttttttttttt,dat mag je niet zeggen.
WANT,volgens de statistieken.......
Bende racisten. :evil:
Even ter verduidelijking: dus jij meent dat de statistieken niet kloppen?
Nee dat heb ik niet gezegd.
Ik zeg dat er een onveiligheidsgevoel is door die mensen.
Jij doet alsof er geen probleem is,volgens de statistieken
Plaats reactie