Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, dat heb ik nooit geschreven. Ik zeg enkel dat het probleem statistisch veel kleiner is dan de (onderbuik)gevoelens doen lijken. Vandaar mijn vraag: statistisch zouden tegenover elk verhaal over allochtonen (zoals Dodo en Cas verwoorden) twee verhalen over autochtonen moeten staan (want 1 op de 3 verdachten is allochtoon dus 2 op de 3 autochtoon). Waar zijn dan al die verhalen over autochtonen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Waar het uiteindelijk op neerkomt: dat mensen constant alleen wangedrag en misdrijven van allochtonen opsommen zegt meer over de psychologische achtergronden van de onveiligheidsgevoelens die "die mensen" oproepen dan over de werkelijke situatie. Vraag is dus niet hoe we zo hard mogelijk kunnen optreden tegen allochtonen maar hoe we de problematiek in de beleving van de mensen in de juiste context kunnen plaatsen. Laten we ons daar eens op richten in plaats van het voortdurend bevestigen van het onjuiste beeld.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:Nee, dat heb ik nooit geschreven. Ik zeg enkel dat het probleem statistisch veel kleiner is dan de (onderbuik)gevoelens doen lijken. Vandaar mijn vraag: statistisch zouden tegenover elk verhaal over allochtonen (zoals Dodo en Cas verwoorden) twee verhalen over autochtonen moeten staan (want 1 op de 3 verdachten is allochtoon dus 2 op de 3 autochtoon). Waar zijn dan al die verhalen over autochtonen?
Misschien zijn de criminele feiten van autochtonen van dien aard dat de mensen er minder last van hebben?
Het zijn juist die criminele feiten,meestal kleine feiten...zoals persoonlijk geweld,agressie,kleine diefstallen onverdraagzaamheid etc,dat die méér worden gepleegd door allochtonen en dat dan dusdanig de mens van de straat daar het meeste last van heeft?Ook al duiden de criminaliteitscijfers een 1/3 ratio?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Glenn Janssens schreef:Het zijn juist die criminele feiten,meestal kleine feiten...zoals persoonlijk geweld,agressie,kleine diefstallen onverdraagzaamheid etc,dat die méér worden gepleegd door allochtonen
Kun je die bewering objectief feitelijk onderbouwen Glenn? Of is het een aanname?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:
Glenn Janssens schreef:Het zijn juist die criminele feiten,meestal kleine feiten...zoals persoonlijk geweld,agressie,kleine diefstallen onverdraagzaamheid etc,dat die méér worden gepleegd door allochtonen
Kun je die bewering objectief feitelijk onderbouwen Glenn? Of is het een aanname?
Je trekt mijn quote uit zijn context.
Ik heb een vraagstelling geplaatst.

Gebruik dan tenminste de volledige zin want zo geef jij een andere (en tevens verkeerde indruk) aan mijn zin.
Dit is de zin in zijn geheel:

Het zijn juist die criminele feiten,meestal kleine feiten...zoals persoonlijk geweld,agressie,kleine diefstallen onverdraagzaamheid etc,dat die méér worden gepleegd door allochtonen en dat dan dusdanig de mens van de straat daar het meeste last van heeft?

Dus ik neem niks aan,ik vraag iets.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik weet niet of het er echt meer zijn. Misschien vallen tien delicten van allochtonen in de grote stad meer op dan twintig van autochtonen in twintig verschillende dorpjes in de provincie.

Daarnaast, zoals ik het ooit met onderwijspsychologie kreeg: als iemand zegt dat er zoveel groene autos zijn, ga je specifiek op groene auto's letten en dan denk je mogelijk "inderdaad, er zijn veel groene auto's" zonder dat je erop gelet hebt hoeveel autos van andere kleuren er voorbij kwamen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Harro schreef:Ik weet niet of het er echt meer zijn. Misschien vallen tien delicten van allochtonen in de grote stad meer op dan twintig van autochtonen in twintig dorpjes in de provincie.
En die 10 delicten in de grote stad worden ook eerder opgemerkt door de media. Tenslotte interesseert niemand zich in al die op zichzelf staande misdrijven van autochtonen buiten de Randstad, maar wel in een specifiek groepje allochtonen dat onrust veroorzaakt in een grote stad.

De burgers van de dorpjes in de Randstad lezen vervolgens over de grote criminaliteit in de stad, waarbij benadrukt wordt dat het gaat om allochtonen. De media laat hun dus op deze manier nog bewuster letten op 'groene auto's'.

En nog een stapje verder: de media behandeld natuurlijk altijd actuele thema's en de criminaliteit onder allochtonen is daar één van. Mensen willen hier graag over lezen of horen en de media komt hen tegemoed. Een misdrijf van een autochtoon is voor de media dus minder interessant dan die van een allochtoon. Hierdoor ontstaat een vertekenend beeld in de media.
Laatst gewijzigd door KevinP op 07 okt 2005, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dit is een vraag...
Glenn Janssens schreef:Misschien zijn de criminele feiten van autochtonen van dien aard dat de mensen er minder last van hebben?
Dit is een aanname...
Glenn Janssens schreef:Het zijn juist die criminele feiten,meestal kleine feiten...zoals persoonlijk geweld,agressie,kleine diefstallen onverdraagzaamheid etc,dat die méér worden gepleegd door allochtonen en dat dan dusdanig de mens van de straat daar het meeste last van heeft?Ook al duiden de criminaliteitscijfers een 1/3 ratio?
Klinkt misschien zeurderig, maar dan had je moeten schrijven:

"Zijn het juist die criminele feiten,meestal kleine feiten...zoals persoonlijk geweld,agressie,kleine diefstallen onverdraagzaamheid etc, dat die méér worden gepleegd door allochtonen en dat dan dusdanig de mens van de straat daar het meeste last van heeft?Ook al duiden de criminaliteitscijfers een 1/3 ratio?"

Dan is het een vraag :)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Goed punt Kevin. Bovendie zitten de redacties van kranten en opiniebladen juist in de steden dus hebben ze meer aandacht voor stedelijke onderwerpen en bekijken ze die vanuit een stedelijk gezichtspunt. Groene autos in de stad valt hun eerder op dan groene autos in de provincie :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

KevinP schreef:Tenslotte interesseert niemand zich in al die op zichzelf staande misdrijven van autochtonen buiten de Randstad, maar wel in een specifiek groepje allochtonen dat onrust veroorzaakt in een grote stad.
[...]
En nog een stapje verder: de media behandeld natuurlijk altijd actuele thema's en de criminaliteit onder allochtonen is daar één van. Mensen willen hier graag over lezen of horen en de media komt hen tegemoed. Een misdrijf van een autochtoon is voor de media dus minder interessant dan die van een allochtoon. Hierdoor ontstaat een vertekenend beeld in de media.
Joh, de school waar ik vorig jaar werkte staat naast de moskee waar ze die doodgereden tasjesdief herdachten. Ik ben er getuige van geweest: een stuk of dertig herdenkers, zestig man van de pers (ik telde zeven cameraploegen!!!), tweehonderd man politie en enkele verbaasde buurtbewoners. You get the point
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Harro schreef:Waar het uiteindelijk op neerkomt: dat mensen constant alleen wangedrag en misdrijven van allochtonen opsommen zegt meer over de psychologische achtergronden van de onveiligheidsgevoelens die "die mensen" oproepen dan over de werkelijke situatie. Vraag is dus niet hoe we zo hard mogelijk kunnen optreden tegen allochtonen maar hoe we de problematiek in de beleving van de mensen in de juiste context kunnen plaatsen. Laten we ons daar eens op richten in plaats van het voortdurend bevestigen van het onjuiste beeld.
Interessant. Blijkbaar willen mensen enkel ongenuanceerde uitlatingen doen over buitenlanders. Ik vraag om een constructieve discussie over oplossingen en de "discussie" valt stil.

Bollebekboerke, bericht je nog even over welk forum je het had waar ik in bescherming werd genomen en een "goudhaantje" ben? Graag me teen verwijzing naar de bewuste thread. Anders ben ik bang dat het gewoon weer een ongefundeerde insinuatie van je was.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

@ Harro, als ik jou was even je quote aanpassen, want nu lijkt het net alsof je jezelf zit te quoten. :wink:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik quote mijzelf omdat ik verwijs naar iets dat ik gisteren schreef :)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

oh ja, wat ik zag zie ik er nu niet meer, dus tis weg,kan ik er niet meer naar verwijzen he.
Sorry voor je onrechtstreeks goudhaantje te noemen.
" weer een ongefundeerde insinuatie" ??? Leugens hanteer ik niet hoor.Soms ben ik mss wel wat te koppig om m'n mening aan te passen.Maar ik hou er gewoon van niet om elkaar lichte en zware verwijten naar het hoofd te slingeren als de meningen niet overeen komen. Dat werkt averrechts. Weet je, als iemand op kalme wijze iets zegt kan dat heel wat indringender werken.
Laten we proberen eerst onszelf te verbeteren alvorens een ander.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bollebekboerke schreef:oh ja, wat ik zag zie ik er nu niet meer, dus tis weg,kan ik er niet meer naar verwijzen he.
Ach, wat naar nou. En je weet ook nietmeer welk forum het was?
bollebekboerke schreef:Sorry voor je onrechtstreeks goudhaantje te noemen.
Geen punt hoor, maar wat is "onrechtstreeks" in deze? :?
bollebekboerke schreef:" weer een ongefundeerde insinuatie" ??? Leugens hanteer ik niet hoor.
En daarom zeg ik dat het ongefundeerde insinuaties zijn en zeg ik niet dat het leugens zijn.

Heb je verder nog oplossingen voor het vraagstuk in deze discussie?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie