Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Mijn discussie

Bericht door Cas »

Ik lees een beetje met grote verwondering hoe iedereen reageert op mijn topic.....

Luister ik was behoorlijk pissed, overstuur, noem maar op toen me dat is overkomen, was niet de eerste keer, de eerste keer was het door een nederlander.

Ik ben geen racist o.i.d. ik ben van thuis uit een rechtse denker.

Ik heb nooit gezegd dat ik ALLE allochtonen over een kam scheer.

Tuurlijk zijn er blanken die misstappen doenm dat komt niet vaak door in het nieuws.

Voor de duidelijkheid, ik heb slaag gehad van een Molukker. Deze mensen zijn op uitnodiging van onze regering toendertijd naar Nederland gehaald ivm WO II en politionele acties. Is het niet zo dat deze mensen niet volledig integreren (bewust of onbewust) ze wonen nog altijd in apparte wijken bij elkaar. Ze rijden nog allemaal met ABU MOLUKA en de molukse vlag op hun auto's. Kapingen in het verleden enz enz.

Het onveiligheidsgevoel wordt aangewakkerd door het nieuws, maar ook voor de moord op Theo Van Gogh zijn er al moeilijkheden geweest met diverse allochtonen groepen, dus het is iets waar we al langer mee te maken hebben.

Dus vandaar waar gaat het naar toe, terrorisme, allochtonenhaat, problemen met allochtonen....

Ga denk toch maar eens denken aan verhuizen naar Duitsland of België of Luxemburg of zo
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Als je door een Molukker geslagen bent dan was het deze keer ook een Nederlander! Je fouten in je afschildering van Molukkers laat ik aan anderen over, maar over van Gogh nog even dit:
Cas schreef:Het onveiligheidsgevoel wordt aangewakkerd door het nieuws, maar ook voor de moord op Theo Van Gogh zijn er al moeilijkheden geweest met diverse allochtonen groepen, dus het is iets waar we al langer mee te maken hebben.
Het is niet zo dat de media er pas na de moord aandacht aan gingen besteden dus ik weet niet goed wat je wil zeggen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

hallo.

Ja Molukkers wonen hier in Nederland, en nee niet vrijwillig.

Deze mensen zijn op uitnodiging van onze regering toendertijd naar Nederland gehaald ivm WO II en politionele acties. Is het niet zo dat deze mensen niet volledig integreren

Wat een belachelijke uitspraak! Deze uitspraak getuigd van onwetendheid.

Molukkers kwamen hier naar Nederland toe omdat dat een bevel was van Nederland. Toen Indonesie onafhankelijk werd bestond het KNIL (koninklijk-nederlands-indisch-leger) nog altijd, en dat moest ontbonden worden. Het grootste deel van de Molukse KNIL soldaten wilden terugkeren naar hun thuisland om daar te vechten voor de pas geprolameerde Republiek Der Zuid Molukken, in maleis, Republik Maluku Selatan..De RMS. Indonesie vond dit een slecht plan, omdat de komst van duizenden goed getrainde KNIL soldaten de RMS onkwetsbaar zou maken.


Nederland gooide het op een akkoordje met Indonesie, de Molukse KNIL soldaten zouden naar Nederland worden gebracht waarna de na een verblijf van 6 maanden terug konden keren naar huis. Om dit legaal te laten verlopen kregen alle Molukse KNIL militairen de status van Koninklijk Landmacht soldaat. En zo konden ze 'oleh perinta' (op bevel) naar Nederland worden gehaald.

Bij aankomst in Nederland werden ALLE soldaten ontslagen uit militaire dienst, dit zette kwaad bloed. Voor het eerst voelden de Molukkers zich blut en statusloos. De ooit zo geroemde soldatenfamilies hadden nu geen baan meer. De ex-KNIL-KL soldaten werden met hun gezinnen ondergebracht in embarmelijke kampementen zoals kamp Westerbork. Daar bleven ze jaren en jaren wonen, wachtende op hun vertrek terug naar huis.

Nederland verbood ze daarbij ook nogeens om te gaan werken, want het verblijf zou maar tijdelijk zijn... De soldaten vielen dus van een goed KNIL salaris in een gat. Ze kregen nu nog maar een paar gulden per week, als zakgeld.

De strijd tussen RMS en Indonesie duurde van 1950 tot 1962, terugkeer van de Molukkers naar Maluku was onmogelijk, maar Nederland had dit beloofd. En de Molukkers zien het breken van deze belofte als verraad.

En nu moeten molukkers opeens intregeren? Assimileren? Dacht het niet. Nederland heeft een openstaande belofte. 12.000 mensen verraden is onhumaan. Zonder de Molukse KNIL soldaten had Nederland Nederlands-Indie nooit als kolonie kunnen behouden tot 1950


Dat u inelkaargeslagen bent door een Molukker, dat spijt me voor u, maar de uitspraken die hier doet raken kant nog wal!

Als u nog wilt reageren op bovenstaande stuk, kom maar op, Ik vertrap elk argument!



PS: Wat is Abu Moluka? moet dat zijn IBU MALUKU? hebben alle molukkers dit op hun auto? ik niet hoor :|
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bedankt voor de constructieve en duidelijke uitleg E.T.!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

E.T schreef: PS: Wat is Abu Moluka? moet dat zijn IBU MALUKU? hebben alle molukkers dit op hun auto? ik niet hoor :|
Misschien omdat je 16 bent en daarom nog geen auto mag rijden? :p
Haha, nee hoor geintj. :wink:
Goed stukje, is te merken dat je er echt thuis in bent, er word ons toch wel wat duidelijk gemaakt hierzo.

@ Harro (ben er even benieuwd naar verder niks achter zoeken), maar weleens 's avonds in je eentje door de binnenstad van Gouda gelopen?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Skylighter schreef:@ Harro (ben er even benieuwd naar verder niks achter zoeken), maar weleens 's avonds in je eentje door de binnenstad van Gouda gelopen?
Zou het zoveel verschillen met hier in Bos & Lommer in Amsterdam-West? En in hoeverre gaat wat je gaat antwoorden bijdragen aan een oplossing voor iedereen? Of is het enkel de zoveelste klacht over "de buitenlanders"?

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nou het draagt verder niks bij, maar was gewoon even nieuwsgierig. :wink:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Je kunt toch nader verklaren waar je heen wil met deze vraag en antwoorden op mijn vraag wat het verschil zou zijn met Amsterdam-West? Ook ben ik nieuwsgierig of jij een goede oplossing zou weten die iedereen met respect behandeld, rekening houdt met sociaal-economische omstandigheden van daders en slachtoffers, het wegnemen van vooroordelen en stigmatisering van een bevolkingsgroep en met respect voor mensenrechten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Harro schreef:Je kunt toch nader verklaren waar je heen wil met deze vraag en antwoorden op mijn vraag wat het verschil zou zijn met Amsterdam-West? Ook ben ik nieuwsgierig of jij een goede oplossing zou weten die iedereen met respect behandeld, rekening houdt met sociaal-economische omstandigheden van daders en slachtoffers, het wegnemen van vooroordelen en stigmatisering van een bevolkingsgroep en met respect voor mensenrechten.
De bevolkingsgroep waar het in deze discussie over gaat, zijn over het algemeen de jonge Marrokanen. Naar mijn oordeel geven deze veel overlast, daar kan je het met me eens zijn of niet, maar dat doet er nu even niet toe. Hoe het er in Amsterdam-West aan toe gaat weet ik niet, dus daar kan ik mezelf verder ook niet over uitlaten. Maar ik weet wel hoe het er in Gouda en de binnenstad waar ik woon aan toe gaat en al dat zinloze geweld wat er gepleegd word (daarbij te denken aan het zonder reden in elkaar slaan van iemand), dat word echt niet gepleegd uit economische redenen.
Ik denk je moet gaan kijken naar de thuissituatie. Veel van deze jongeren worden thuis strak onder de duim gehouden door hun ouders waar ze weinig van mogen, maar eenmaal uit het zicht van hun ouders en met elkaar veranderen ze totaal. Hoe dat komt? Geen idee, dan zou ik mezelf er verder in moeten verdiepen. Misschien dat jij een oplossing weet.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zie de bovenstaande link. Ik neem aan dat je uit de discussie al haalde in wat voor wijk ik woon en wat voor werk ik doe. Ik had het overigens niet over economische maar over sociaal-economische redenen en die zijn zeer zeker aanwezig.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T schreef:hallo.

Ja Molukkers wonen hier in Nederland, en nee niet vrijwillig.

|
Ondanks je gedetailleerde betoog. Ik ken diverse Molukkers die geheel vrijwillig en gelukkig in dit land wonen. Ietsje genuanceerder had het dus wel gemogen.

@Harro - Je hebt gelijk. De situatie in Bos en Lommer is erntiger dan op de meeste andere plekken in dit land. Vergeet als Amsterdammer echter niet dat ook in wat kleinere steden in dit land problemen bestaan met groepen allochtonen, zoals Marokkanen in Gouda, Molukkers in Assen en Utrecht, Antillianen in Dordrecht en Tilburg etc.

N.B. Het betreft hier geen problemen met individuele personen, maar wel degelijk met groepen. Ongetwijfeld liggen hier sociale en culturele problemen aan ten grondslag.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

dvaupell schreef:@Harro - Je hebt gelijk. De situatie in Bos en Lommer is erntiger dan op de meeste andere plekken in dit land. Vergeet als Amsterdammer echter niet dat ook in wat kleinere steden in dit land problemen bestaan met groepen allochtonen, zoals Marokkanen in Gouda, Molukkers in Assen en Utrecht, Antillianen in Dordrecht en Tilburg etc.
Dat vergeet ik zeker niet. Maar sommige mensen in deze discussie doen net alsof ik ergens woon waar ik geen zicht heb op de ernst van de problematiek. Vandaar dat ik mijn woon- en werkomstandigheden even benadruk.
dvaupell schreef:@N.B. Het betreft hier geen problemen met individuele personen, maar wel degelijk met groepen. Ongetwijfeld liggen hier sociale en culturele problemen aan ten grondslag.
Vandaar dat ik net deze interessante link gaf: http://www.wodc.nl/images/etn_Volledige ... 1-9240.pdf
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

@Harro: Ik had de bewuste link al bekeken en nu nog eens opnieuw.
Inderdaad interessante informatie. Het lezen waard.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

dvaupell schreef:
E.T schreef:hallo.

Ja Molukkers wonen hier in Nederland, en nee niet vrijwillig.

|
Ondanks je gedetailleerde betoog. Ik ken diverse Molukkers die geheel vrijwillig en gelukkig in dit land wonen. Ietsje genuanceerder had het dus wel gemogen.

@Harro - Je hebt gelijk. De situatie in Bos en Lommer is erntiger dan op de meeste andere plekken in dit land. Vergeet als Amsterdammer echter niet dat ook in wat kleinere steden in dit land problemen bestaan met groepen allochtonen, zoals Marokkanen in Gouda, Molukkers in Assen en Utrecht, Antillianen in Dordrecht en Tilburg etc.

N.B. Het betreft hier geen problemen met individuele personen, maar wel degelijk met groepen. Ongetwijfeld liggen hier sociale en culturele problemen aan ten grondslag.

Oh ja, ik zeg ook niet dat die er NIET zijn. Vooral de 4e-5e generatie vindt het helemaal geweldig in Nederland.. Maar de 1e/2e generatie in het algemeen niet. De plaats waar Molukkers wonen heeft ook betrekking op denkwijze, Molukkers uit de wijken zijn vaak de die-hards. De Molukkers uit bijvoorbeeld Amsterdam zijn veel losser
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Plaats reactie