Bedankje aan verzamelaar

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
baldyman
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2003, 09:01
Locatie: Spaubeek
Contacteer:

Bedankje aan verzamelaar

Bericht door baldyman »

Ik wil graag Mario Reijntjes uit Mill bedanken omdat hij, kostenloos, een US Dogtag heeft afgestaan. Welke ik heb terug gegeven aan de weduwe in de VS afgelopen Oktober 2003. Mario heeft zelf ook een hele grote verzameling en ik kan dus begrijpen dat hij er veel moeite mee had de Tag af te staan.

De weduwe was erg emotioneel van de Tag omdat dit voor het nog enig tastbare was dat ze van hem had.

Ik heb afgesproken met de weduwe dat de Tag bij overlijden van haar , in een Luchtvaartmuseum wordt tentoongesteld in een sectie over de helden uit de staat Nebraska waar hij vandaan kwam.

Meer over de zoektocht naar de Tag en het terugbrengen vindt je op http://www.kunne1.freeler.nl

Mario,

Bedankt
Ik ben bezig om de gegevens te achterhalen van de bemanning, van een gecrashte B26 bommenwerper, 8 mei 1945, kijk op http://www.kunne1.freeler.nl
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

erg mooi als je zoiets voor elkaar krijgt!

welkom hier mario,

gr roel
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Dat zijn van die bizarre verhalen, he.
Net als dat een Duitser in 1940 het horloge van een Engelse soldaat had afgepakt en dat die via Engeland enz. na enorm veel omzwervingen eindelijk bij de weduwe terecht kwam.
Of dan het verhaal van die Engelse soldaat die in 1940 bij Duinkerken gewond was geraakt door een Duitse kogel in zijn nek.
Pas afgelopen jaar kreeg de oude Engelsman bij een routinecontrole te horen dat er in zijn nek nog een kogel zat, die er dus de afgelopen 60 jaar had gezeten.

Maar dit is ook een mooi verhaal, dat uiteindelijk nog een goed staartje gekregen heeft.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

LoL
Starting up again
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

hallo,

Ik ken mario die woont bij mij in de straat.
ik heb van hem ook vanalles gekregen.
en hij heeft een hele mooie collectie met wel 10 poppen met alles er op en er aan.

gr johnny
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ook ooit bij Mario geweest, dat is wel echt een heletijd geleden :D
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik ben ook ooit bij Mario geweest, meer dan 10 jaar geleden. Ik was destijds diep onder de indruk! Zeer mooi gebaar, de dogtags terugbrengen naar de weduwe!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

WOW de rillingen liepen over mn rug toen ik dat las van die mevr. dat is nog eens een gebaar. SUPER!

Sebas
Plaats reactie