De meest slechte Nederlander?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Arjen schreef:Verbeter de wereld; begin bij jezelf.
Ik ben al begonnen, nu de rest nog! ;)
Daar is 'ie weer!
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Verzamelaar_Freak schreef:Veel mensen dachten hetzelfde als Pim zei, ikzelf ben het best met wat ideen van hem eens, hij drurfde het tenminste vertellen
Nou daar zeg je wat!!
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Als je zegt wat anderen willen horen, terecht of onterecht, dan heet dat populisme.

Wat ik wel bijzonder vind is dat de bevolkingsgroep die uiteindelijk tot de Fortuyn-aanhang behoorden, normaliter ook al een hekel had aan homosexuelen (om vergelijkbare reden als dat deze groep een hekel heeft aan islamieten of buitenlanders)

... en ik denk dat niemand heeft gemist dan Pim homosexueel was ....

Ik realiseer me dat ik enigzins chargeer in deze redenering.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Harro schreef:schiet mij als kandidaat ook Theo van Gogh tebinnen.
waarom?? omdat hij doogeschoten/gestoken is en nu veel mensen
een hekel aan terroristen hebben??
ja precies want het was zijn schuld dat hij vermoord werd
want in Nederland is namelijk geen vrijheid van menings uiting....
hij had er aan moeten denken dat als hij vermoord werd dat mensen
kwaad werden dat hij dood gingomdat je in Nederland niet eens meer mag en kunt zeggen wat je denkt omdat je dan vermoord word...

Stoute theo!! :? :?
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Sorry Witmann, maar je sarcasme is volledig misplaatst.

Theo van Gogh heeft ervoor gezorgd door zijn controversiële manier van praten, met name over de Islam (Geiteneukers en weet ik veel wat voor benamingen...) dat mensen die toch al bevooroordeeld waren over de Islam nog verder werden bevestigd in hun vooroordelen.

Kortom hij heeft er aan bijgedragen dat de spanningen tussen Islamieten en niet-islamieter verder werden geëscaleerd.

Dat heeft mijns inziens niet zo veel met vrijheid van meningsuiting te maken, maar meer met stemmingmakerij.

Natuurlijk had deze talentvolle man niet vermoord mogen worden!

Maar een galbak was het wel, deze man. En hij was er trots op.

Nog even voor de goede orde: Ik vind dat je in Nederland moet kunnen zeggen wat je wilt. Ik vind ook dat het beledigen van hele bevolkingsgroepen niet nodig is en dus achterwege gelaten zou moeten worden.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

pim fortuyn

Bericht door THOR »

FELIX schreef:
Verzamelaar_Freak schreef:Veel mensen dachten hetzelfde als Pim zei, ikzelf ben het best met wat ideen van hem eens, hij drurfde het tenminste vertellen
Nou daar zeg je wat!!
Pim fortuyn gooide politieke ramen open, en liet frisse lucht toe in de verstikkende sorry atmosfeer van kamertjes en torentjes overleg.
En pim fortuyn heeft het wurgende dwangbuis van politieke correcte dogma`s doorbroken. Hij zette vraagtekens bij de linkse stelling van de verrijkende multiculturele samenleving. Hij zei dat de confrontatie tussen onze moderne,hoogontwikkelde maatschappij enerzijds, en de achtergebleven islamitische cultuur anderzijds tot grote conflicten kon leiden. En ook dat je deze discussie niet kon afdoen met de progressieve dooddoener discriminatie. Als discussie over discriminatie onmogelijk werd gemaakt door artikel 1 van onze grondwet, dan moest die wet maar eens herzien worden vond hij.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Hij zei dat de confrontatie tussen onze moderne,hoogontwikkelde maatschappij enerzijds, en de achtergebleven islamitische cultuur anderzijds tot grote conflicten kon leiden.
En zie zegt dat de islamitische cultuur achtergebleven is en dat juist wíj niet de mensen zijn die verkeerd bezig zijn?
Ik heb er geen kracht meer voor
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

vincent schreef:
Hij zei dat de confrontatie tussen onze moderne,hoogontwikkelde maatschappij enerzijds, en de achtergebleven islamitische cultuur anderzijds tot grote conflicten kon leiden.
En zie zegt dat de islamitische cultuur achtergebleven is en dat juist wíj niet de mensen zijn die verkeerd bezig zijn?
Beste vincent, ik wil hier best een antwoord op geven,maar volgens mij is dat dan off topic.
Want de stelling was dus: de meeste slechte nederlander?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

dvaupell schreef:Sorry Witmann, maar je sarcasme is volledig misplaatst.

Theo van Gogh heeft ervoor gezorgd door zijn controversiële manier van praten, met name over de Islam (Geiteneukers en weet ik veel wat voor benamingen...) dat mensen die toch al bevooroordeeld waren over de Islam nog verder werden bevestigd in hun vooroordelen.

Kortom hij heeft er aan bijgedragen dat de spanningen tussen Islamieten en niet-islamieter verder werden geëscaleerd.

Dat heeft mijns inziens niet zo veel met vrijheid van meningsuiting te maken, maar meer met stemmingmakerij.

Natuurlijk had deze talentvolle man niet vermoord mogen worden!

Maar een galbak was het wel, deze man. En hij was er trots op.

Nog even voor de goede orde: Ik vind dat je in Nederland moet kunnen zeggen wat je wilt. Ik vind ook dat het beledigen van hele bevolkingsgroepen niet nodig is en dus achterwege gelaten zou moeten worden.
ach hij was gewoon een oproer kraaier!!
als hij echt extreem rechts was geweest was dat wel duidelijker
geweest in zijn uitingen.
Hij noemde de islam een achterlijke cultuur uitwat hij zelf
had ervaren met de mishandeling van vrouwen etc (waar zijn film ook
over ging) Ik denk soms ook wel eens dat de islam een achterlijke
cultuur is.. wat die nog allemaal flikken :? nu met hun anti-semitisme
hun vrouwen mishandelen, hun haat tegen homo's (wat ik overigens
ook niet pik van het christelijke geloof!!) ik persoonlijk zet zowieso
vraagtekens bij elk geloof maar dat even terzake...
ik denk dat er net als Theo vele mensen denken dat Moslims maar
vaag zijn! als je hoort wat ze allemaal flikken maar dat moeten ze
natuurlijk allemaal zelf weten!! maar ik vind niet dat je Theo daar
op aan mag kijken om wat hij zei wat hij dacht en wat hij voelde
zijn persoonlijke mening!!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Wittmann:
als hij echt extreem rechts was geweest was dat wel duidelijker
geweest in zijn uitingen.
Er is volgens mij in deze hele discussie nergens beweerd dat Theo van Gogh extreem rechts was...
Hij noemde de islam een achterlijke cultuur uitwat hij zelf
had ervaren met de mishandeling van vrouwen etc (waar zijn film ook
over ging) Ik denk soms ook wel eens dat de islam een achterlijke
cultuur is..
Ik denk dat Theo zijn idee over de Islam al had voordat hij aan de film "Submission" begon. Volgens mij had hij er gewoon plezier in om mensen te choqueren.
nu met hun anti-semitisme hun vrouwen mishandelen, hun haat tegen homo's (wat ik overigens ook niet pik van het christelijke geloof!!)
Wat je zelf al aangeeft. Geen van de genoemde misstanden is uniek aan islamieten toe te schrijven, helaas.
ik denk dat er net als Theo vele mensen denken dat Moslims maar
vaag zijn! als je hoort wat ze allemaal flikken maar dat moeten ze
natuurlijk allemaal zelf weten!!
Wil je dit even toelichten ?
maar ik vind niet dat je Theo daar
op aan mag kijken om wat hij zei wat hij dacht en wat hij voelde
zijn persoonlijke mening!!
Er is niemand die Theo van Gogh aankijkt op het gedrag wat wordt toegeschreven aan de Islam.... Wat hem gewoon aangerekend mag worden is het feit dat hij heeft bijgedragen aan de tegenstellingen tussen Islamieten en niet-Islamieten, door zijn controversiele uitspraken.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Als je Theo van Gogh als slechtse nederlander ooit wil nomineren moet je ook cabartiers als Hans Teeuwen en Youp van het Hek nomineren, zij discrimineren niet alleen de moslims maar ook de katholieken........
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Je kan beter vragen, welke bevolkingsgroep heeft Theo van Gogh niét behandeld. katholieken, joden, moslims, allemaal waren ze wel eens slachtoffer van zijn tirades.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

OK,OK.

Ik wil Theo overigens niet nomineren voor De Slechtste Nederlander Ooit, maar meer voor één van de .... van de laatste 10 jaar.

Misschien was ik iets te specifiek met het benoemen van de Islam in deze.
Theo was iemand die continu de aandacht op zich vestigde door het benoemen van tegenstellingen tussen diverse groepen. Dat is niet constructief en wordt door sommigen onder ons (de inwoners van dit prachtige land) gebruikt om onderbuikgevoelens jegens "de ander" te vergoeilijken of te verdedigen.

Het feit dat Theo zich niet heeft gerealiseerd wat zijn uitspraken in de maatschappij zouden aanrichten is hem, evenals Fortuyn, aan te rekenen.

Ik beweer niet dat Theo van Gogh of Youp van 't Hek of enig ander genoemd persoon willens en wetens discrimineren!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

dvaupell schreef:Wittmann:

ik denk dat er net als Theo vele mensen denken dat Moslims maar
vaag zijn! als je hoort wat ze allemaal flikken maar dat moeten ze
natuurlijk allemaal zelf weten!!
Wil je dit even toelichten ?
nou dat er meer mensen in Nederland het grof vinden dat Moslims hun
vrouwen zo achter stellen!! ze moeten met hoofddoeken lopen
omdat anders andere mannen wel eens verliefd op ze kunnen worden
en vreemd zouden kunnen gaan, dus laten we alle vrouwen maar eens een hoofddoek/boerka(of hoe je dat ook schrijft) laten dragen
dit is maar 1 voorbeeldje ik zelf vind dit ook erg raar/vaag
maar dat is bij het katholieke geloof ook zo alleen dan niet in die erge
mate.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Op het gevaar af dat we nu in een totaal andere discussie terchtkomen, Wittmann, maar jouw probleem met de Islam is dus dat je 't niet begrijpt?

Wat nu als de moslimvrouwen en -meisjes zich willen houden aan het geloof, die hoofddoek WILLEN dragen?? Is het dan wel goed?

Mag een katholiek geen kruisje meer om zijn/haar nek dragen of een jood een davidster of een keppeltje, mogen joodse vrouwen geen pruik meer dragen zoals ze gewend zijn te doen (maar ook horen te doen volgens hun regels)

Een Katholiek geestelijke moet volgens zijn geloof celibatair zijn, is dat wel in orde?
.... Zo kunnen we nog wel even doorgaan voor wat betreft religies en culturen...

Als je iets niet begrijpt, Wittmann, dan moet je je erin verdiepen alvorens je het veroordeelt. Ik heb niet de indruk dat je dat hebt gedaan.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie