Vraag over WM8 verzamelvergunning voor wapens

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
-Sniper-
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:46
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Vraag over WM8 verzamelvergunning voor wapens

Bericht door -Sniper- »

wie kan mij hier meer over vertellen?
de vraagen zijn oa:
heb je altijd een WM8 nodig ook als het wapen onschadelijk is gemaakt?
de wapens waar ze losse flodders mee afschieten heb je daar een WM8 voor nodig of iets anders?
Moet je lid zijn van een schiet club voor een WM8

In oa Engeland hebben ze bb gun's in de vorm van oa een thompson als je daar die zooi uithaald mag je die dan in Nederland hebben?


Ik kon hier niks van vinden op het internet :?
Greetzzz -Sniper
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Kijk even hier http://wetten.overheid.nl/ en vervolgens zoeken op 'wapens en munitie' Daar staat heel veel over wat je mag hebben en wat je op vergunning moet hebben. Ga er wel rustig voor zitten want is geen makkelijke tekst.

Maar het krijgen van een WM8 zal niet makkelijk zijn.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

En je kan het maar beter bij de letter van de wet houden. Een overtreding van de wapenwet heeft grotere gevolgen dan te hard rijden. En als je niets te verbergen hebt, kun je gewoon lid worden van een schietvereniging, en naar een jaar of wat je verlof aanvragen. Dit is goed geregeld hier!
-Sniper-
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:46
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Bericht door -Sniper- »

ok bedankt

ik kon dus niks vinden op het net.

ik ga misschien reanacten en hoorde iets over WM8 vandaar deze vraag
Greetzzz -Sniper
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Voor re-enactment kun je ook aan een blank firing verlof komen. Maar dan zul je eerst een jaar lid moeten zijn van een club en je moet geloof ik ook op een aantal evenementen komen.

Als je het verlof hebt zul je ook de wapens in een kluis moeten opbergen. Als je stopt met re-enacten ben je verlof ook kwijt.
Gebruikersavatar
MaximusAurelius
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:52

Bericht door MaximusAurelius »

Voor een reenactmentverlof moet je inderdaad een jaar lid zijn van een reenactment-vereniging, maar deze vereniging moet ook aangesloten zijn bij de overkoepelende vereniging LPLG.

Voor meer info over deze vereniging moet je maar eens kijken op http://www.lplg.nl . Hier staan ook alle aangesloten verenigingen op waar je bij zou kunnen. Ik zit zelf bij de reenactment-vereniging Aces. ( http://www.acesaces.nl )

:)
-Sniper-
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:46
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Bericht door -Sniper- »

ok bedankt allemaal

en de bb-guns uit engeland zijn die hier legaal te maken door het binnenwerk eruit te halen of moet ik ze lekker in engeland laten liggen?
Greetzzz -Sniper
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

-Sniper- schreef:ok bedankt allemaal

en de bb-guns uit engeland zijn die hier legaal te maken door het binnenwerk eruit te halen of moet ik ze lekker in engeland laten liggen?
Laat die maar in Engeland liggen. Die mag je hier in Nederland niet hebben. Wapens die op een echt wapen lijken mag je in Nederland niet bezitten. :wink:
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

al met al zijn we geboren in het foute land als het gaat om het verzamelen van wapens.
een wm8 kun je gerust uit je hoofdzetten want die krijg je niet.
zelfs voor een museum duurt het jaren voor dat je dat hebt laat staan particulier

het beste zou zijn als:
een verzamelaar zich kon melden bij de politie voor een verzamelaars verlof waar in staat ik heb een mp40 een mp42 een ppsh 2 k98's en een enfield.
de politie weet dat wat jij in huis hebt ( daar zullen dan regels voor moeten zijn )
op het moment dat je een wapen wil verkopen moet je naar de politie gaan om dit te over leggen naar wie deze gaat. heeft deze ook een wapen verlof dan kan dat gewoon geregeld worden.
dit heeft 2 grote voordelen

zo haal je alle illegaele OORLOGSE wapens uit de criminaliteit en kunnen verzamelaars zonder problemen van de wapens genieten die gewoon THUIS HOREN bij een bepaald uniform. een pop zonder wapen is geen complete soldaat ben ik van mening, de oorlogs is ook niet zonder wapens gevochten horen er gewoon bij dusn iet alleen met vast gelaste k98;s en enfield

maar goed dit is mijn aanvullig

dus: zet die wm8 maar uit je hoofd.
volgens mij staat WM8 voor WIEMAARWACHT !

niels
-Sniper-
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jun 2005, 21:46
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Bericht door -Sniper- »

ja ik heb al begrepen dat een WM8 niet nodig is voor reanactment.
ik begreep dat dat eerst wel nodig was vandaar de vraag.

en de bb guns bekijk ik wel weer als ik weer op beltring ben
Greetzzz -Sniper
Plaats reactie