Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mensen , mensen toch!

Zullen we dan toch in ieder geval proberen op dit forumpje van elkaar te houden?
Deze discussie is trouwens al eerder gevoerd:

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=9486

back on topic?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

oke back online

ik werd zaterdag avond nog aangehouwden terwel ik op mijn scooter door de stad reed door 2 kerels zagen er een beetje uit als lui uit het oostblok

ik mijn helm op en mp3 speleraan en die kerels schrewen maar bertje hoorde niks ik wouwgas geven en door rijden haalt die ene idoot de sleutels uit mijn contact

wouw ik hem net een klap op zijn bek geven

haalt die zijn politie penning uit zijn spijkerjasje!!!!!

heb toen maar even netjes mijn helm afgedaa en mp3 speler uit gezet

maar ik voelde me echt ff spaansbenouwd
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Bertjan,

Da's een geintje zeker ?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

nope ze waren aan het controleren voor heracles-fc twente
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

ik vind als de moord 100% zeker is dat de doodstraf WEL mag worden toegepast zoals mohammed B
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

ok nog beetje offtopic, maar ik kan niet achterblijven
misschien topic splitsen in een onderwerp mbt. de doodstraf?




ik ben ook pro-doodstraf by the way.
Vergelijk met USA gaat niet op, aangezien dat een ******* *** land is waar je al een karabijn krijgt met het afsluiten van een verzekering. (bowling for columbine)

Vergelijk het met landen als Thailand. Zware straffen verminderen hier het misdaadcijfer aanzienlijk. Als de doodstraf niet ingevoerd kan worden in Nederland (door EU richtlijnen bijv.) dan vind ik dat we mensen levenslang moeten geven in cellen a la Thailand, of te wel kooien zonder wc/badkamertje/ tv/radio/bezoek ontvangen. Mensen moeten lijden voor hun daden, berouw tonen en na 20 jaar een gratieverzoek indienen.

Dit voor mensen als Dutroux/Mohammed B/ en nog meer van die gekken.
En kom niet aanzetten met, die mensen hebben slechte jeugd gehad of meer van dat soort onzin. Je mag niet het leven in de weegschaal leggen van burgers omdat je humaan moet overkomen in de wereld. Ik doel hierbij op het proefverlof van de TBS'er die laatst een man vermoordde.

Deze mensen moeten zwaar gestraft worden om de samenleving te beschermen en om een voorbeeld te stellen aan toekomstig criminelen.
(tja.. beetje conservatief klinkt het maar dit is mijn mening :roll: )
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LEO schreef:Harro, ik vroeg gewoon of je los van ras, kleur en religie mij kon volgen in het feit dat onze samenleving aan het verloederen is.

Blijkbaar niet dus.

Leo
Nee, want wat heeft dat multi-culturele daarmee temaken?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:
HOE IS HET TOCH IN VREDESNAAM MOGELIJK DAT WE ALS WELDENKENDE MENSEN MOETEN GAAN DISCUSSIEREN OVER IETS BARBAARS ALS DE DOODSTRAF?
hoe wel denkend is iemand die na 17 glazen bier nog in de auto stapt en daar een kind aan rijd van 5 jaar

of een pedo die een meisje of jonge van 8 jaar verkracht en opsluit in zijn kelder

nee die moet je na 4 jaar tbs vrij laten want ze hebben zelf belooft dat ze het nooit meer zullen doen en meneer g . eitenwollensok heeft hun ook beter verklaard
Zucht. Fijne nuances. Er zit toch echt een scala aan mogelijkheden tussen de doodstraf en na vier jaar vrijlaten hoor :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

E.T. schreef:Als de doodstraf niet ingevoerd kan worden in Nederland (door EU richtlijnen bijv.) dan vind ik dat we mensen levenslang moeten geven in cellen a la Thailand, of te wel kooien zonder wc/badkamertje/ tv/radio/bezoek ontvangen.
Zoals de EBI? (Extra Beveiligde Inrichting)
Daar kom je niet meer uit als mens.
Vond Amnesty International dan..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Van de site van Amnesty International...
Een veelgebruikt argument voor de doodstraf is dat deze afschrikwekkender is dan enige andere straf, en daarmee een preventieve werking heeft tegen criminaliteit. Meerdere onderzoeken hebben echter aangetoond dat er geen verband is tussen de doodstraf en het aantal ernstige misdaden dat gepleegd wordt.

Een ander veelgehoord argument is dat de doodstraf de enige manier is om moordenaars en verkrachters definitief onschadelijk te maken. Dit is echter is strijd met een belangrijk rechtsbeginsel: straffen kunnen alleen betrekking hebben op misdrijven die zijn gepleegd, niet op misdrijven die nog gepleegd zouden kunnen worden.

Een derde argument is dat van het aloude ‘oog om oog, tand om tand’. Dat is in een modern rechtsstelsel een oneigenlijke redenering. Straffen worden niet opgelegd uit wraak, maar om de samenleving een signaal te geven en de schuldige met harde hand te dwingen tot verbetering van zijn gedrag. Een rechter dient een zorgvuldige afweging te maken om de juiste straf te bepalen, in het volle besef dat dit voor de slachtoffers niet altijd een genoegdoening kan zijn.

Een voor de hand liggend argument tegen de doodstraf is dat de straf onomkeerbaar is. Altijd bestaat het risico dat een onschuldige wordt geëxecuteerd. In de Verenigde Staten zijn sinds 1973 113 personen uit de dodencel vrijgelaten nadat was gebleken dat zij ten onrechte de doodstraf hadden gekregen. In 23 zaken in de 20e eeuw kwam deze vaststelling pas nadat ze waren terechtgesteld.

Daarnaast blijkt de doodstraf onevenredig vaak zwakkere groepen in de samenleving te treffen. Zo wordt in de VS veel vaker de doodstraf geëist tegen een zwarte dan tegen een blanke dader. Een recent onderzoek toonde aan dat in Philadelphia (VS) de kans op de doodstraf vier keer hoger is voor een zwarte verdachte dan voor een blanke. En terwijl het aantal zwarte en blanke slachtoffers van moord in de VS ongeveer even hoog is, was 82 procent van alle geëxecuteerden sinds 1977 veroordeeld voor moord op een blanke.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

*maakt buiging voor Harro's volledigheid*

Dank je Harro.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Ga nu a.u.b. de Verenigde staten niet vergelijken met ons dagelijks bestaan.

Hier kan je niet naar supermarkt gaan en tijdens de aankoop van je aardappelen en vlees ook een wapen( desnoods een aanvalswapen) kopen. Het bezit ervan is er zo gereglementeerd zoals hier de aankoop van een GSM.

Men gaat er gewapend werken en mevrouw doet er gewapend haar inkopen. Het is hun levensstijl, en niet te vergelijken met de onze of de mijne.

@ Arjen: Het is voorbijgestreefd om je andere kaak aan te bieden indien je een slag hebt gekregen.

@ Harro: Waarom draai je rond de pot als de vraag gesteld wordt of onze samenleving aan het verloederen is ? Volgens mij zit je, mede door je werkomgeving, in een positie om hierover een duidelijk antwoord te formuleren.

Met alle respekt voor jullie mening.

Leo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LEO schreef:Nu ga ik even ras, kleur en religie buiten beschouwing laten maar ik hoop dat je het met mij eens bent dat de (onze) samenleving aan het verloederen is.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Opmerkelijk trouwens dat je afkomst niet buiten beschouwing laat. Dat de samenleving aan het verloederen is, is een onjuist beeld dat ontstaat doordat populistische politici dit constant roepen. Er wordt angst opgeroepen en dat is feitelijk misdadig. Hetzelfde zie je bij angst voor moslimterrorisme. Doe je gordel om als je in je auto stapt, das veel belangrijker!
LEO schreef:We leven nu eenmaal in een multi-culturele samenleving. Maar als het onveiligheidsgevoel niet aan de bron wordt aangepakt is het te laat.
Nogmaals: waarom leg je hier een link tussen de multiculturele samenleving, verloedering van de samenleving en het onveiligheidsgevoel. Je probeert de discussie weer in de richting van "het komt door de allochtonen" te sturen, anders weet ik niet waarom je het anders zo opschrijft.

Ook mijn andere vragen wil je niet beantwoorden? Appeasement, oerstam, wet van de sterkste? Wat bedoel je?

Amerika erbij halen heeft wel degelijk zin. Zie mijn voorbeeld over de carjacker die een agent neerschiet. Mensen die daadwerkelijk een bedreiging vormen beschikken ook in Nederland over een wapen. Geen bankovervaller gaat naar zijn werk zonder vuurwapen. Dat is het punt.

Bovendien is het belangrijkste wat we van Amerika leren:
Een voor de hand liggend argument tegen de doodstraf is dat de straf onomkeerbaar is. Altijd bestaat het risico dat een onschuldige wordt geëxecuteerd. In de Verenigde Staten zijn sinds 1973 113 personen uit de dodencel vrijgelaten nadat was gebleken dat zij ten onrechte de doodstraf hadden gekregen. In 23 zaken in de 20e eeuw kwam deze vaststelling pas nadat ze waren terechtgesteld.
Hierbij verwijs ik opnieuw, voor de derde maal inmiddels, naar de zaak Nienke en de Puttense moordzaak.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Ik ken geen zaak Nienke en de Puttense moordzaak. Misschien een hiaat in mijn kennis.

Het verbaasd mij dat een mens met Uw educatie en ondervinding klakkeloos kan ontkennen dat er "etwas loos ist". En dat andere opvattingen niet juist zijn.

Ik ken je alleen als pennevriend en daar wil ik het bij houden. Ik hoop alleen dat je begrijp dat je mening ooit eens zal moeten bijstellen.

U kennende ga je daar ook voor uitkomen.

Met beleefde groeten.

Leo[/b]
Plaats reactie