Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LEO schreef:Ik ken geen zaak Nienke en de Puttense moordzaak. Misschien een hiaat in mijn kennis.
Drie voor moord veroordeelden die na jaren vrij kwamen omdat ze onschuldig bleken.
LEO schreef:Het verbaasd mij dat een mens met Uw educatie en ondervinding klakkeloos kan ontkennen dat er "etwas loos ist". En dat andere opvattingen niet juist zijn.
Zo klakkeloos is dat niet, ik gaf immers mijn onderbouwing.
LEO schreef:Ik ken je alleen als pennevriend en daar wil ik het bij houden.
:? Wat in mijn schrijven geeft jou het idee dat ik daar anders over denk? Stel ik ergens voor op de koffie te komen?
LEO schreef:Ik hoop alleen dat je begrijp dat je mening ooit eens zal moeten bijstellen.
Vreemd, eerder schreef je...
LEO schreef:Volgens mij zit je, mede door je werkomgeving, in een positie om hierover een duidelijk antwoord te formuleren.
...en als het geformuleerde antwoord je niet bevalt is het ook weer niet goed. Echt heel typisch.

Maar aangezien ik steeds zo netjes ben om je vragen te beantwoorden, ga jij dan nu ook die van mij beantwoorden? Waarom waarom leg je een link tussen de multiculturele samenleving, verloedering van de samenleving en het onveiligheidsgevoel?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Harro...A.u.b,

Waarom ontken je de zaken die je zelf vaststelt... Om de liefde Gods,zeg !!!

Waarom wil je mij opdringen dat het niet zo is !!! Ik sta met mijn beide voeten op de grond hoor. Ik zie wat ik zie en ik trek mijn conclusies.

Maar antwoord nu eens op mijn vraag : Is de wereld aan het verloederen of leven we nog steeds in de wereld die wordt voorgeschoteld ?

Met alle respect voor Uw opvattingen, maar ik denk, en zeker in Uw opvoedende bezigheden, dat er ergens een lijn dient getrokken te worden tussen wat haalbaar is en niet.

Nog steeds je pennevriend,

Leo
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik weet dat de vraag voor Harro is bedoeld, maar omdat het een openbaar forum is, toch MIJN reactie op:
Is de wereld aan het verloederen of leven we nog steeds in de wereld die wordt voorgeschoteld ?
Nee, de wereld is niet (echt) aan het verloederen en we leven (dus) niet in de maatschappij die wordt voorgeschoteld.
Ons wordt namelijk voorgeschoteld dat de maatschappij aan het verloederen is.

We meten oppassen dat het geen self-fulfilling-prophecy wordt. Als je namelijk lang genoeg volhoudt dat de wereld verloederd, dan gebeurt dat op een of andere wijze ook, op instigatie door degenen die beweren dat de wereld verloederd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dvaupell snapt mijn denkwijzen!

:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Ik zit dus verkeerd volgens jullie,de maatschappij draait normaal en ik maak me om niets zorgen. Goed om te weten........Ik maak me dus zorgen om niets....Slaap wel hoor.

Leo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Leo, je praat in kringetjes.
LEO schreef:Maar antwoord nu eens op mijn vraag : Is de wereld aan het verloederen of leven we nog steeds in de wereld die wordt voorgeschoteld ?
DAT HEB IK AL GEDAAN
Kijk maar...
Harro schreef:
LEO schreef:Nu ga ik even ras, kleur en religie buiten beschouwing laten maar ik hoop dat je het met mij eens bent dat de (onze) samenleving aan het verloederen is.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Opmerkelijk trouwens dat je afkomst niet buiten beschouwing laat. Dat de samenleving aan het verloederen is, is een onjuist beeld dat ontstaat doordat populistische politici dit constant roepen. Er wordt angst opgeroepen en dat is feitelijk misdadig. Hetzelfde zie je bij angst voor moslimterrorisme. Doe je gordel om als je in je auto stapt, das veel belangrijker!
Dus wat wil je nogmeer? Dat ik je gelijk geef, maar aangezien ik het niet met je eens ben (en ik ben blijkbaar niet de enige) gaat dat een beetje moeilijk. Maar je weet donders goed dat ik al antwoord heb gegeven want anders schreef je niet...
LEO schreef:Waarom wil je mij opdringen dat het niet zo is !!! Ik sta met mijn beide voeten op de grond hoor. Ik zie wat ik zie en ik trek mijn conclusies.
En hoe kom jij tot die conclusies, dat wil ik weleens weten. Maar wacht, dat is een nieuwe vraag en mijn vorige negeerde je nu al driemaal. DUS VOOR DE VIERDE KEER: waarom leg je hier een link tussen de multiculturele samenleving, verloedering van de samenleving en het onveiligheidsgevoel. Je probeert de discussie weer in de richting van "het komt door de allochtonen" te sturen, anders weet ik niet waarom je het anders zo opschrijft. EN VRAAG 2: Appeasement, oerstam, wet van de sterkste? Wat bedoel je?
LEO schreef: Waarom ontken je de zaken die je zelf vaststelt... Om de liefde Gods,zeg !!!
Met of zonder opperwezen, waar ontken ik zaken die ik zelf vaststel?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

@ET: tja, Bowling for Columbine is ook zo'n betrouwbare bron hè? :roll:
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

vincent schreef:@ET: tja, Bowling for Columbine is ook zo'n betrouwbare bron hè? :roll:
Dat is een onzinnige opmerking. Los van Michael Moore's politieke standpunten valt niet te ontkennen dat de film duidelijk maakt dat je héél makkelijk aan een wapen komt in de VS. Of wil je zeggen dat b.v. de scene in die bank verkeerd wordt belicht? :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Nee, ik bedoelde met die zin dat je niet alles moet geloven wat er in een gekleurde documentaire wordt gezged, dat het een feit is dat je in de VS makkelijk aan wapens en munitie komt staat buiten kijf, maar dat hoeft niet per sé moordenaars te helpen, ik ben lid van een schietvereniging en kom meerdere malen per maand in aanraking met vuurwapens, maar maakt dat me al gelijk een gestoorde manaik wiens doel het is om mensen te doden? Nee.
Opvoeding en omgeving is een zéér belangrijke factor, dat maakt de moordenaar wie hij is, aan een wapen komt een vastberaden persoon tóch op één of andere manier.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Vincent, dat ben ik met je eens. Maar feit is helaas ook dat een vrijer, grootschaliger wapenbezit de kans doet toenemen dat ze worden gebruikt. Het heeft een escalerende werking.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

vincent schreef:Nee, ik bedoelde met die zin dat je niet alles moet geloven wat er in een gekleurde documentaire wordt gezged, dat het een feit is dat je in de VS makkelijk aan wapens en munitie komt staat buiten kijf, maar dat hoeft niet per sé moordenaars te helpen, ik ben lid van een schietvereniging en kom meerdere malen per maand in aanraking met vuurwapens, maar maakt dat me al gelijk een gestoorde manaik wiens doel het is om mensen te doden? Nee.
Opvoeding en omgeving is een zéér belangrijke factor, dat maakt de moordenaar wie hij is, aan een wapen komt een vastberaden persoon tóch op één of andere manier.
Het probleem bij vrij wapenbezit is ook NIET de sportschutter.
Wat wel problemen geeft:

* Door inbraken komen wapens in omloop
* Ongelukken
* Relationele problemen die met wapens beslecht worden
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies MG! De meeste doden in de VS vallen door overspannen schietpartijen waarbij mensen zonder vuurwapen gewoon hadden lopen schelden of klop hadden gegeven.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Waar het heen gaat met de maatschappij weet ik niet, maar het kan nooit de goede zijn;

vanavond heeft er rond 20:30 een of andere randcrimineel geprobeerd onze ruit in te gooien met een ijzeren staaf. Zomaar voor de lol. Dader nergens meer te bekennen natuurlijk, motorpolitie langs geweest, niks meer gezien. Kom net bij het politiebureau vandaan om aangifte te doen....

Nee, de maatschappij is ziek, doodziek.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Zhukov schreef:Waar het heen gaat met de maatschappij weet ik niet, maar het kan nooit de goede zijn;

vanavond heeft er rond 20:30 een of andere randcrimineel geprobeerd onze ruit in te gooien met een ijzeren staaf. Zomaar voor de lol. Dader nergens meer te bekennen natuurlijk, motorpolitie langs geweest, niks meer gezien. Kom net bij het politiebureau vandaan om aangifte te doen....

Nee, de maatschappij is ziek, doodziek.
Denk je dat dat te wijten is aan de evolutie van de hedendaagse maatschappij? Als ik de verhalen van ouderen hoor gebeurde kleine vandalismen vroeger ook vaak. Toen kwam de veldwachter erbij en als de dader werd gevonden mocht die zich verwachten aan een nachtje amigo en de kosten van de ruit. In der minne.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Peter Moelans schreef:Denk je dat dat te wijten is aan de evolutie van de hedendaagse maatschappij? Als ik de verhalen van ouderen hoor gebeurde kleine vandalismen vroeger ook vaak. Toen kwam de veldwachter erbij en als de dader werd gevonden mocht die zich verwachten aan een nachtje amigo en de kosten van de ruit. In der minne.
Nou, wij wonen heel dicht bij de metro en als je het tuig ziet wat hier op een dag voorbij komt... Dat was vroeger echt nog niet, daar durf ik geld op te zetten.

Bovendien is het pad achter ons huis vrij donker (afgeschermd door bosjes enzo) en daar staat dagelijks van dat gajes te blowen en patsen met scooters enzo..

Nog zo'n leuk verhaal;

vorige week donderdagnacht is er ingebroken in de vrachtwagen van m'n vader. Radio gejat, en alles kapot getrokken; tachograaf, z'n "radio- bak" en degrlijke. Dag bij de garage gestaan om alles weer te maken, kost klauwen met geld voor het bedrijf. Alles goed en wel, worden we zondagavond gebeld, door z'n planner... Weer ingebroken, weer radio weg, weer alles kapot. Hebben die gasten in 15 vrachtwagens gezeten en in 12 de hele zooi verrot getrokken. Bij allemaal de radio eruit gejat. Dus dat zijn 11 vrachtwagens die zowieso een dag in de garage gemaakt moeten worden voor ze weer kunnen rijden.

Nou, je kunt mij veel vertellen, maar zulke zaken komen tegenwoordig echt veel vaker voor dan pakweg 35 jaar geleden.
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie