Boek duitse dolken, messen en bajonetten

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Boek duitse dolken, messen en bajonetten

Bericht door Richard1976 »

Ik ben opzoek naar een goed boek over dolken, messen en bajonetten van het derde rijk. Zo kompleet mogelijk. Er zijn genoegen boeken te koop, maar welke is of zijn een must?


Verplaatst naar As-mogendheden, voor meer reactie ivm referentiewerken
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Shaft,

er zijn geen goede boeken waar alles in staat. Betreffende de bajonetten, kan ik "Seitengewehr" van George Wheeler aanbevelen.
ISBN 912138-78-5.

Dolken, de beste boeken van deze tijd is de serie van Thomas Wittman. Deze heeft een boek over de Wehrmacht, de Luftwaffe, de Marine, en de SS.

Daarnaast moet je je aanmelden bij de website germandaggers.com. Alleen die site heeft wat te bieden aan kennis, dit forum zal nooit op dat niveau komen, simpelweg om dat het een nederlands forum is.
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

dutchknive schreef:Shaft,

er zijn geen goede boeken waar alles in staat. Betreffende de bajonetten, kan ik "Seitengewehr" van George Wheeler aanbevelen.
ISBN 912138-78-5.

Dolken, de beste boeken van deze tijd is de serie van Thomas Wittman. Deze heeft een boek over de Wehrmacht, de Luftwaffe, de Marine, en de SS.

Daarnaast moet je je aanmelden bij de website germandaggers.com. Alleen die site heeft wat te bieden aan kennis, dit forum zal nooit op dat niveau komen, simpelweg om dat het een nederlands forum is.
Die boeken van Thomas Wittman liggen een beetje buiten m'n budget. Germandaggers ben ik al bij aangemeld, maar vind het prettig om toch zelf een naslagwerk te hebben.

Ken je deze boeken? Zo ja wat is jou mening/ervaring?
Afbeelding
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Shaft,

De boeken van TJ zijn ook goed. Maar vertellen veel buiten het onderwerp om. Voor bajonetten heb ik nog wel twee boeken, maar die zijn in het frans, maar met veel, zeer veel info. De advertentie staat op de rubriek marktplaats, maar PM maar voor wat je er voor over hebt, ik doe er toch niets mee.
Plaats reactie