Simon schreef:Ja Koch, maar het kapitalisme levert ook alleen maar problemen, mischien niet in onze landen, maar wel hier en daar over de hele wereld!
Welke andere landen heb je het nu over? Afrikaanse landen?
Sorry, maar die zijn dus niet kapitalistisch. In Afrika heerst totale chaos, corruptie en wat niet. Europa en de VS pompen jaarlijks vele miljarden in deze landen en het lijkt gewoon in de put te belanden. Geloof me, die landen kennen géén kapitalisme.
Kijk nu eens naar Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Griekenland, Amerika, Canada, Australië.... enzovoorts, enzovoorts. Ja, ik geloof dat kapitalisme van alle systemen het beste werkt. Nee, het is verre van perfect. Maar wel het enige systeem waar wij mensen mee uit de voeten kunnen.
Oké, Koch als jij denkt dat het Bush niet om olie ging, over wat dan wel ?
Zo simpel ligt dat dus niet, beste Simon. Het is niet alleen olie of alleen een stoute dicator. Het is een optelsom van vele factoren. In dit geval vielen daar onder o.a. dreiging terreurwapens (die dreiging bestond wél), een misdadiger als dictator, economische én politieke belangen van veel landen in het Westen en midden-oosten en ga zo maar door.
De wereld is niet zo zwart-wit, beste mensen... Amerika maar afkraken zonder dat je ook maar het minste geringste van ze af te weten buiten hetgeen je op TV ziet en in de krant leest, vind ik gewoon achterlijk en erg verraderlijk. Probeer jij maar eens zo'n land te besturen, kijken of je dan nog lacht.
Mischien wouw hij wel olie, en ook al is het maar over een 20jaar, mischien dacht hij dat zijn volk hem de olieheld ofzo zou noemen??
Ja hoor, natuurlijk, hij stuurt gewoon bewust duizenden landgenoten de dood in om later, vlak voor zijn dood, 'olieheld' genoemd te worden? In een wereld waarin duidelijk is dat de olie-reserves sowieso uitgeput raken? Kom nou toch.
**EDIT**
SIMON, Asjeblieft verdiep je eerst eens in dingen voor je loze uitspraken doet en hele misdadige systemen verheerlijkt.
Ja, Nazi-Duitsland deporteerde Joden, gehandicapten e.d. . Onvergevelijk. Maar heb je énig idee hoeveel mensen er werden geëxecuteerd,gemarteld of werden gedeporteerd naar Siberië? Leraren, Wetenschappers, mensen met een bedrijf, politici, kerkelijke leiders, mensen die openlijk commentaar hadden op het Communisme, enzovoorts enzovoorts enzovoorts.