Kijkerstip

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
laurens
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:02

Bericht door laurens »

Thomas,

Ik ben het met je eens dat 'Wij' niet degene zijn die kunnen of moeten oordelen over het wel of niet deugen van deze mensen.

Persoonlijk koester ik absoluut geen wrok of haatgevoelens tegen Duitsers.

Wat me wel steekt, is de rest van jou betoog!

Erg kortzichtig en dom om alle Nederlanders over één kam te scheren.

En als je vindt dat dit forum zo rot is...blijf dan lekker weg!



Groetjes,
Laurens
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

In ieder geval, of je nu gaat kijken of niet: vanavond, 21 uur, Histories, canvas.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

lap........eerst nog een tennismatch.........grrrrrr
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Gingen ze de uitzending NA de tennisbrol geven?
Want dat heb ik niet meegekregen.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

ja, het ging er nog na komen, ik hoop dat dat spel daar rap gedaan zal zijn....
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

T's de eerste keer dat ik hoop dat er ene zijn been breekt se. :)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

:lol:
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Op teletekst van Canvas staat dat het nu van 22.00 tot 22.45 uur komt.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mooie documentaire, maar helaas....te kort :)
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Ahh, dat was nog eens een documentaire zie :) De commentaar was wel wat hatelijk bij momenten, maar dat nam ik er nog graag bij. Hij had me al gezegd dat het goed ging worden. En hij had gelijk. Ze hadden wel smaak, want ze toonden constant de (in mijn ogen) mooiste foto van hem. Ja ja, Ozzi, je bent een Prachtkerel, met capitale P!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ligt het aan mij of wordt hij nooit oud? Als ik vergelijk met de De Wilde-interviews is hij niet veel veranderd, eigelijk lijkt hij zelfs energieker (uiteraard wel een snor minder en wat rimpels meer :))
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Ja hij is in zeer goede gezondheid, rijdt trouwens van de ene vergadering naar de andere. Vooral zijn ogen zijn nog steeds zo 'fonkelend' als toen. Ik moet wel zeggen dat hij zijn hart blootgaf. Want dat met de foto van de Rus en zijn vriend Harry vertelt hij nu niet bepaald aan iedereen. Het is inderdaad zo dat Harry door Splitter getroffen werd. Er waren geen wonden te zien (hij droeg een gewatteerde parka), dus de splinters moeten hem diep in het lichaam hebben getroffen. Hij verloor meteen het bewustzijn en zonk naar een staat tussen dromen en bewusteloos zijn, en prevelde constant de naam Oswald. Waarom werd Harry getroffen? Hij stormde met een anti-tank mijn af op een T-34 ...
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Zeer intressante documentaire, ik hou van docu's die de kijker laten oordelen en niet zelf oordelen. klein beetje minder oordeel in de docu en hij was perfect!
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Roel R. schreef:Zeer intressante documentaire, ik hou van docu's die de kijker laten oordelen en niet zelf oordelen. klein beetje minder oordeel in de docu en hij was perfect!
Ja, vooral de inleiding was echt bedoeld om de kijker op het verkeerde spoor te zetten. Vooral dat aan de Junkerschule Bad Tölz de ,,gewelddadige [iets]'' werd ,,geleerd'' ontgaat me ook compleet. Ook de ,,expansiedrift van Hitler'' is op z'n minst bedenkelijk. Groot-Brittanië had op dat moment Australia, Canada, Nieuw-Zeeland en Indië en andere onder haar vleugels. Maar als Duitsland antwoordt op een oorlogsverklaring van Engeland ... Dat is de 'expansiedrift' van Hitler natuurlijk. Wat die communist kwam doen in de documentaire ontgaat me compleet. Maar ja, hij gaf zich dan ook niet over aan leugens, viel dus best mee.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... hp?t=45002

Misschien intressant voor onze belgische vrienden!
Plaats reactie