Na alle onrust ....

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Na alle onrust ....

Bericht door thedutchdevilo »

Na alle onrust op dit forum lijkt de rust terug....
Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk wel een andere mening zal hebben dan de meesten hier maar toch wil ik hem vertellen.
Ik vind het er stuk saaier van geworden sind er diverse leden weg zijn...
Vooral op WO2 Duits vlak is de spoeling zeer dun geworden.
Er worden weinig Duitse artikelen aangeboden terwijl er eerder een constante stroom van aanbod was.
Ook het tonen van verzamelingen in maar een posting vind ik zeer onoverzichtelijk.
Vroeger posten de mensen hun nieuwe aanwinsten even in een nieuwe thread,en dat is nu een lange sliert geworden.
Voor de verzamelaars van Brits/Amerikaans lijkt me weinig veranderd.
MAAR voor As mogendheden verzamelaars is er sinds het vertrek van b.v. Mooyman bijna niets meer te beleven.
Nu weet ik dat je als forum moeilijk mensen kunt dwingen om te blijven MAAR je had ze mischien wel wat meer tegemoet kunnen treden.
Ik spreek hierbij de hoop uit dat de leden die nu weg zijn toch weer eens mee willen praten,want hun kennis van zaken sprak mij ten zeerste aan.
Ik wil wel er bij vermelden dat ik het werk van de moderators zeer wardeer (zoals Roel b.v.)en dat ik ook geen aanval op hun doe ,maar dit is wel hoe ik nu tegen dit forum aankijk en dat vind ik jammer omdat het altijd zo leuk was !
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Na alle onrust ....

Bericht door Peter M »

thedutchdevilo schreef:Na alle onrust op dit forum lijkt de rust terug....
Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk wel een andere mening zal hebben dan de meesten hier maar toch wil ik hem vertellen.
Ik vind het er stuk saaier van geworden sind er diverse leden weg zijn...
Zie je dat saaier als saaier met een betere sfeer of saaier met een gelijk gebleven of slechtere sfeer?
Ook het tonen van verzamelingen in maar een posting vind ik zeer onoverzichtelijk.
Vroeger posten de mensen hun nieuwe aanwinsten even in een nieuwe thread,en dat is nu een lange sliert geworden.
Ik merk spijtig genoeg ook dat er veel leden zich volledig isoleren in hun eigen topic in plaats van met een nieuw item een apart topic te openen om daar informatie los te weken. Dat was niet bepaald het doel van het sluiten van de 'nieuwste aankoop'-topics en is zeker een punt om aan te werken.
Voor de verzamelaars van Brits/Amerikaans lijkt me weinig veranderd.
MAAR voor As mogendheden verzamelaars is er sinds het vertrek van b.v. Mooyman bijna niets meer te beleven.
Nu weet ik dat je als forum moeilijk mensen kunt dwingen om te blijven MAAR je had ze mischien wel wat meer tegemoet kunnen treden.
Juist dat tegemoedkomen werd ons niet in dank aanvaard. Ik wil hier niet persoonlijk worden en er verder over in detail treden, maar daar is Mooyman het bewijs van.
In welke zin bedoel jij juist het meer tegemoet treden?
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Zie je dat saaier als saaier met een betere sfeer of saaier met een gelijk gebleven of slechtere sfeer?
Nou ik vind de sfeer wel goed hier..... :) maar vooral op mijn verzamelgebied (As-Mogendheden)is de spoeling dun geworden.

Juist dat tegemoedkomen werd ons niet in dank aanvaard. Ik wil hier niet persoonlijk worden en er verder over in detail treden, maar daar is Mooyman het bewijs van.
In welke zin bedoel jij juist het meer tegemoet treden?
Tegemoet treden bedoel ik als in een verzoeningspoging.

Nou weet ik niet precies van de hoed en rand,en daarom zei ik ook al duidelijk dat dit MIJN beeld is van dit forum ,na alle problemen.
En voor mensen zoals mij waren mensen als Mooyman een bron van kennis die ook nog eens in het Nederlands praat.
En dat mis ik wel.
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

is het misshien mogelijk om het topic ''nieuwe aanwinsten'' opnieuw te openen ?
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Het 'nieuwe aanwinsten' topic is nu al een tijdje verdwenen en we hebben kunnen kijken hoe het nieuwe systeem loopt. Ik persoonlijk ben er niet zo tevreden over (en ik begrijp dat dit voor meerdere personen geldt), misschien is het mogelijk dat de moderators een keer om de tafel gaan zitten en dit een keer goed bespreken. Er is blijkbaar veel vraag naar...
Daarnaast hoop ik dat forumleden zich niet allemaal als moderators willen gaan gedragen. Ik zag dat thedutchdevilo daar ook al een keer een opmerking over heeft gemaakt in een topic (is me even ontgaan welke). Mods op dit forum doen hun werk prima, maar als we allemaal dit werk gaan doen wordt de kwaliteit op dit forum er niet beter op.
Laten we hopen dat het in de AS-topic wat drukker wordt, en we meer kwaliteit gaan zien.
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ikzelf ben erg tevreden over het sluiten van 'nieuwe aanwinsten',
het is ovenzichtelijker en het is leuk om dingen te linken in een topic van een persoon.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Ja dat klopt Boroskov,ik kan slecht tegen mensen die denken de moderators te moeten vervangen.....
There can be only one...!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

maar bij elkaar op de fouten te wijzen word het forum juist beter lijkt me, mods kunnen ook niet 24/7 overal zijn, vind het niet meer dan normaal dat een forumlid af en toe iemand wijs op bijv. marktplaatsregels enz.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

sobel schreef:maar bij elkaar op de fouten te wijzen word het forum juist beter lijkt me, mods kunnen ook niet 24/7 overal zijn, vind het niet meer dan normaal dat een forumlid af en toe iemand wijs op bijv. marktplaatsregels enz.
Helemaal juist.
Maar er is een verschil tussen iemand wijzen op zijn gedrag en 'back-seat modden'.

Het eerste in net zo vanzelfsprekend als het feit dat je iemand op straat aanspreekt als die een leeg cola-blikje in de struiken werpt.
Het tweede is dreigen met sancties om die overtreding en een discussie erover aangaan.
Dat laatste zijn we niet zo blij mee.
Laat de eventuele sancties en de discussie maar over aan de 'echte' mods.

Loopt het uit de hand ?
Kap het gesprek dan af en verwittig een moderator met een link naar het topic.
Als er ff geen mod is, dan is het inderdaad even wachten.

Ga alsjeblieft niet zelf lopen bekvechten.
Als het uit de hand loopt, inetresseert het mij geen ene biet wie er begonnen is.
Als we over en weer onacceptabele uitspraken registreren, zullen we ook tegen alle partijen optreden.
Het excuus "Maar hij/zij begon" werd geaccpeteerd op de kleuterschool, maar niet op dit forum.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Boroskov schreef:Het 'nieuwe aanwinsten' topic is nu al een tijdje verdwenen en we hebben kunnen kijken hoe het nieuwe systeem loopt. Ik persoonlijk ben er niet zo tevreden over (en ik begrijp dat dit voor meerdere personen geldt), misschien is het mogelijk dat de moderators een keer om de tafel gaan zitten en dit een keer goed bespreken. Er is blijkbaar veel vraag naar...
In welke zin ben je er juist ontevreden over?
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Het is niet meer te zien waneer er iets nieuws is,en het is onoverzichtelijk....
There can be only one...!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

je kijkt in topics vanmensen, nu raken dingen niet door de war, wat vind je dan onoverzichtelijk? nu kan je nieuwe aanwinsten en verzamelingen van personen zien zonder dat je steeds hoeft terug te bladeren... wat vind jij dan?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Nou eerder had een lid een paar laarzen gekocht en poste dan :nieuwe laarzen brits.(bijvoorbeeld)
Nu moet je verplicht alle topics bekijken om te zien wat er nieuw is.
Vroeger kon je direct zien of het interssant is voor jezelf en nu staat er niet meer wat er bij is gekomen.
There can be only one...!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik geef je daar wel gelijk in, maar nu is het wat persoonlijker, nu kan je verzamelingen + nieuwe aanwinsten van 1 persoon bekijken, en dingen linken.
bijv. en als je in elk topic een keer hebt gepost of gekeken, dan kan je met een druk op de knop zien waar er weer iets nieuws is gepost. en bij dat ''centrale'' topic was binnen een mum van tijd je nieuwe aanwinst niet meer te zien, want volgens mij kijken maar weiningen een pagina terug.
nu word het gezien.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

thedutchdevilo schreef:Nou eerder had een lid een paar laarzen gekocht en poste dan :nieuwe laarzen brits.(bijvoorbeeld)
Nu moet je verplicht alle topics bekijken om te zien wat er nieuw is.
Vroeger kon je direct zien of het interssant is voor jezelf en nu staat er niet meer wat er bij is gekomen.
Ik snap je niet echt. Bedoel je dat iets pas interessant is als iemand het nieuw in de verzameling heeft? Als iemand nu nieuwe Britse laarzen heeft en een topic opent over Britse laarzen, zie je toch al aan de topictitel dat het over Britse laarzen gaat en of je dat interessant vind?
Probleem is - ik haal het nogmaals aan - dat mensen blijkbaar geen aparte topics willen openen over een bepaald object maar het liever in een topic van zichzelf zetten, zodat anderen niet geneigd zijn om hun exemplaar van datzelfde object ook te tonen en er zo niet echt veel extra informatie vrijkomt.
Plaats reactie