Na alle onrust ....

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Nou dat is precies wat ik bedoel toch !
Open nieuwe topics voor nieuwe aankopen met duidelijke omschrijving in de topic titel!
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

kan niet zeggen dat het nou beter is geworden eerlijk gezegd
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Tex schreef:kan niet zeggen dat het nou beter is geworden eerlijk gezegd
mischien handig om uit te leggen waarom.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

nou, naar mijn idee zijn er toch heel wat lieden weg gegaan die toch wel belangrijk voor dit forum waren. Daar bedoel ik mee lui die er toch vrij veel van wisten
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dit heeft MEDE temaken met dat ze weg zijn gegaan, een klein deel maar, dit was de druppel voor die gene.

maar als je nou zelf kijkt, over hoe jij het vind geworden zonder dat je kijkt naar diegene die weg zijn, wat vind je dan?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

dat het slechter is geworden omdat die lui weg zijn. Bedoel kan naar johan willaert zijn inbreng hier op het forum, top naar mijn mening. Johan zie ik hier nog matig wat posten terwijl die eerst toch vrij actief was op dit forum. En zo zijn er meer, meindert bijv., ook hij had de nodige kennis.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

zoals ik al zei, heeft dat lang niet te maken met het sluiten van 'nieuwe aanwinsten', het was de zo gehete druppel die de emmer deed overlopen voor sommigen.

ik vroeg, hoe vind je het geworden, als je even niet denkt aan de personen die er niet meer zijn ( iets wat aardig ver buiten dit geen staat).
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

tuurlijk staat dat hier niet buiten. Zonder die lui word hier niet echt veel interessants meer gepost. Tuurlijk wel wat maar in veel mindere mate. Er komen geen concrete dingen meer uit de verschillende topics, dingen waar je wat aan hebt. Naar mijn idee word het steeds meer een grote babbelbox. En dit heeft wel degelijk met die lui te maken
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dus als he topic ''nieuwe aanwinsten'' er nog wel was waren ze gebleven? het topic dat diegene hebben geopend staat duidelijk dat het over de sfeer gaat, en NIET over het sluiten van dat topic, dat is maar een klein aandeel.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

vreemd, dat voor, hoeveel zullen het er zijn? Stuk of 10? Allemaal tegelijk weggaan omdat dat topic gesloten werd. Tuurlijk er is wel meer. Ook de reacties van mensen die het blijkbaar niet aan kunnen horen dat ze een repro hebben, terwijl ze dat bewezen en al op een papiertje krijgen bij wijze van, waarbij degene met de repro zooi gesteund werd door de moderator. En hoever zijn we nou? Helemaal nergens meer, zit er uberhaupt nog wel lui met kennis van zaken hier? Een aantal maar veel zullen het niet zijn. Dus op je vraag of ik het beter vind geworden, nee
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

van elkaar moet je leren, daar ben je waarschijnlijk hier immers voor, ieder heeft zo zijn eigen kwaliteiten.

als je die deelt komt er vast wel een goed geheel uit
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Tex schreef: Naar mijn idee word het steeds meer een grote babbelbox. En dit heeft wel degelijk met die lui te maken
Hier wil ik wel graag even op reageren.
In mijn ogen wordt een forum gemaakt door de berichten die gepost worden. Als een forum dus één grote Babbelbox dreigt te worden, ligt dat in mijn ogen aan de mensen die op dat moment op het forum posten en niet aan mensen die tot twee maanden terug op het forum hebben gepost.
Ik denk ook niet dat de terugkomst van (een aantal van) die mensen echt grote veranderingen op dat vlak teweeg zullen brengen.
Hoe spijtig het ook is dat enkele 'grote namen' vertrokken zijn, het merendeel van de leden is gewoon gebleven en de terugkomst van een enkeling zal in mijn ogen niet het algemene beeld van een forum beïnvloeden.

Sobel merkte al terecht op dat de leden die zijn vertrokken weg zijn gegaan omdat de sfeer hen niet langer beviel. Het sluiten van het nieuwe aanwinsten topic was daarbij voor hen de spreekwoordelijke druppel.

Ik kom weliswaar niet zo vaak in het As-mogendheden gedeelte, maar voor mij heeft het sluiten van het nieuwe aanwinsten topic al enkele positieve effecten gehad.
Onlangs werden we geconfronteerd met spanningen tussen leden naar aanleiding van een helm. We konden toen heel gericht optreden en alleen dat topic sluiten. Als dit was gebeurd in het oude 'Nieuwe aanwinsten topic' had het hele topic ook op slot gegaan, met als resultaat dat niemand meer iets nieuws had kunnen posten.
Ik vind het dus wél overzichtelijker geworden: discussies lopen niet meer door elkaar, alles staat mooi bij elkaar. Het is voor de Staff veel makkelijker om gericht op te treden.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als het probleem een babbelboxisering van het forum is, dan kun je eigenlijk niet pleiten voor herinstallatie van algemene nieuwe-aanwinst-topic's: omdat zoiets juist het babbelbox-element versterkt. We hebben de goede vorm echter ook niet niet gezien, zoals Peter Moelans al aangeeft, want je moet niet vervallen tot centrale persoonlijke topics, maar nieuwe threads starten per object met duidelijke onderwerpen. Dat zorgt voor meer diepgang en overzicht.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Hoe spijtig het ook is dat enkele 'grote namen' vertrokken zijn, het merendeel van de leden is gewoon gebleven en de terugkomst van een enkeling zal in mijn ogen niet het algemene beeld van een forum beïnvloeden.
Nou dat ben ik dus absoluut NIET met je eens.....
Als je kijkt wat een brok kennis (van AS mogendheden)weg is gegaan van dit forum.....
En daarom heb ik het ook eerst een tijd aangekeken hoe het verder zou gaan,en ik vind het dus stukken minder geworden.
Maar ja er is niet veel aan te doen,hopen dat ze langzamerhand weer terug komen....
There can be only one...!
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

want je moet niet vervallen tot centrale persoonlijke topics, maar nieuwe threads starten per object met duidelijke onderwerpen. Dat zorgt voor meer diepgang en overzicht
Helemaal mijn idee Proos...
Stoppen met die lange threads als:de collectie van....
There can be only one...!
Plaats reactie