Na alle onrust ....

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

thedutchdevilo schreef:
Nou dat ben ik dus absoluut NIET met je eens.....
Als je kijkt wat een brok kennis (van AS mogendheden)weg is gegaan van dit forum.....
Ik doelde met mijn uitspraak op het hoge Babbelbox-gehalte waar Tex zich aan ergerde. Ik heb niet de illusie dat dát van de ene op de andere dag ingrijpend zal veranderen als enkele 'grote namen' weer terug komen. Het soort berichten die het hoge Babbelboxgehalte veroorzaken worden gepost door de leden die er vandaag de dag zijn en die zullen dat volgens mij ook blijven doen. Met of zonder gerenomeerde gebruikers.

Het hoge Babbelbox-gehalte is voor de Staff een lastig probleem.
We streven naar 'Low-profile moderatie', zo min mogelijk ingrijpen door Mods dus. Zodra iets in strijd is met de regels wordt er ingegrepen. Maar als iemand iets post, dat niet direct bijdraagt aan de discussie, maar wel verwant is aan het onderwerp en niet tegen de regels is, gaan wij het niet steeds verwijderen. Misschien plaatsen we een opmerking over het slowchat gehalte, maar dan is het kwaad in feite al geschiedt.
Het is volgens mij dus ook een stuk eigen verantwoordelijkheid van de users om er op te letten dat het niet uit de klauwen loopt.

Zoals gezegd vind ik het ook jammer dat er mensen met veel kennis zijn vertrokken. Ook ik zou graag zien dat deze mensen weer terug komen, want in mijn ogen is de sfeer op het forum misschien nog niet optimaal, maar toch al weer stukken beter als in de periode Juli/Augustus toen ze weg zijn gegaan.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Dat klopt sjoerd. Het babbelbox gehalte blijft bestaan en was er ook al voordat die leden weg gingen. Maar toen zij er nog waren zat er ook nog vrij veel inhoud in de topics wat naar mijn mening nu toch een stuk minder is geworden.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik vind dat er nogal dramatisch wordt gedaan over anderen, terwijl we ons eigenlijk zouden moeten concentreren op opzelf. We kunnen nog uren gaan napraten over een aantal leden die er niet meer zijn en als we dat blijven doen dan werkt dat negatief. Als je ze echt graag terug wilt ga je er niet hier om "zeuren", maar laat je door je postgedrag zien hoe dit forum kan opereren. Users maken een forum, dus begin bij jezelf.

Probeer bijvoorbeeld eens die nieuwe aanwinsten te posten op de wijze zoals op de vorige bladzijde omschrijven.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Ik vind dat er nogal dramatisch wordt gedaan over anderen, terwijl we ons eigenlijk zouden moeten concentreren op opzelf. We kunnen nog uren gaan napraten over een aantal leden die er niet meer zijn
Ja maar daar gaat het nu toch juist over !
Het niveau is sinds hun vertrek een stuk lager geworden op het AS-Mogenheden gebied.
En wat jij zeuren noemt vinden enkele leden hier wel heel belangrijk ! :roll:
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, het staat ook tussen van die aanhalingstekens, ik constateer alleen dat je met het continue opmerken dat er leden wegzijn helemaal NIETS opgeschiet. Sterker nog, het werkt negatief.

Wel schiet je er iets mee op als je probeert het forum op je eigen manier beter te maken.

Vandaar dat ik - in mijn optiek - terecht heb gekozen voor het woord "zeuren", dat expliciet tussen van die tekentjes is geplaatst, om aan te geven dat ik WEL belangrijk vind wat er speelt, maar het in deze instantie wel "ZEUREN" vind, omdat je er helemaal NIETS, *NIETS* mee opschiet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Ja zeker...
Nou wil ik niet veel zeggen maar ik plaats twee maanden na het hele gebeuren mijn visie op hoe ik het forum als gebruiker bekijk.
Omdat dan als zeuren te kwalificeren vind ik erg ver gaan.......
IK HEB TIJDENS HET GEBEUREN MIJ STIL GEHOUDEN EN OOK VLAK ER NA.....
Ook als moderator moet je je woorden soms beter kiezen.
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Volgens mij neem je het woord zeuren te persoonlijk op. Mijn bericht was veel algemener van aard en voorzien van aanhalingstekens om aan te geven dat het niet helpt om aan te spreken over het ontbreken van een aantal leden als grootste tekortkoming van dit forum, maar wel om bijvoorbeeld te praten over hoe je de kwaliteit kunt verbeteren.

Het steekt mij dat deze discussies telkens weer in de richting getrokken worden van niet-constructieve verhalen en opmerkingen. Ik neem aan dat iedereen wel zo zijn mening erover heeft, het is zo onderhand wel duidelijk nu. Ik wil me liever bezig houden met de vraag hoe je het forum kunt verbeteren, en telkens iedereen er aan herinneren dat persoon x of y er niet is helpt absoluut niet. Accepteer het wanneer iemand er niet meer is en kijk voor jezelf of je het forum zodanig kunt (helpen) verbeteren zodat je vanzelf ook meer kwaliteit aantrekt.

Zo viel jij mij in dit topic reeds hierover bij met betrekking tot de nieuwe-aanwinsten-topics, dus ik begrijp niet goed waarom jij je aangesproken voelt.

Een aantal leden echter, heeft het nodig dat ik - na alle onrust - eens duidelijk laat merken hoe ik over de moderne discussies denk, waarbij het woord "zeuren", tussen aanhalingstekens wel degelijk gepast is. Ik wil namelijk graag vóóruit en niet achteruit.
IK HEB TIJDENS HET GEBEUREN MIJ STIL GEHOUDEN EN OOK VLAK ER NA.....
Schreeuwen hoeft nu ook weer niet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

thedutchdevilo schreef:Ja zeker...
Nou wil ik niet veel zeggen maar ik plaats twee maanden na het hele gebeuren mijn visie op hoe ik het forum als gebruiker bekijk.
Omdat dan als zeuren te kwalificeren vind ik erg ver gaan.......
IK HEB TIJDENS HET GEBEUREN MIJ STIL GEHOUDEN EN OOK VLAK ER NA.....
Ook als moderator moet je je woorden soms beter kiezen.
ik hoor bij jou steeds weer hetgeen vallen dat die personen weg zijn.

daar schiet je totaal niets mee op. ze zijn weg en als je denkt daar iets aan te kunnen veranderen moet je dat zeker doen.

waarom steeds terug kijken op de personen die weg zijn, we zijn hier om vooruit te kijken.

er is veel meer uit dit forum te halen als er wat positiever word gedaan.
die personen zijn weg.
kijk naar de toekomst, je bent hier voor je hobby, je kan nog 5 maanden dramatisch doen over die personen die weg zijn of vanaf nu een blik naar de toekomst richten en helpen het forum te verbeteren.

en trouwen, je zit hier voor jezelf.


Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Natuurlijk,ik heb helemaal ongelijk .
Bedankt voor de constructieve discussie..... :|
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

En bedankt, alsof ik niet getracht heb uit te leggen wat ik precies bedoelde :/
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

we zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen, ben benieuwd
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

thedutchdevilo schreef:Natuurlijk,ik heb helemaal ongelijk .
Bedankt voor de constructieve discussie..... :|
beetje laf om direct zo'n uitspraak te doen terwijl je ziet dat de meningen van de mods en mij onderbouwd worden en jij direct terug kibbelt over de personen die weg zijn.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

thedutchdevilo schreef:Natuurlijk,ik heb helemaal ongelijk .
Bedankt voor de constructieve discussie..... :|
Je hebt absoluut GEEN ongelijk!

Omdat ik geen oude koeien uit de sloot ga halen wil ik er niet teveel over kwijt maar als ik zie hoe gemakkelijk mensen die pro-AS zijn van dit forum worden afgegooid.....................

Ik mis een gezonde tegenwind, het merendeel is pro geallieerd en heel begrijpelijk dat waren onze bevrijders maar een tegengeluid verlevendigd het geheel wel.

Maar al met al kom ik nog steeds met veel plezier :)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Ik kom hier ook altijd graag maar enkele jongere leden discussieren op een ruzieachtigge toon,en dat is jammer.
Kijk naar deze discussie....Sobel denkt ZIJN gelijk er door te kunnen rammen....
There can be only one...!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

thedutchdevilo schreef:Ik kom hier ook altijd graag maar enkele jongere leden discussieren op een ruzieachtigge toon,en dat is jammer.
Kijk naar deze discussie....Sobel denkt ZIJN gelijk er door te kunnen rammen....
correctie, ik denk mijn gelijk op een onderbouwde manier over te kunnen brengen, iets wat ik van de 'tegenpartij' nog niet heb gemerkt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie