Vakantie duitsland
- RoBBy
- Lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
- Locatie: overijssel
Vakantie duitsland
Hey,
Beter laat dan nooit
Mijn foto's die ik in 2 techniek museums heb gemaakt
Speyer en Sinsheim.
weet niet als alles repro of echt is.
Heb er wel meer gewoon een paar mooiste
Groeten,
RoBBy
Beter laat dan nooit
Mijn foto's die ik in 2 techniek museums heb gemaakt
Speyer en Sinsheim.
weet niet als alles repro of echt is.
Heb er wel meer gewoon een paar mooiste
Groeten,
RoBBy
- RoBBy
- Lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
- Locatie: overijssel
De beloofde vliegtuig foto's
en een 1 mans onderzeeboot.
link van de museum site waar dit alles instond:
http://www.technik-museum.de/
Groeten,
RoBBy
en een 1 mans onderzeeboot.
link van de museum site waar dit alles instond:
http://www.technik-museum.de/
Groeten,
RoBBy
-
- Lid
- Berichten: 2088
- Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54
- RoBBy
- Lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
- Locatie: overijssel
-
- Lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 feb 2006, 15:33
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Het zwevende ding buiten is de romp van een Dornier Do-24 vliegboot die enige jaren geleden uit een meer in Duitsland (Muritzsee) opgevist is. Een compleet exemplaar staat in het Militaire Luchtvaart Museum te Soesterberg.
De meeste tentoongestelde voorwerpen daar zijn origineel, maar bij sommige is dat niet het geval.
De Opel Kapitän op de allereerste foto is een naoorlogs exemplaar van 1949 of 1950. Deze is identiek aan de vooroorlogse Kapitän, op de koplampen na. De Kapitän 1939 had geen ronde koplampen:
De Heinkel He-111 in Sinsheim is geen "echte" He-111, maar een naoorlogse CASA-2.111B, een in Spanje in licentie gebouwd exemplaar, waarschijnlijk net na de oorlog gebouwd.
Ook de beide Junkers Ju-52 zijn in Spanje in licentie gebouwde, naoorlogse machines, die echter op de motoren na identiek zijn aan de originele Ju-52.
En zo zijn er waarschijnlijk nog enkele vliegtuigen waarbij het naoorlogse productie betreft, aangezien de meeste Duitse vliegtuigen na de oorlog verschroot of in musea in de geallieerde landen zijn beland.
De meeste tentoongestelde voorwerpen daar zijn origineel, maar bij sommige is dat niet het geval.
De Opel Kapitän op de allereerste foto is een naoorlogs exemplaar van 1949 of 1950. Deze is identiek aan de vooroorlogse Kapitän, op de koplampen na. De Kapitän 1939 had geen ronde koplampen:
De Heinkel He-111 in Sinsheim is geen "echte" He-111, maar een naoorlogse CASA-2.111B, een in Spanje in licentie gebouwd exemplaar, waarschijnlijk net na de oorlog gebouwd.
Ook de beide Junkers Ju-52 zijn in Spanje in licentie gebouwde, naoorlogse machines, die echter op de motoren na identiek zijn aan de originele Ju-52.
En zo zijn er waarschijnlijk nog enkele vliegtuigen waarbij het naoorlogse productie betreft, aangezien de meeste Duitse vliegtuigen na de oorlog verschroot of in musea in de geallieerde landen zijn beland.
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
- Fons
- Lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
- Locatie: Huizen