Krant: Militairen inzetten voor politiewerk

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
sp3c
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2002, 11:30
Locatie: den haag

Bericht door sp3c »

ja maar volgens mij is het met de belgische politiediensten nog erger gesteld dan hier.

Er is ook een wetsvoorstel geaccepteerd die de politie toestaat om (snelle sport-)wagens van criminelen in te zetten op de snelwegen omdat de belgische auto's het gewoonweg niet bij kunnen benen.
And now I'm flying, like an angel, to the sun!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Als wqe er nou voor zorgen dat niemand iets te kort komt..houdt dan de wens meer te hebben dan niet gewoon op?
Dan is er ook geen politie nodig.
En dan kunnen al die mensen gewoon op hun gemakkie lekker het vuil uit de sloten gaan halen en de traat schoonhouden en als ze er zin in hebben ouden van dagen een handje helpen.
En dan kunnen we ze best nog wel wat betalen voor al die goeie diensten volgens mij.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

benmaf schreef:Als wqe er nou voor zorgen dat niemand iets te kort komt..houdt dan de wens meer te hebben dan niet gewoon op?
Dan is er ook geen politie nodig.
En dan kunnen al die mensen gewoon op hun gemakkie lekker het vuil uit de sloten gaan halen en de traat schoonhouden en als ze er zin in hebben ouden van dagen een handje helpen.
En dan kunnen we ze best nog wel wat betalen voor al die goeie diensten volgens mij.
Dat hebben de communisten ook willen doen; iedereen zelfde inkomen. 1x auto voor meneer. Echter, we hebben inmiddels wel gezien dat 't niet realitisch is. Tot er een goed ander maatschappelijk systeem is zoals in Startrek wel bestaat, zitten we met een politie.

En die is voorlopig hard nodig.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

In een ander topic hadden we het er toch al over gehad dat juist dat hele "systeem" de basis van alle angst ( lees kwaad ) was?
Is dan juist niet het bestaan van dat systeem de reden dat er politie nodig is?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als je 't systeem kunt veranderen verdien je de Nobel-prijs. Kijk, ik ben 't met je eens dat de Politie een gevolg is van ons gedrag en ons gedrag voortvloeit uit, onder andere, het systeem; de oplossing is echter niet zo eenvoudig voorhanden. Of althans niet op grote schaal uitvoerbaar.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dat vind ik nou ook altijd zo jammer.
Maar ik ben zelf van mening dat je dingen alleen een bestaansrecht geeft door ermee bezig te zijn.
Wanneer je je helemaal niet laat interesseren door arelaxte dingen zul je zien dat die dingen zichzelf vanzelf uit jouw leven verwijderen.
Dus als we nou met zijn allen ophouden met net te doen alsof we geregeerd willen worden dan houdt 't probleem vanzelf op...
toch?
:yes:
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
sp3c
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2002, 11:30
Locatie: den haag

Bericht door sp3c »

ook mensen die genoeg van alles hebben kunnen pedofielen en moordenaars zijn.

Nee helaas zal de politie altijd nodig blijven

in Star Trek hebben ze ook interne beveiligingsteams (gele jassen geloof ik) op de schepen en die zijn daar echt niet alleen om een entering te verijdelen of uit te voeren
And now I'm flying, like an angel, to the sun!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Uiteindelijk zijn alle problemen een uiting van een tekort aan liefde.
Het enige wat we kunnen doen om dit te veranderen is van iedereen houden.
Een hoop vergeven is ook goed.
Sympathie for all enzo.

Ik zal jullie uitleggen waarom ik dat vind:
Mijn moeder had vroeger altijd allerlei wijze spreuken op de toilet hangen.
1 daarvan was deze :
Bescherming door politie of soldatendom is nimmer afdoend; bescherming door liefde is immer afdoend.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
sp3c
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2002, 11:30
Locatie: den haag

Bericht door sp3c »

dat pedofielen gebrek hebben aan liefde gaat er bij mij niet in, die mensen zijn gewoon ziek en dienen opgespoort en opgesloten te worden.
And now I'm flying, like an angel, to the sun!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dat gedeelte ben ik ook wel met je eens hoor; maar ik ben van mening dat je niet als zo geboren wordt.
Iedereen neemt zijn of haar eigen beslissingen.
En na verloop van tijd worden iemands daden steeds erger.
Ik ben van mening dat door wat meer liefde te tonen die daden minder erg zullen zijn.
Dat is wat ik bedoel.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik ben ook van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag. Laten we echter niet de invloeden van buitenaf vergeten. De genen zijn verantwoordelijk voor een bepaalde aanleg en kunnen dus iets versterken of verzwakken maar zijn nooit geheel sturend.

Vaak zijn het ouders, verkeerde vrienden of het feit dat je zelf mishandeld bent of misbruikt, genoeg om ook zelf dergelijk gedrag te vertonen.

Wat dat betreft ben ik het met Benmaf eens. Als je in je jeugd geen liefde hebt gehad, dan weet je ook niet hoe je dat moet geven. Echter, het is slechts een van de facetten die ten grondslag ligt aan buitensporig gedrag. Ook is er vaak sprake van een combinatie van factoren.

Het is dus eerder ter voorkoming belangrijk dan als oplossing achteraf. Heb ik je zo goed begrepen Benmaf?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

:idea:

Maar ook achteraf.
Er bestaan alleen ook situaties die gewoon te ver gegaan zijn; zoals sp3c al aangaf.
Maar in de meeste gevallen is een knuffel van de mensen die van je houden toch een veel toffere leermethode dan een klap of een scheldpartij, of niet dan?
Ik ben trouwens ook stellig van mening dat wanneer iemand veel liefde heeft gekregen in zijn of haar leven die persoon zichzelf zal stoppen voor ie echt slechte dingen zal doen.
Dan kun je dat volgens mij helemaal niet.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
sp3c
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2002, 11:30
Locatie: den haag

Bericht door sp3c »

drank en drugsgebruik, werkloosheid zijn ook allemaal redenen om misdaden te plegen en dat los je met een knuffel niet op
zelfs mensen die goed zijn opgevoed kunnen zonder dat zij daar schuld aan hebben aan lager wal raken je kunt je baan bv kwijtraken doordat er plotseling geen vraag meer naar je diensten is dit kun je denk ik niet uitbannen tenzij je drank en drugs gaat verbieden maar werkloosheid zul je nooit kwijtraken denk ik.

teveel drinken op vakantie etc. etc. je zult echt altijd politieagenten nodig hebben denk ik.
And now I'm flying, like an angel, to the sun!
Plaats reactie