Spitfire verleidt vliegtuigspotters

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Spitfire verleidt vliegtuigspotters

Bericht door Nick »


Gepubliceerd op: 17 oktober 2005

LELYSTAD - Een Spitfire heeft eergisteren vliegtuigspotters uit geheel Nederland naar Lelystad gelokt.

Het militaire vliegtuig, een zeldzame tweezitter, uit de Tweede Wereldoorlog vloog van Engeland via België naar Nederland op uitnodiging van het Aviodrome.

Het themapark voor de luchtvaart haalt geregeld historische en opvallende vliegtuigen naar Lelystad. Onlangs was er nog een Russische Antonov te zien. De Spitfire die zaterdag te zien was in Lelystad had de kleuren van de naoorlogse Ierse luchtmacht. Het toestel heeft voor vliegtuigspotters een bijzondere betekenis. Vooral het geluid is geliefd.

Bron: De Stentor
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Hier heeft ook eens een Spitfire overgevlogen. En die vloog wel erg laag, ik denk zon 5meter boven de bomen....
Gebruikersavatar
danny
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2005, 23:40
Locatie: schiedam

Bericht door danny »

tijdens de begravenis van Prins Bernhard vloog er ook een spitfire over Delft met 2 F-16 Fighting Falcon's die samen met de Spitfire de formatie ''Missing Man'' nabootste. Ik was toen in Delft , het geluid was echt waanzinnig , je kon gewoon horen dat er een Spitfire aankwam. :)
''A single Death is a Tragady , a Million Deaths is Statistic''
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

hehe ik zal je nog iets beters vertellen: de formatie heeft hier boven hellevoetsluis zown 1 uur rondgevlogen en geformeerd. Ik heb er nog ergens foto's van liggen. Ik stond een potje van de F jes te fluiten, ik had alleen meer oog voor de vliegtuigen :) :P maar in het stukje staat: zeldzame tweezitter??????? en heeft er iemand een foto van??
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

alex schreef: maar in het stukje staat: zeldzame tweezitter??????? en heeft er iemand een foto van??
Via http://www.airliners.net

Afbeelding
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

what the ..... ik heb veel spitfire foto's gezien maar dit is volgens mij echt de eerste spitfire die ik zie met een dubbele cockpit.... maf gezicht btw...
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Whahah ken je die echt nie Alex :shock: LOL! Mmm vaag mn pa is niet eens ff weze kijken die is spotter en weg van de Spit, hij bouwt nu volgens originele tekeningen een spitfire 1:16.

Maar idd het is een mooi geluid maar een B-17 en een Mustang hebben ook wel wat!

Sbas
Laatst gewijzigd door Sbas op 14 nov 2005, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Bericht door Imme »

hmm 1 van de weinige overgebleven tweezitsspits.. Leuk ding

Ik heb jaaaaren terug in een tweezitter gevlogen met KL- jaren 50 beschildering, ben benieuwd waar die nu gebleven is.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Imme schreef:hmm 1 van de weinige overgebleven tweezitsspits.. Leuk ding

Ik heb jaaaaren terug in een tweezitter gevlogen met KL- jaren 50 beschildering, ben benieuwd waar die nu gebleven is.
jaloersheid slaat hier toe :roll: :oops:
Plaats reactie