Fallschirmjägerhelm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
VonRibbentrop
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2005, 11:06

Fallschirmjägerhelm

Bericht door VonRibbentrop »

Hallo Allemaal,

Er zijn mij een 3-tal Fallschirmjägerhelmen aangeboden als 100% origineel, zie onderstaande foto's. Ik heb op internet een aantal goede repro's gezien, dus ik twijfel hieraan. Kunnen jullie aangeven of deze helmen origineel zijn? En hoe kan ik het verschil zien tussen een originele en een repro?

Helm 1:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helm 2:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helm 3:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hoi

Helm 1 ziet er van de 3 het beste uit. zeker weet ik het niet ik ben ook geen kenner, het binnen werk van deze helm lijkt extreem veel op mijn repro fallschirmjager helm binnen werk.

helm 2 heeft een erg apparte camo maar ziet er verder redelijk goed uit als je het mij vraag. ook dit wil niet zeggen dat ik zeg of hij orgineel is. dat laat ik helemaal in het midden

helm 3 vertrouw ik persoonlijk niet vanwege de roets op de stempel. waarom namelijk, ik zie een erge vergelijking met Zoutzuur aantasting op helmen. dit kleurt op een hele apparte maniner en is ook niet egaal verdeelt.

maar goed, dit is effe " als je het mij vraagt " ik vertrouw ze alle drie niet. wat niet wil zeggen dat ze niet orgineel kunnen zijn !

gr van niels en ik hoop je hier mee voldoende te hebben geholpen
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

De Roest op de derde helm ziet er inderdaad behoorlijk oranje uit. Iets wat betekend dat de roest niet echt is, of nog heel jong is, echt (oude) roest is namenlijk een stuk bruiner.

Van helm 3 kan ik eigenlijk ook alleen opmerken dat de witte chap op de helm bij mij enige twijfels veroorzaakt.. Dit heb ik nog nooit eerder gezien en lijk me persoonlijk alleen nodig om iets te verbergen..

De eerste helm ziet er in mijn ogen best goed uit, ik kan mezelf echter geen kenner noemen, en ga me dus ook niet uitlaten over het eventueel orgineel of repro zijn van deze of andere helmen.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

voor meer info:
http://www.german-helmets.com/LUFTWAFFE ... m-Main.htm

Bij de eerste helm valt mij alleen op dat de rand zo dik is, maar ik kan het ook verkeerd hebben.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Helm 1 ziet er het best uit

2 is erg wazig :? Die camo, en dat schildje eronder. Schild heeft een te spitse vorm. En DD FJ helmen zijn ERG zeldzaam en duur!

3 heb ik ook m'n twijfels over, vooral omdat die ET68 zo scheef erin staan, en dan nog eens die roest....

Je moet van Helm 1 eens een duidelijke foto van het binnenwerk vragen, en op het Wehrmacht-awardsforum zetten, die weten daar wel raad mee!

Gr Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ik sluit me bij Nick en Niels aan.
Helm 1 ziet er het best uit.
de andere 2 doen mij in die mate twijfelen dat ik bijna met zekerheid durf te zeggen dat ze replica zijn.
en ik ben het met Nick eens dat je om betere foto's moet vragen van helm 1, zodat je die op wehrmachtawards kan plaatsen, daar huist zoveel kennis dat ik zeker weet dat zei deze helm op originaliteit kunnen beoordelen.
VonRibbentrop
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2005, 11:06

Bericht door VonRibbentrop »

Bedankt voor de informatie.
Mij lijkt helm 1 ook het het best. Ik heb betere foto's gevraagd van het binnenwerk. En ik ga de vraag bij wehrmachtawards nogmaals plaatsen.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

helm 1 bevalt me ook nog heb beste maar zoals ik al aangaf bevalt het binnen werk en met name de dunne riemen me totaal niet ! maar goed ik ben hier echt geen Expert in maar heb wel de nodige kennis van zaken om dit te zien

gr van niels
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Fallschirmjägerhelm

Bericht door Richard1976 »

VonRibbentrop schreef: Helm 1:
Afbeelding
Wat staat hier precies? QL 71? :?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

CL 71 en daaronder 5993 volgens mij, maar ik weet het ook niet zeker. Ik laat me verder ook niet uit over de helmen, daar heb ik niet genoeg verstand van. Wat ik wel weet is dat 99% van de tegenwoordig aangeboden FSJ helmen repro zijn, en daar zitten geweldig echt lijkende helmen tussen, waarmee ik verder niet wil zeggen dat deze niet orgineel kunnen zijn.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Is inderdaad een C ipv een Q. CKL71? Heb er verder ook te weinig verstand van om iets over de helmen te zeggen.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jah het zal inderdaad op CLK71 uitkomen met dat getal wat ik noemde eronder. Ik heb zelf namelijk ook een CLK thuis liggen, maar dan een M42 en geen FSJ helm. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
jaykay
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jul 2005, 10:47
Locatie: omg. roermond

Bericht door jaykay »

ckl = ET thale
Ik meen eens gehoord te hebben dat er een partij repro helmen uit tsjechie (ofzo) op de markt is gekomen. Allemaal met maat 71. Maar dat weet ik niet zeker meer. Voorzichtigheid is geboden in ieder geval.
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

Helm 1 is een cjechische fake! Niet kopen dus.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hee,

ik vertrouw ze alle drie niet meer echt, het zijn wel mooie copien maar toch.

wat vragen ze er eigenlijk voor btw ?

gr van niels
Plaats reactie