Drie Pakistaanse kerken platgebrand

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

dvaupell schreef:Glenn Janssens:
Als jij je niet gedraagd,warom zou een ander dat wel doen?
Om niet in een spiraal van geweld terecht te komen - de-escaleren heet zoiets. Het heeft namelijk geen enkele zin om geweld met geweld te vergelden omdat het slechts meer geweld oproept.

Beter is het om als je uitgescholden wordt rustig uit te leggen waarom de ander ongelijk heeft. Dit maakt meer indruk ook..
Als ex-militair kan ik maar uit mijn ervaringen tappen, en dat is dat "knuffelpolitiek" niets oplost.
Vaak zijn mensen,die problemen maken en zoeken niet voor rede vatbaar.

Hou je aan de regels en er gebeurt niks.
Simpel hoor.
En anders,heel kort maar krachtig op de bal spelen.
Zo denk ik erover.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Glenn Janssens:
Hou je aan de regels en er gebeurt niks.
Simpel hoor.
En anders,heel kort maar krachtig op de bal spelen.
Zo denk ik erover
We zijn het niet eens Glenn. Over wiens regels heb je het eigenlijk ?
Volgens mijn regels is het toepassen van geweld (ook kort maar krachtig) niet toegestaan..
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

dvaupell schreef:Glenn Janssens:
Hou je aan de regels en er gebeurt niks.
Simpel hoor.
En anders,heel kort maar krachtig op de bal spelen.
Zo denk ik erover
We zijn het niet eens Glenn. Over wiens regels heb je het eigenlijk ?
Volgens mijn regels is het toepassen van geweld (ook kort maar krachtig) niet toegestaan..
We hoeven het ook niet eens te zijn,toch?
Ik respecteer uw regels,zolang als jij de mijne respecteert.
En vice versa,ik zal mij gedragen ten opzichte van iemand,zolang die persoon dat ook doet.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

In ieder geval.
Het is genoeg geweest.....we kunnen zo eindeloos doordrammen.
Tijd noch zin ontbreekt me om verder te doen.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

101st Michiel schreef:
Sbf.Koch schreef:
Glenn Janssens schreef:Is dat ruzie zoeken?
Nee.
is dat je neus in andermans zaken steken? Ja.

is Jelle H. je zoon? Nee.

Is Jelle H. zelf niet in staat voor zichzelf? Misschien.

Heeft hij je om hulp gevraagd of ken je hem persoonlijk? nee.

Hypocriet 8)
Jij doet dat evengoed! (Ik ook maar goed)

Is harro je vader?

Is Harro zelf niet in staat voor zichzelf? Waarschijnlijk

Heeft hij je om hulp gevraagd? Nee

Hypocriet 8)
Halleluja, anders verdraai je even mijn woorden!

Is Harro in staat voor zichzelf op te komen? Jazeker!

Begon Harro op Glenn te vitten of andersom? Andersom!

Heeft hij om hulp gevraagd of ken ik hem persoonlijk? Ja.

Ik reageerde op Glenn's hypocrisie (zelf schelden op Harro's gescheld), dat is toch wat anders dan midden in een discussie tussen 2/3 mensen inspringen om een oude persoonlijke vete maar weer eens naar boven te halen.

En daarbij, Michel, staat er vaak genoeg iets positiefs over Moslims in de krant. Onder de noemer 'moslim', maar vaker anoniem. Zo gaat het nu eenmaal altijd bij misdaad en andere justitiële aangelegenheden: de afkomst wordt er bij vermeld (ook als het een blanke betreft). Daarom valt het op.
Positief nieuws is 9 op 10 keer anoniem. Daarom lees je er weinig van, het positieve nieuws over moslims zit vaak verscholen in de anonimiteit. Dat is nou juist het gevaarlijke, helaas ziet niemand dit. Ik hoop dat je dit begrijpt, en de andere forum-leden. Zo niet, dan hebben we nog een lange weg te gaan.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ongelofelijk, wat is dit tenen krommend!

14 pagina’s persoonlijke onzin, wat totaal niet gerelateerd is aan het onderwerp. Tot mijn grote verbazing heb ik maar 1 post gezien van een moderator, die alleen maar vermelde dat het onderwerp is verplaats naar een ander subforum.

Als je de discussies leest op dit forum, dan blijkt al snel dat een aantal mensen zijn die zich links opstellen (Harro en vrienden) en een aantal die zich rechts opstellen (Glenn en Jelle in dit geval). Hier is natuurlijk helemaal niks mis mee, sterker nog: dit is prima. Zonder tegenstellende meningen zou er namelijk geen discussie mogelijk zijn. Maar waarom moet dit nou zo persoonlijk?

Opmerkingen over een WO2.nl Award, mensen een walgelijk ventje noemen enz enz … Sorry hoor, maar dat kan echt niet, het toont een totaal gebrek aan respect. Toch grappig dat de mensen die tolerant tegenover buitenlanders denken te staan zulke opmerkingen in de mond durven nemen.
Aan de andere kant weet Glenn waarschijnlijk ook wel dat je met opmerkingen als ‘het land uit stampen’ enz mensen in het harnas jaagt.

Wat ik Glenn echter als één van de weinigen zie doen, is zijn mening geven over een onderwerp. Zijn ‘tegenstanders’ zie ik zelden een mening hebben, afgezien van proberen Glenn z’n mening te torpederen, zonder dus zelf een mening te uiten over het eigenlijke onderwerp.

Waarom willen mensen niet zien dat moslim extremisme een gevaar vormt? Zitten jullie nog steeds in de ontkenningsfase? Wat moet er nog gebeuren in de toekomst voordat men het slaap uit de ogen begint te wrijven? Of maken jullie je wel stiekem zorgen, maar vinden belangrijker een ander z’n mening af te kraken (met elk persoonlijk wapen in jullie arsenaal).

Tip voor Glenn: het is erg verleidelijk om op sommige reacties in te gaan, maar volgens mij is dit precies wat ze willen: anderen proberen bepaalde uitspraken te laten doen, zodat ze nog meer kunnen mekkeren over hoe kut je wel niet bent, en zich zelf de hemel in prijzen omdat ze denken gelijk te hebben.
101st Michiel schreef al (gericht aan Harro) :
Begint erop te lijken dat iedereen die het niet met jou eens is, minder is dan jijzelf..



Tegen beter weten in plaats ik dit bericht, want ik had me voorgenomen niet meer met discussies op dit forum te bemoeien. Als je je aangesproken voelt: prima. Als je je gekwetst voelt: jammer dan (alhoewel dit niet mijn bedoeling was).
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

sobel schreef:ik vind dat deze discussie iets teveel afdwaalt.

en wat betreft opvoeding, niet iedereen word/is hetzelfde opgevoed.

ik heb geen zin om alles te lezen maar in wat ik lees is het mischien beter om wat respectvoller tegen elkaar te doen.
dit is naar niemand persoonlijk gericht.


mvg

sobel
ik heb dit niet voor niets gepost :roll: .

moet een discussie nou zo ver afwijken van het onderwerp dat men elkaar persoonlijk aanvalt?
dat er word geoordeelt over dingen waarbij dat eigenlijk neit kan?

sorry hoor maar dit is gewoon het verpesten van een topic..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Drs. S. schreef:Ongelofelijk, wat is dit tenen krommend!

14 pagina’s persoonlijke onzin, wat totaal niet gerelateerd is aan het onderwerp. Tot mijn grote verbazing heb ik maar 1 post gezien van een moderator, die alleen maar vermelde dat het onderwerp is verplaats naar een ander subforum.

Als je de discussies leest op dit forum, dan blijkt al snel dat een aantal mensen zijn die zich links opstellen (Harro en vrienden) en een aantal die zich rechts opstellen (Glenn en Jelle in dit geval). Hier is natuurlijk helemaal niks mis mee, sterker nog: dit is prima. Zonder tegenstellende meningen zou er namelijk geen discussie mogelijk zijn. Maar waarom moet dit nou zo persoonlijk?

Opmerkingen over een WO2.nl Award, mensen een walgelijk ventje noemen enz enz … Sorry hoor, maar dat kan echt niet, het toont een totaal gebrek aan respect. Toch grappig dat de mensen die tolerant tegenover buitenlanders denken te staan zulke opmerkingen in de mond durven nemen.
Aan de andere kant weet Glenn waarschijnlijk ook wel dat je met opmerkingen als ‘het land uit stampen’ enz mensen in het harnas jaagt.

Wat ik Glenn echter als één van de weinigen zie doen, is zijn mening geven over een onderwerp. Zijn ‘tegenstanders’ zie ik zelden een mening hebben, afgezien van proberen Glenn z’n mening te torpederen, zonder dus zelf een mening te uiten over het eigenlijke onderwerp.

Waarom willen mensen niet zien dat moslim extremisme een gevaar vormt? Zitten jullie nog steeds in de ontkenningsfase? Wat moet er nog gebeuren in de toekomst voordat men het slaap uit de ogen begint te wrijven? Of maken jullie je wel stiekem zorgen, maar vinden belangrijker een ander z’n mening af te kraken (met elk persoonlijk wapen in jullie arsenaal).

Tip voor Glenn: het is erg verleidelijk om op sommige reacties in te gaan, maar volgens mij is dit precies wat ze willen: anderen proberen bepaalde uitspraken te laten doen, zodat ze nog meer kunnen mekkeren over hoe kut je wel niet bent, en zich zelf de hemel in prijzen omdat ze denken gelijk te hebben.
101st Michiel schreef al (gericht aan Harro) :
Begint erop te lijken dat iedereen die het niet met jou eens is, minder is dan jijzelf..



Tegen beter weten in plaats ik dit bericht, want ik had me voorgenomen niet meer met discussies op dit forum te bemoeien. Als je je aangesproken voelt: prima. Als je je gekwetst voelt: jammer dan (alhoewel dit niet mijn bedoeling was).
Nee, je bent duidelijk lekker objectief en goed op de hoogte van Harro's en mijn postgedrag (lees: al dan niet posten van mening). Not.

Harro was bezig met een discussie met Jelle. ALs je goed had gelezen, had je begrepen (want je wist al van de wo2.nl Award) dat Jelle keer op keer op keer iedere discussie uit de weg gaat door ons te negeren en stug doorgaat met het selectief plaatsen van negatieve berichtjes over moslims. Vind je het gek dat daar nu eens een keer op gereageerd wordt? Waar halen julie toch het idee vandaan dat een discussie per definitie op een lieve manier uitgepraat moet worden? Een discussie moet verhit kunnen lopen. Een discussie kun je niet voeren door altijd maar lief en begrijpend te zijn. Je mag iemand op het consequent negeren aanspreken. Negeert hij dan nog steeds, wordt het iets harder van toon. Gaat hij vervolgens wekenlang zo door, is de maat toch een keer vol en wordt hij er op gewezen.
Vervolgens moet Glenn zich er mee bemoeien door het topic volledig uit zijn verband te rukken en er een persoonlijke vete met Harro van te maken (als je de discussie gevolgd hebt zal je duidelijk zijn geworden dat hij uiteindelijk gewoon indirect toe gaf dat het personlijk was). Daarbij heeft Harro meerdere keren aangegeven geen zin te hebben in een persoonlijke, koeien-uit-de-sloot-trekkende vete, waarop Glenn gewoon door blijft gaan ( ik citeer: "Hoezo ophouden?").

Wie rukte hier de discussie nu uit het verband? Juist.

Waarom is Harro toch altijd de l*l bij lui als jullie? Ook jij nu weer, Doctorandus: "Dat is precies wat ze willen". Bah, wat onder de gordel. Alsof Harro en ik (en Bigshot) uitzijn op dit soort discussies. Bah, bah, bah.
Sobel laat tenminste merken dat hij niemand persoonlijk aanvalt, jij doet dat wel.

Ja, Sobel. Het is het verpesten van een topic. Was ik ook hier moderator geweest had ik het afgesplitst (niet verwijderd). Maar ook van Harro's uitnodiging de discussie elders voort te zetten, moest Glenn niets hebben.

Snap?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het is inderdaad onbegrijpelijk kortzichtig dat ik van Dr. S., net als in de discussie over waar het naartoe gaat met de Nederlandse samenleving, op mijn bord krijg dat ik geen eigen mening heb en enkel die van anderen probeer te torpederen. Waar slaat dat op? Ik post daar uitgebreid mijn mening en onderbouw die met officiële statistieken. In de discussie over de situatie in Frankrijk weigert Jelle antwoord te geven op de argumenten waarmee ik mijn mening onderbouw.

Maar dr. S en Glenn, vinden jullie het zelf nou niet triest dat jullie hier bijna zes weken helemaal niets gepost hebben en dan enkel terugkomen om over mij te zeiken?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het kan zijn dat ik er over heen heb gelezen en ik wil me ook echt niet in deze discussie gaan mengen maar harro hoe weet je dan dat ze daarvoor zijn terug gekomen?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

sobel schreef:het kan zijn dat ik er over heen heb gelezen en ik wil me ook echt niet in deze discussie gaan mengen maar harro hoe weet je dan dat ze daarvoor zijn terug gekomen?
Simpel. Voorlaatste post op dit forum van Drs. S was op 6 oktober en ging over mij...
Drs. S. schreef:en nog iets, we willen allemaal het laatste woord hebben. Ik ga, bij deze, niet in op toekomstige reacties.
Dat was de laatste van tien berichten op die dag waarin hij specifiek ruzie zoekt met mij. Daarna blijft hij dus zes weken weg, tot vandaag en wat zien we: hij begint meteen met een post waarin hij het ruziën met en over mij weer oppakt.

Bijna hetzelfde met Glenn. Hij maakt op 7 oktober tientallen posts lang ruzie met mij in een topic. Post daarna nog een handvol kleine berichtjes, is dan een maand stil, tot gisteren want dan post hij 21 berichten vol ruzie met mij waarbij hij zich vanaf de eerste post specifiek tot mij wendt en begint met te melden dat hij enkel post omdat mijn gedrag hem niet aanstaat...
Glenn Janssens schreef:Je hebt bewezen dat je weet waarover je spreekt,intelligent genoeg bent,maar dan zoiets? Bij mij kom je telkens over (sorry dat ik me effe verlaag op uw niveau) als een eikel! Ben je zo geboren,of doe je daar moeite voor om er ene te zijn?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

@ koch:
Als jij 14 pagina's persoonsgerichte troep een verhitte discussie wil noemen, mag je van mij je gang gaan. Ik blijf het gewoon 14 pagina's persoonsgerichte troep noemen. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat een discussie op een 'lieve' manier uitgepraat moet worden. Als iemand in jouw ogen irritant bezig is, dan laat je hem toch gewoon (heel simpel: niet meer reageren op zijn topics). Het laatste wat je gaat doen is scheldwoorden gebruiken en jezelf verlagen, dunkt me. Je moet in je achterhoofd houden dat mensen met plezier hier op dit forum bezig willen zijn.
Maar goed, je doet nu precies weer wat mij zo irriteert aan dit soort discussies: Je geeft je mening niet over het onderwerp, of heb ik erover heen gelezen? (kan best hoor, 14 pagina's is best wat).

Dat ik niet iedere dag iets post en geen 2758+ posts op mijn naam heb staan, hoef ik toch niet uit te leggen, lijkt me. Dit zegt niet dat ik niet op het forum aanwezig ben. De grootste irritatie bron hier bij deze discussies voor mij ben jij inderdaad Harro, maar dat neem ik je niet kwalijk en dat moet je ook helemaal niet persoonlijk opvatten. Ik probeer geen ruzie te schoppen, ik probeer je slechts een spiegel voor te houden. Blijkbaar was dit vruchteloos, want ik zie geen verandering. Probeer eens een keer je mening duidelijk weer te geven, in plaats van meningen van andere mensen te torpederen. Ik zeg hier torpederen, want van overtuigen is volgens mij geen sprake.

Ok, kom maar met de posts want die komen toch wel…maar hou het netjes aub...
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Onderlinge ruzietjes vechten jullie maar uit in privé sfeer, niet op dit forum.
Gesloten