Reizen naar D-day-reunie ivm 60-jarige jublieum

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Ernst-Jan
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jan 2004, 16:04
Locatie: zuidlaren/delfzijl

Reizen naar D-day-reunie ivm 60-jarige jublieum

Bericht door Ernst-Jan »

ik ben op zoek naar reizen die naar naar de invasiestranden in Normandie gaan. ik weet dat je bij verschillende reisorganisaties reizen kunt boeken, maar die zijn mij te algemeen en die kun je altijd doen, ik ben echt op zoek naar reizen die speciaal voor het 60-jarig jublieum worden georganiseerd, dus ook naar herdenkingen gaan.

wie kan mij helpen want ik kan dus niks vinden.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wo2.nl organiseert geen reizen, maar misschien dat een aantal forumgebruikers onderling wat regelt. Daar ga ik verder niet over. Je zou eventueel een oproepje kunnen plaatsen.

Daarnaast kun je eens proberen bij een lokale vereniging, stichting of iets dergelijks.

Daarnaast weet ik dat stiwot ook altijd reizen organiseert om een en ander financieel draaiende te houden. Ik verwacht dat ze met een reis komen, maar dat weet ik niet zeker. Kijk even op hun site.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Ernst-Jan
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jan 2004, 16:04
Locatie: zuidlaren/delfzijl

Bericht door Ernst-Jan »

Proos schreef:Wo2.nl organiseert geen reizen, maar misschien dat een aantal forumgebruikers onderling wat regelt. Daar ga ik verder niet over. Je zou eventueel een oproepje kunnen plaatsen.

Daarnaast kun je eens proberen bij een lokale vereniging, stichting of iets dergelijks.

Daarnaast weet ik dat stiwot ook altijd reizen organiseert om een en ander financieel draaiende te houden. Ik verwacht dat ze met een reis komen, maar dat weet ik niet zeker. Kijk even op hun site.
heb ik al gedaan en er staat helaas (nog) niks overop. verder bedoelde ik deze vraag ook als algemeen, maar mischien is dat hiervoor de verkeerde plek(ben net lid, kwam deze site tegen op zoek naar reizen).
Gebruikersavatar
Teije
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 okt 2003, 20:19
Contacteer:

Bericht door Teije »

Hou stiwot.nl anders eens in de gaten, zij hebben inmiddels al meer reizen georganiseerd (ook onderling) en D-day leeft daar nogal
Rambo
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:21
Locatie: Havelte

Re: Reizen naar D-day-reunie ivm 60-jarige jublieum

Bericht door Rambo »

Ernst-Jan schreef:ik ben op zoek naar reizen die naar naar de invasiestranden in Normandie gaan.
ik ga ook naar Normandie :lol: maar k ga gewoon met mijn vader en opa, duzz k kan je niet helpe :cry:
Stel een vraag over de WOII en k antwoord hem hehe:P
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik ga er ook heen (hoop ik) het is al afgesproken alleen we moeten ff kijken met vervoer enzovoort als je wilt boeken een hotel, camping in de buurt ben ik bang dat het al vol zit. Ik ga zelf dan wildcamperen of slapen in de auto, voordelig en snel ergens. Anders weet ik het ook niet
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Klopt, wat ik gehoord heb is dat alles zo goed als vol zit. Wildcamperen is eigelijk niet toegestaan maar ze controleren nooit heb ik gehoord.
Lijkt me ook een uniek moment om dit mee te maken.
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

Stiwot organiseert een Reis, alleen voor donateurs en is al vol...
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik ga ook, helaas in september wanneer de jubileumvieringen al gedaan zijn. We hebben een huisje in Saint-Laurent-Sur-Mer gehuurd met uitzicht op omaha beach :)
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Er zijn tijdens de Dday ceremonies rond 6 juni geen tours vanwege de beveiliging rondom de grote ceremonies op Omaha o.a..

Ik heb een hotel in Bayeux en heb via het hotel, maar ok via andere internationale forums geinformeerd naar tours. Allemaal zeggen ze hetzelfde, geen tours omdat ze zwaar gelimiteerd zijn in hun bewegingsvrijheid. De grote ceremonies zijn alleen voor veteranen en vips. Wij hoeven dus niet te proberen om naar Omaha te gaan rond 6 juni.

Ik heb op aanraden van een amarikaan het boek van MAjor Holt gekocht, Major Holt's Battlefield guid of the Normandy landing beaches. Dit is een van de meest gedetaileerde boeken als het gaat om wat er nu nog waar te zien is en wat er destijds gebeurd is. Alles is beschreven en ik heb er veel info uitgehaald mbt wat ik wil zien.

Ik heb net op Nederland 1 een documentaire gezien over Dday en Omaha. Ging over een Amerikaanse en Duitse soldaat. De duitser heeft die Amerikaan neergeschoten destijds, niet dodelijk. Het meest schokkende was dat hij vertelde dat hij waarschijnlijk zo'n 2000 Amarikanen heeft verwond of gedood op Dday met zijn MG42 en later met zijn geweer. Van elke 50 kogels met zijn geweer miste hij er maar 5, zo makkelijk was het zei hij, duckshoot.

Echt indrukwekkend, maar het indrukwekkenst was dat hij nu vrienden is met die amerikaan en dat het hem vergeven is. die Duitser had meer moeite met de herinneringen dan die Amerikaan en nog steeds ziet hij de beelden voor zich met de bloedstromen en stapels lijken.

Ik hoop dat diegene die gaan net als ik een onvergetelijke ervaring opdoen.

Marc
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Rond de evenementen 60 jaar D-day geld een pasjesregeling (de grote officiele evenementen wel te verstaan). daar waar pasjesregelingen gelden kom je zonder pasje niet het gebied binnen. Gelukkig is niet overal op elk moment de pasjesregeling geldig.

Alle verblijfslocaties in de buurt van de stranden zijn gereserveerd voor veteranen of zittne helemaal vol. Als je ene auto hebt, kan je nog informeren of je iets buiten het gebied terecht kan.

Zelf zit ik een hele week met mensen in ene huisje bij Caen in de buurt. De meeste georganiseerde reizen zitten ook al vol. Overigens zal ook met die reizen veel niet toegankelijk zijn in het weekeinde van 5 en 6 juni.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik zou ook gaan met kennissen enz.Maar wegens omstandigheden gaat het niet door :(
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ik kan niet voetbal toernoei daar zijn ok duitsers :p
Starting up again
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Ik ben gisteren teruggekomen van Normandie en het was een erg gaaf weekend moet ik zeggen.

Vrijdag bij St Laurent geweest om de begraafplaats te zien, het is een indrukwekkende plek. De bunkers bij het strand daar heb ik even bekenen en ben op het strand geweest. Je was echt een schietschijf op het strand.

Zaterdag naar Utah gegaan en het museum bij exit 1 'Madeleine' bezocht. Er werd nog een veteraand gehuldig in de filmzaal, leuk om te zien. Zijn reactie was 'just glad to be here'. Vervolgens langs Utah verschillende bunkers bekeken en naar de Para droppings geweest in de buurt van Mere Eglise, gaaf om te zien. Daar was ook een straaljager show en een ceremonie voor de 82nd en 101st airborne (ook wel bekend van Band of Brothers) Indrukwekkend om zoveel veteranen te zien dit weekend en ik heb er een aantal kort gesproken en bij veel staan luisteren. Zaterdagavond Tom Hanks en Steven Spielberg tegen het lijf gelopen in mijn hotel. Ik liep naar buiten en zij naar binnen en Hanks maakt een opmerking over mijn shirt 'hey a footbal team?' Erg grappig en leuk om ze te zien. Zaterdagavond was er langs de hele kust een vuurwerkshow en dat was wel kick. Ik heb het bekeken vanaf Longues Sur Mer waar nog steeds grote kustbatterijen staan in de bunkers.

Gisteren bij Ashnelles geweest om de Marine landings te bekijken en dat was ook weer erg leuk.

Marc
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

ik is jaloers!
"Arnhem bridge. And hold it!"
Plaats reactie