Zoektocht met metaaldetector met Forumleden?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ironmarc schreef:Reichswald lijkt mij wel wat, dan is de kans teminste groot dat je wat vind. Als je op een blindgangers stuit moet je die verder gewoon met rust laten. Ben in Verdun geweest, liggen ze gewoon open en blood, nix aan de hand als je gewoon kijkt. De boswachters daaro leggen ze tegen bomen aan en langs randen van wegen zodat ze zichtbaar zijn.

Over een boswachter met jachtgeweer...denk je nou echt dat ie zomaar zou gaan schieten???!!! Misschien als je hem om z'n nek sprint ja maar anders denk ik het toch niet.
Als jullie naar het Reichswald gaan ga ik wel mee! Dan regel ik het wel met die boswachter :)
:|

ik zeg niks meer hoor... eerlijkwaar .. :)
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

a

Bericht door tomNL »

Lijkt mij ook niet echt fijn zoeken, als je de hele tijd om je heen moet kijken of er geen boswachter aan komt huppelen! Als we nu eerst een beetje verder rondkijken in nederland zelf, er zijn genoeg andere plekken waar gevochten is en nog kans op vondsten is.

Gr. Tom
Verzamelaar
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

tom helemaal gelijk!
ik weet zelf nog wel leuke plekjes waar in 1940 toch veel is gevochten en na mijn weten GEEN zoek verbod is!!
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Blijkbaar een moeilijke bevalling. :P
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

a

Bericht door tomNL »

Wie is bevallen :D , maar trouwens, op een gedeelte van de ginkelse heide , wat net buiten arnhem valt, en je dus mag zoeken, zijn amerikaanse para's geland. Als iemand er meer over weet... misschien wel interessant!

Gr. Tom
Verzamelaar
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

idd tom dat is zeker een optie!

ik dacht zelf aan in de buurt van de peel en raamstelling.. of de route van gennep naar mill waar veel is gevochten door de 256e div. inf. duits tegen meerdere regimenten van nederlandse infantrie (kunnen we m28 helmen vinden :P )
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Guido, is bij jou in de buurt, weet jij wat meer over de gevechten op de Kiekberg? Heb gehoord dat daar ook hard is gevochten. Misschien ligt daar nog wat.
Hoe zit het dan in de Ardennen? Hier is toch ook hevig gevochten en heb op verschillende sites gezien dat er nog erg veel en mooi spul te vinden is. Is wel een stukkie rijden, maar als het de moeite is..
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

eeuhm marc.. de kiekberg zeg me zo niks maar bedoel je richting plasmolen en mook? daar zijn enige "bergen" en daar is veel gevochten!! pas nog gezocht en ong 10 schuttersputjes gevonden maar blijkbaar op die positie niet zo heel veel gevochen en we hadden niet het juiste materiaal om te zoeken! maar die plek word binnenkort mischien met een betere detector bezocht en dan misschien wat leuks naar boven :)

Guido
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

a

Bericht door tomNL »

Dat klinkt leuk guido. Beslaat dat een groot gebied?

Gr. Tom
Verzamelaar
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

dat gebied waar wij die putten hebben gevonden is denk ik en half voetbal veld (met hier en daar een heuvel) en er zijn er veeeeel meer!!!

tom heb je msn ofzo dat is veel makkelijker praten!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

In Drente is ook nog ergens een verlaten Luftwaffe-vliegveld...daar schijnt ook nog genoeg te liggen...
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

a

Bericht door tomNL »

misschien een idee om een soort van lijst te maken met eventuele zoekplekken? hoor er namelijk genoeg.

Groeten, Tom
Verzamelaar
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Ja de Kiekberg ligt tussen Mook en Plasmolen. Er ligt nog een grotere heuvel naast, die heet de Jansberg.
Tof van die schutterspuntjes, misschien kunnen we daar met een groepje heen..
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

En die Kiekberg, die ligt toch in de buurt van Limburg?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ja,, zeg maar punt van N-B, gelderland en limburg


maar ik heb er wel wat info over maar geen stafkaarten ofzo maar als je vragen hebt shooot!!
Gesloten