Discussies op het forum

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Je ziet vooral vaak dat topics ontsporen omdat een aantal vaste bezoekers daarin een zgn. "hit-and-run" tactiek toepassen. Ze posten een korte populistische reactie in een topic die ze totaal niet onderbouwen en die vrijwel altijd ver van de waarheid is, kort door de bocht en bij voorkeur anti-islam of anti-allochtoon. De discussie met mensen die op hun bericht reageren gaan ze vervolgens niet aan, tezij om te zeuren dat degene die reageert "discussieert om te discussiëren". Een zeer frustrerende manier van posten. Het opmerkelijke is dat degene die inhoudelijk reageren op de hit-and-runners juist degene zijn die vervolgens tehoren krijgen dat ze topics verzieken. Zo langzamerhand vraag ik mij af waarom de moderators daarbij nooit ingrijpen. En daar ze dit niet doen vind ik dat discussies met mensen die racistische of andere kwetsende uitspraken doen best persoonlijk en fel mogen zijn. Als mensen schrijven dat ze allochtonen het liefst uit een vliegtuig gooien dan weiger ik mijn mond te houden. Dan hadden de moderators maar in moeten grijpen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef: Als mensen schrijven dat ze allochtonen het liefst uit een vliegtuig gooien dan weiger ik mijn mond te houden. Dan hadden de moderators maar in moeten grijpen.
Iemand begon deze topic met het volgende:

De bedoeling van dit topic is nu eens niet om nog meer kritiek op andere gebruikers te geven. Niet nog eens alle oude koeien uit de sloot en anderen zwart maken.
Wel zou ik graag zien dat eenieder die zich aangesproken voelt hier weergeeft wat er volgens hem (haar) verbeterd kan worden aan de discussies (-stijl) hier op het forum, nogmaals zonder namen te noemen of in beledigingen/verwijten te vervallen!!


Mijn inbreng nu,

Ik zondig mij er ook aan dat ik volledig off topic durf te gaan en zelfs aanvallend en of persoonlijk wordt.
Het besef is er wel,en er wordt aan gewerkt.....ik begin bij mezelf....alvorens het forum te verwijten van bepaalde zaken en te gaan zeggen wat goed of slecht is,of hoe het beter kan.
En met forum bedoel ik dit concept,niet de leden.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Skylighter schreef:
101st Michiel schreef:Helemaal mee eens met Jelle en Johan!

Het ww2-eto forum heeft dit niet, en daar richten we ons volledig op het WO2 gedeelte, is ook eigenlijk de bedoeling van een WO2 FORUM.

Kortom: veel te veel gezeik, over koetjes en kalfjes. Mensen komen hier voor WO2 en niet voor opgehangen hondjes.
Haha om deze reactie lig is dus helemaal in een deuk hé! Hoe hypocriet kan je zijn! Hoe vaak je jou ook wel niet tegenkomt in topics zoals deze:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=101 ... sc&start=0
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10508
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10696

Elke keer met je ww2-eto forum, blijf dan lekker daar hangen i.p.v hier alles af te komen zeiken, terwijl je er zelf even hard aan meedoet d.m.v het slowchatten.
So the f*ck what!? Is dat actualiteiten? Mij heb je nergens horen zeggen dat er geen slowchat o.i.d. op een forum mag zijn...dit topic gaat over discussies. Ik zeg alleen dat discussieren over koetjes en kalfjes onzinnig is...

En over het eto-forum, ik blijf er zeker lekker hangen. En ik zeik hier helemaal niets af. Heb hier een hele leuke tijd (gehad) maar richt me nu meer op andere fora.

En oja, jij zit evengoed vaak in de topics... :roll:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Weet je wat Michiel, ik hou nu me mond wel dicht, voordat ik iets zeg wat te veel off-topic is en een ban aan me broek krijg. :h

Tenslotte wil ik alleen nog even toevoegen :W
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

101st Michiel schreef:En oja, jij zit evengoed vaak in de topics... :roll:
Maar skylighter zegt niet dat hij hier voor WO2 komt en niet "voor koetjes en kalfjes".

Glenn en TS: mijn post is een structurele bijdrage over hoe ik mij gedraag als moderators niet ingrijpen tegenover mensen die racistische, discriminerende danwel slecht onderbouwde populistische uitspraken doen. Over zelfreflectie gesproken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Harro schreef:Glenn en TS: mijn post is een structurele bijdrage over hoe ik mij gedraag als moderators niet ingrijpen tegenover mensen die racistische, discriminerende danwel slecht onderbouwde populistische uitspraken doen. Over zelfreflectie gesproken.
Wie is TS? Bedoel je mij?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

TS = topic starter (Zhukov)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Gaan we weer :o
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Gaan wie weer? Dat is, ookal is het geen schokkende uitspraak, precies wat ik bedoel met "hit-and-run". Eric, draag eens iets constructiefs bij.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Heeft ie al gedaan:

Eric schreef:Maar als we allemaal nou gewoon niet elkaar afzeiken.
Want iedereen moet zen gelijk hebben.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Laat hij dan zelf het goede voorbeeld geven zeg. "Gaan we weer" is lekker constructief als je niet wil dat mensen elkaar afzeiken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Harro schreef:Je ziet vooral vaak dat topics ontsporen omdat een aantal vaste bezoekers daarin een zgn. "hit-and-run" tactiek toepassen. Ze posten een korte populistische reactie in een topic die ze totaal niet onderbouwen en die vrijwel altijd ver van de waarheid is, kort door de bocht en bij voorkeur anti-islam of anti-allochtoon. De discussie met mensen die op hun bericht reageren gaan ze vervolgens niet aan, tezij om te zeuren dat degene die reageert "discussieert om te discussiëren". Een zeer frustrerende manier van posten. Het opmerkelijke is dat degene die inhoudelijk reageren op de hit-and-runners juist degene zijn die vervolgens tehoren krijgen dat ze topics verzieken. Zo langzamerhand vraag ik mij af waarom de moderators daarbij nooit ingrijpen. En daar ze dit niet doen vind ik dat discussies met mensen die racistische of andere kwetsende uitspraken doen best persoonlijk en fel mogen zijn. Als mensen schrijven dat ze allochtonen het liefst uit een vliegtuig gooien dan weiger ik mijn mond te houden. Dan hadden de moderators maar in moeten grijpen.
En daarom stap ik op. De mensen hier zoeken het verder maar uit met hun discussies.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Harro schreef:
Harro schreef:Je ziet vooral vaak dat topics ontsporen omdat een aantal vaste bezoekers daarin een zgn. "hit-and-run" tactiek toepassen. Ze posten een korte populistische reactie in een topic die ze totaal niet onderbouwen en die vrijwel altijd ver van de waarheid is, kort door de bocht en bij voorkeur anti-islam of anti-allochtoon. De discussie met mensen die op hun bericht reageren gaan ze vervolgens niet aan, tezij om te zeuren dat degene die reageert "discussieert om te discussiëren". Een zeer frustrerende manier van posten. Het opmerkelijke is dat degene die inhoudelijk reageren op de hit-and-runners juist degene zijn die vervolgens tehoren krijgen dat ze topics verzieken. Zo langzamerhand vraag ik mij af waarom de moderators daarbij nooit ingrijpen. En daar ze dit niet doen vind ik dat discussies met mensen die racistische of andere kwetsende uitspraken doen best persoonlijk en fel mogen zijn. Als mensen schrijven dat ze allochtonen het liefst uit een vliegtuig gooien dan weiger ik mijn mond te houden. Dan hadden de moderators maar in moeten grijpen.
En daarom stap ik op. De mensen hier zoeken het verder maar uit met hun discussies.
Volgens mij ziet Harro mij als één van de redenen voor zijn vertrek. Ik voel me echter niet door hetbovenstaande aangesproken, aangezien ik me niet 'anti-' of racistisch opstel.

Mensen zijn vrij om te komen en gaan, denk ik dan maar. Het was echter nooit mijn bedoeling om iemand van het forum af te 'zieken' (zoals Harro het bracht).
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Harro schreef:
Harro schreef:Je ziet vooral vaak dat topics ontsporen omdat een aantal vaste bezoekers daarin een zgn. "hit-and-run" tactiek toepassen. Ze posten een korte populistische reactie in een topic die ze totaal niet onderbouwen en die vrijwel altijd ver van de waarheid is, kort door de bocht en bij voorkeur anti-islam of anti-allochtoon. De discussie met mensen die op hun bericht reageren gaan ze vervolgens niet aan, tezij om te zeuren dat degene die reageert "discussieert om te discussiëren". Een zeer frustrerende manier van posten. Het opmerkelijke is dat degene die inhoudelijk reageren op de hit-and-runners juist degene zijn die vervolgens tehoren krijgen dat ze topics verzieken. Zo langzamerhand vraag ik mij af waarom de moderators daarbij nooit ingrijpen. En daar ze dit niet doen vind ik dat discussies met mensen die racistische of andere kwetsende uitspraken doen best persoonlijk en fel mogen zijn. Als mensen schrijven dat ze allochtonen het liefst uit een vliegtuig gooien dan weiger ik mijn mond te houden. Dan hadden de moderators maar in moeten grijpen.
En daarom stap ik op. De mensen hier zoeken het verder maar uit met hun discussies.
Catch you on the flipside!
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Harro schreef:
Harro schreef:Je ziet vooral vaak dat topics ontsporen omdat een aantal vaste bezoekers daarin een zgn. "hit-and-run" tactiek toepassen. Ze posten een korte populistische reactie in een topic die ze totaal niet onderbouwen en die vrijwel altijd ver van de waarheid is, kort door de bocht en bij voorkeur anti-islam of anti-allochtoon. De discussie met mensen die op hun bericht reageren gaan ze vervolgens niet aan, tezij om te zeuren dat degene die reageert "discussieert om te discussiëren". Een zeer frustrerende manier van posten. Het opmerkelijke is dat degene die inhoudelijk reageren op de hit-and-runners juist degene zijn die vervolgens tehoren krijgen dat ze topics verzieken. Zo langzamerhand vraag ik mij af waarom de moderators daarbij nooit ingrijpen. En daar ze dit niet doen vind ik dat discussies met mensen die racistische of andere kwetsende uitspraken doen best persoonlijk en fel mogen zijn. Als mensen schrijven dat ze allochtonen het liefst uit een vliegtuig gooien dan weiger ik mijn mond te houden. Dan hadden de moderators maar in moeten grijpen.
En daarom stap ik op. De mensen hier zoeken het verder maar uit met hun discussies.
Het spijt me je te zien gaan Harro.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie