23.SS Nederland , de Ruiter

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
thoth

23.SS Nederland , de Ruiter

Bericht door thoth »

Heeft iemand info over de door nederlandse(ss)- eenheden gebruikte voertuigen in wo2. sdkfz 251 , panther ? etc.
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

hmm volgens gebruikte de 23. SS nederland helemaal geen voertuigen... ---> http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=171349

Mvg Mikey
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
jan willem
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 okt 2003, 00:21

hmmmmm??

Bericht door jan willem »

Ik snap het niet of ik lees mijn eigen antwoord verkeerd, maar ik heb toch echt nergens neergezet dat er geen gebruik werd gemaakt van voertuigen. Wel was er een te kort aan voertuigen.

Panthers werder er ieder geval niet gebruikt binnen de 23.ss-pz.grend.div. Die vond je wel bij von Salza.

er werd gebruik gemaakt van sturmgeschutze, muilezels, vrachtwagens, motoren, RSO's, volkswagens, artillerie.

Meldingen over SPW's etc. heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.

JW
De tijd mist om heel diep op deze vraag in te gaan, je zou een gok kunnen wagen op het nederlandse ss forum
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
thoth

stug

Bericht door thoth »

Bedankt voor de reacties


Enig idee welk type stug ?

III , IV of type Nashorn mobiel AT ?
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

@ J-W

Ik bedoelde: volgens MIJ was er geen voertuig in de 23.ss-pz.grend.div. maar ik wist dat niet zeker dus ik verwees door naar jouw antwoorden, want daar waren jullie daar ook mee bezig... ik dacht dat daar wel wat antwoorden tussen zouden staan :) snappie :)?

mvg
Mikey
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Re: stug

Bericht door vincent »

Nashorn was geen StuG, maar als ik zou moeten gokken zou ik de StuG III ausf. G nemen.

Zoals jan-willem al zei, je kan het beste op het Nederlandse SS forum of het axis history forum vragen. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie