Eerbetoon in oorlog vermoorde homo's

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

"Het is mijn persoonlijke mening" is een favoriete manier om een discussie af te breken. Iedereen is uiteraard vrij om een persoonlijke mening te hebben, maar dit is geen zinnige wijze om een discussie af te breken. Het is namelijk niet zozeer je persoonlijke mening die in twijfel wordt getrokken, maar de argumenten die je geeft.

Zo gaf je dit als één van je eerste argumenten:
koos24 schreef:Kan me overigens niet voorstellen dat het op hele grote schaal is geweest, in de partijtop van het 3e rijk zaten genoeg homo's van een Ernst Rohm was het gewoon bekend.


Blijkbaar zaten er toch niet genoeg homo's in de partijtop, want anders had je al een heleboel namen kunnen geven.

Dan zeg je weer:
koos24 schreef:Ik heb het gevoel dat bepaalde groepen homo's erg graag in de "slachtofferrol" als vervolgde kruipen.
Als er arrestaties zijn geweest niet op grote schaal en ik vind het erg ver gaan om homo's slachtoffers van de holocaust te noemen.
Maar niemand heeft beweerd dat homoseksuelen slachtoffers zijn van de holocaust.

En vervolgens geef je aan:
koos24 schreef:Je vroeg waar homo's zichzelf slachtoffer van de Holocaust noemen? Als je op google Holocaust intoetst in combinatie met homosexsueel weet je wat ik bedoel.
Harro heeft gevraagd om een aantal links, maar ook die verschijnen weer niet.

Dit zijn al drie voorbeelden die aangeven dat er iets schort aan je argumenten die je persoonlijke mening bepalen.

Kortom: ook persoonlijke meningen kunnen onderwerp van discussie zijn als deze gebaseerd zijn op verkeerde veronderstellingen en niet onderbouwde argumtenen. Misschien is het goed om een persoonlijke veronderstelling te laten varen en je gewoon te richten op daadwerkelijke feiten. Misschien kom je dan ook tot de conclusie dat er geen sprake is van systematische vervolging, maar dan ben ik erg benieuwd naar je onderbouwde argumentatie.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hallo Koos24?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:Hallo Koos24?

Heb niets toe te voegen aan mijn eerdere postings.
http://www.youth.org/loco/PERSONProject ... aust4.html

Op Google kwam ik onder andere deze boekenlijst tegen, diverse boeken waarin de holocaust en homoseksualiteit genoemd worden.
Verder kwam ik nog een artikel van de Gay krant tegen, waarin een boek van Frank Rector, dat heet "de Homo holocaust", werd besproken als ik dat nog vind hou je dat van me tegoed.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

koos24 schreef:http://www.youth.org/loco/PERSONProject ... aust4.html

Op Google kwam ik onder andere deze boekenlijst tegen, diverse boeken waarin de holocaust en homoseksualiteit genoemd worden.
Ben ik nou gek? Waar in die link lees jij dat de homo's zichzelf als slachtoffer van de holocaust bestempelen? Er wordt alleen een boektitel gegeven, met de titel Sexual Politics in the Third Reich: The persecution of the Homosexuals during the Holocaust. Is dat alles wat je bedoelt met "als je op google Holocaust intoetst in combinatie met homosexsueel weet je wat ik bedoel"??? Ik dacht dat je met tientallen links zou komen die je bewering ondersteunen :?
koos24 schreef:Verder kwam ik nog een artikel van de Gay krant tegen, waarin een boek van Frank Rector, dat heet "de Homo holocaust", werd besproken als ik dat nog vind hou je dat van me tegoed.
Dat zegt toch niets? Omdat er gesproken wordt van de "Armeense holocaust" maakt de Armenen toch geen slachtoffer van de jodenvervolging?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

KevinP schreef:
Ook ben ik nog steeds benieuwd naar de namen van homoseksuelen uit de partijtop waarover je sprak.
Ik moet met de billen bloot, in de afgelopen periode heb ik mijn boekenkast nog eens nagelopen maar eigenlijk nergens kan ik echt concrete bewijzen vinden homo's op hooggeplaatste posities in het 3e rijk.

Wel wat verhalen over vermeende homoseksualiteit maar dat was het.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Netjes dat je daar op terug komt Koos. Inderdaad zijn er een heleboel verhalen over de vermeende homoseksualiteit van vele nazi-leiders. Volgens mij is het van één nazi-politicus vrij zeker dat hij homoseksueel was en dat is minister van economische zaken Walter Funk.

Hier nog een interessant artikel over homoseksualiteit binnen de nazi-partij: http://www.leaderu.com/jhs/lively.html Daar staan in elk geval genoeg geruchten in.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Bedankt voor de leestip.

En ja, ik vond het wel zo sportief om mijn ongelijk te bekennen, als ik wel een lijst had kunnen publiceren had ik dat tenslotte ook gedaan.

Maar helaas :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie