Nieuwste aankoop

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Eduard
Lid
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2005, 14:39
Locatie: Antwerpen

Nieuwste aankoop

Bericht door Eduard »

hello,

zoals jullie wel weten, heb ik ondertussen al een aardige collectie bijeen gekregen. (al mijn geld gaat de laatste tijd hiernaar toe... (als ik niet aan het helpen ben in de VS en andere rampgebieden....))
- Mauser K98k
- Bren LMG
- Thompson
en nu ook een M47 Rocket Launcher met bipod!

Laat me jullie reacties maar weten...
[img=http://img234.imageshack.us/img234/9379/db20040307namski00075zt.th.jpg]

Eduard
He who fears being conquered is sure of defeat
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Wow, nice! :shock:
Heb je ook foto's van de andere wapens?
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
JoostV
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2005, 15:47
Locatie: Amsterdam

Bericht door JoostV »

Hoera voor de Belgische wetgeving... Zou zo graag zelf ook een Thompson hebben *zucht*. Kan je er eens een foto van plaatsen?
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

Foto van de K98 plaese
Welk jaar en maker ?
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

how is nice1!
mischien domme vraag maar mag je in nl ook al geen thompson?
hoezo niet eigk?
Verzamel Amerikaans ww2
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

G_Exorcist schreef:how is nice1!
mischien domme vraag maar mag je in nl ook al geen thompson?
hoezo niet eigk?
In NL mag je ook geen Thompson, in feite mag je in NL geen semi-automatische en /of automatische wapens bezitten en in het geval van automatische wapens bestaat er ook geen mogelijkheid deze te bezitten met verlof. Onklaar zijn deze wapens ook verboden bezit tenzij ze overlangs doorgefreesd zijn en op een bord gemonteerd. In het geval van semi-automatische wapens: deze kunnen wel op verlof gezet worden. Onklaar gemaakte grendelgeweren zijn wel vrij, overigens.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

mag ook niet als ze vergrendeld zijn?? whahaha lol dan kan je er toch niets meer mee willen ze daarmee zeggen dat je binnenkort ook geen ijzeren voorwerpen mag bezitten in nl :lol: :lol: :lol: :lol:
Verzamel Amerikaans ww2
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

G_Exorcist schreef:mag ook niet als ze vergrendeld zijn?? whahaha lol dan kan je er toch niets meer mee willen ze daarmee zeggen dat je binnenkort ook geen ijzeren voorwerpen mag bezitten in nl :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: Krijg ik nog problemen met m,n auto, denk ik.... er zit veel ijzer aan :lol:
Maar serieus: het is triest maar waar.... in het Nederland van de reactieve wetgeving mag op het gebied van het verzamelen van wapens nagenoeg niets, waarom een onklare semiautomaat niet mag en een onklare grendelkarabijn wel is mij ook een raadsel. Zwartkruit wapens zijn wél vrij, wat ik vreemd vind, daar kan je ook me dreigen... afijn ik vind het grote nonsense maar dat is de wet nu eenmaal.... en daar kun je je ook maar het beste aan houden. Het gelazer is niet te overzien als je met je collectie onklare, maar illegale spullen wordt gepakt.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
lee enfield
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 jan 2005, 23:51

Bericht door lee enfield »

volgends mij zijn er een paar mensen wapen geil hier :?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Denk wel meer dan een paar! :P Maareh ook voor automatische wapens is een vergunning te krijgen. Deze is echter zeer moeilijk te krijgen, en deze kun je bijna alleen maar krijgen als museum.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie