Splitsing België?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

bollebekboerke schreef:
Willem ter Haar schreef:Vlaanderen gaat door in een eigen staat. Heb je geen probleem met Nederland en ben je van Wallonië af.
Het grote probleem is dan: Wat doe je met Brussel????
Hoofdstad van Vlaanderen die voornamelijk franstalig is???
Naar mijn mening eerst vervlaamsen en het dan het hoofdstedelijk gewest afschaffen. Andersom zou in principe beter zijn, maar dan zit je lange tijd met een vrij grote populatie die niet goed kan functioneren in Vlaanderen vanwege de taal.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

ik vrees dat Brussel (lees "de PS") daar niet zit op te wachten.
Ofwel zal Brussel moeten zwichten voor iest heel aanlokkelijks (lees: het Vlaamse geld dat nu enkel maar tot aan Brussel vloeit, en niet verder)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Luister, ik ijver ook voor mijn geboortegrond, Vlaanderen.

Maar onafhankelijk...Hoe dan ?

Gaan we dan allen werken in de Horeca aan de kust ?
Gaan we misschien samen de weinige landbouwgronden ontginnen ?
Of gaan we samen werken bij Ford, GM, Volvo en Toyota ?

Iemand andere (en betere ) voorstellen ?

Leo
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

LEO schreef:Luister, ik ijver ook voor mijn geboortegrond, Vlaanderen.

Maar onafhankelijk...Hoe dan ?

Gaan we dan allen werken in de Horeca aan de kust ?
Gaan we misschien samen de weinige landbouwgronden ontginnen ?
Of gaan we samen werken bij Ford, GM, Volvo en Toyota ?

Iemand andere (en betere ) voorstellen ?

Leo
Ik begrijp niet echt de bedoeling van uw post of wat je er mee wil zeggen,bedoel je dat heel wat vlamingen naar wallonie gaan werken?
Alles is toch voor handen om zelfstandig te zijn en het waalse juk af te werpen?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Zoals ik het beleef is er geen Waals juk. Er is wel een in verhouding niet aanneembare geldstroom van Vlaanderen naar Wallonie. En ze zouden gek moeten zijn ginder als ze die niet aannamen. Ik wil maar bedoelen dat IK niet onder een Waals juk leef, maar mijn Vlaamse regering WEL. En daar kan best een einde aan komen.

Maar hoe zie jij Vlaanderen zich ontwikkelen om zelfstandig te kunnen overleven ? We hebben niets dat kan koncureren met de omliggende gebieden. De Amerikaanse autoassemblages die hier nog zijn, vergeet het. De loonkost weegt te zwaar. Vele multinationals zijn reeds aan het ontbinden om dezelfde reden.

We hebben twee zeehavens (Zeebrugge en Antwerpen) die mekaar beconcureren. We hebben zelfs geen toegang tot het Duitse Ruhrgebied, die maar graag de Antwerpse haven zouden gebruiken.

Vertel jij me nu eens hoe ons Vlaanderen kan overleven.

Voor een oplossing kan je me steeds bereiken via PB.

Voor schild en vriend.

Leo
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

LEO schreef:Zoals ik het beleef is er geen Waals juk. Er is wel een in verhouding niet aanneembare geldstroom van Vlaanderen naar Wallonie. En ze zouden gek moeten zijn ginder als ze die niet aannamen. Ik wil maar bedoelen dat IK niet onder een Waals juk leef, maar mijn Vlaamse regering WEL. En daar kan best een einde aan komen.
Naar mijn gevoel leven Vlaanderen en Wallonië onder een Belgisch juk. We kunnen beide niet op ons eigen tempo evolueren omdat we dwangmatig aan elkaar gehouden worden (ook weer naar mijn gevoel).
Maar hoe zie jij Vlaanderen zich ontwikkelen om zelfstandig te kunnen overleven ? We hebben niets dat kan koncureren met de omliggende gebieden. De Amerikaanse autoassemblages die hier nog zijn, vergeet het. De loonkost weegt te zwaar. Vele multinationals zijn reeds aan het ontbinden om dezelfde reden.

We hebben twee zeehavens (Zeebrugge en Antwerpen) die mekaar beconcureren. We hebben zelfs geen toegang tot het Duitse Ruhrgebied, die maar graag de Antwerpse haven zouden gebruiken.
Daar geef ik je groot gelijk in en ik ben van mening dat de regering zich eens wat meer mag bezighouden met spreiding van taken. Maar welk voordeel zou Wallonië in dit probleem bieden?
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Hmm, is het niet zo dat jullie premier onlangs nog naar China (of een ander aziatisch land) is gegaan om meer investeerders te zoeken voor het bedrijfslaven?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Sbf.Koch schreef:Hmm, is het niet zo dat jullie premier onlangs nog naar China (of een ander aziatisch land) is gegaan om meer investeerders te zoeken voor het bedrijfslaven?
Onder andere. Verhofstadt is met een Belgische missie vertrokken, Leterme (Vlaams minister-president) met een Vlaamse. Ik weet niet of handelspartners liever met de gewesten dan wel met België zelf zouden handelen. In het achterhoofd houdend dat 'handelen met een land' een steeds vager wordend begrip wordt.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

LEO schreef:Zoals ik het beleef is er geen Waals juk. Er is wel een in verhouding niet aanneembare geldstroom van Vlaanderen naar Wallonie. En ze zouden gek moeten zijn ginder als ze die niet aannamen. Ik wil maar bedoelen dat IK niet onder een Waals juk leef, maar mijn Vlaamse regering WEL. En daar kan best een einde aan komen.

Maar hoe zie jij Vlaanderen zich ontwikkelen om zelfstandig te kunnen overleven ? We hebben niets dat kan koncureren met de omliggende gebieden. De Amerikaanse autoassemblages die hier nog zijn, vergeet het. De loonkost weegt te zwaar. Vele multinationals zijn reeds aan het ontbinden om dezelfde reden.

We hebben twee zeehavens (Zeebrugge en Antwerpen) die mekaar beconcureren. We hebben zelfs geen toegang tot het Duitse Ruhrgebied, die maar graag de Antwerpse haven zouden gebruiken.

Vertel jij me nu eens hoe ons Vlaanderen kan overleven.

Voor een oplossing kan je me steeds bereiken via PB.

Voor schild en vriend.

Leo
Vlaanderen is op zich nu al 1 van de meest welvarende streken ter wereld en dat met een Wallonie als parasiet in de nek.
Waarom zouden we niet overleven zonder?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

"Voor schild en vriend." -> dat was er toen al ,om ons van de waalse (franse) overheersing te bevrijden.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Jelle
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:13
Locatie: Westerlo , Antwerpen , Belgie
Contacteer:

Bericht door Jelle »

Ok Wallonië kan dan mss wel geld krijgen van vlaanderen , maar ik denk da we me de jare dat zullen moeten stoppen , mss allemaal is op onze filip stemme , mss weet hij een beter oplossing dan wij ;)
NUTS !
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Op filip stemmen is nu net het laatste wat ik zou doen...... :?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Salazar
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 dec 2005, 00:52

Bericht door Salazar »

Op Filip stemmen zou een goed zijn om hem de Walen is de laten zien dat ze wat minder praat moeten hebben, maar ik zou enkel op hem stemmen moest ik de garantie krijgen dat hij er na 4 jaar terug weer uit lag. Het VB is op ideologisch vlak niet echt mij ding, en dan heb ik het niet specifiek over migrantebeleid, want op dat gebeid geef ik ze niet compleet ongelijk, maar het zijn wel een hoop conservatieve zeikerds.
Chuck Norris doesn't sleep, he just waits.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

VB conservatief? inzake drugs beleid bvb. mogen ze van mij conservatief zijn hoor.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

nultolerantie inzake drugs en misdaden, conservatief ,maar liever dat dan een verloederende maatschappij.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Plaats reactie