Figureren in een WOII-film? Lees dit even!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Opgeheven account 1427

Figureren in een WOII-film? Lees dit even!!

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Beste leden en verzamelaars:

Zoals enkelen van jullie misschien al weten, heb ik enkele jaren geleden de kans gekregen mee te werken aan een ambitieus film-project. Het is een nederlandse productie en draait om enkele Nederlandse jongens, waarvan één een Volksdeutscher is. Hij heeft een verboden relatie met een joods meisje, en alsof dat nog niet moeilijk genoeg is, moet hij op het hoogtepunt van de oorlog zijn dienstplicht gaan vervullen voor zijn 'vaterland'.

Hier de officieële synopsis:
De éénzame 85-jarige Barend Westers wordt al ruim zestig jaar geteisterd door nachtmerries en kwade schimmen uit het verleden. Hij draagt een vreselijk geheim bij zich die hij al die tijd heeft verzwegen voor de buitenwereld.

Maar als hij op een stormachtige nacht opnieuw wordt belaagd door de schimmen, speelt nog één keer het fatale verhaal voor zijn ogen af. Het brengt hem terug naar de zomer van 1942. Twee jonge mensen, de Nederlandse volksduitser Hans Hallerbach en de Joodse Vera Weinberg, spelen al twee jaar lang een gevaarlijk spel om hun verboden liefde in stand te houden.

Beide families proberen de relatie te stoppen. Maar als de Duitsers die zomer de deportatie van alle Nederlandse joden in gang zet, komt het gevaar steeds dichterbij.

Als Hans ook nog wordt opgeroepen om de Duitse dienstplicht te vervullen en Vera's familie wordt bedreigd, krijgt het spel een steeds grimmiger karakter...
De miniserie is een zeer ambitieus project van een relatief jonge regisseur en bouwt volledig op vrijwilligers. Een budget is zo goed als geheel afwezig, dus inzet en toewijding van de vrijwilligers is van het grootste belang.

De mini-serie speelt zich voor een groot deel af aan het Oostfront, waar Hans Hallerbach moet vechten voor zijn leven. Er zijn veel mensen bereid gevonden aan dit project mee te doen; Kübelwagens, geweren, karabijnen, machinegeweren, vrachtwagens, zelfs een T-34 werden beschikbaar gesteld. Echter, hoe meer mensen mee kunnen doen, hoe beter.

Vandaar ook mijn vraag aan jullie:

Virogo (het productie-bedrijf) is weer hard op zoek naar figuranten (soldaten). Ik wil jullie de unieke kans bieden mee te doen aan dit geweldige project. Aanstaande zaterdag is er weer een draaidag. Wie van jullie is bereid mee te doen?

Om de film zo realistisch mogelijk te maken zijn alle accesoires meer dan welkom. Dus:

- Wil je meespelen in een nederlandse productie?
- Ben je bereid (een deel van) je verzameling mee te nemen?
- Ben je 18 jaar of ouder (om mee te spelen)?

Dan zou ik graag z.s.m van jullie horen hoe of wat. Ben je jonger dan 18 jaar maar wil je wel (een deel van) je verzameling beschikbaar stellen en gewoon een unieke beleving op zo'n draaidag hebben, dan kun je gewoon meedoen!

Mensen, nogmaals, deze productie staat of valt met de inzet van vrijwilligers (niet betaald dus). Ik weet zeker dat velen van jullie deze ervaring niet willen missen, dus: ben je beschikbaar, laat het me weten!

Om een beeld te krijgen van het project, ga naar http://www.inhetvuurvandestorm.nl

Hopelijk tot hoors/lees!
(voor vragen: post ze hier of bel me op 06-45386568)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Strafbatallion-inspectie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dit lijkt mij erg interessant en ik heb veel interesse om hieraan mee te werken samen met eventueel 1 of 2 vrienden van me. Echter heb ik 3 vragen.

1. Waar zal de film opgenomen worden? Oftewel, als ik mee zou willen doen, waar wordt ik dan zaterdag verwacht?

2. Wat wordt bedoeld met "het meenemen van (een deel) van je collectie"?

3. Is het de bedoeling dat je voor 1 dag op komt dagen, of zul je meerdere draaidagen aanwezig moeten zijn?

Zo wie zo zal ik vanmiddag nog even telefonisch contact opnemen. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ik ben ook geinterreseerd! Ik ben wel beneiwud naar de antwoorden op de vragen van sinister over de plaats etc etc.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Hey Sinister en Alex!
SiNiStEr schreef:
1. Waar zal de film opgenomen worden? Oftewel, als ik mee zou willen doen, waar wordt ik dan zaterdag verwacht?
Dat weet ik nog niet, maar dat krijg ik z.s.m. te horen en zal het hier ook meteen posten.
2. Wat wordt bedoeld met "het meenemen van (een deel) van je collectie"?
Daar bedoel ik mee dat ik alle verzamelaars die mee willen werken het deel van hun spulletjes (verschilt per scéne, in dit geval Duits, Oostfront 1942, winter) dat ze beschikbaar willen stellen, meenemen. Stel, we gaan zaterdag naar Gilze-Rijen en je hebt 2 K98's, een Luger, 2 Duitse heer-uniformen (1940 standaard), een doos vol met assecoires zoals sigarettenpakjes, schoensmeer, ik noem maar wat, laat het me dan weten. Dan kunnen we dingen kortsluiten zoals vervoer, tijd, en afspraken maken over het beheer van je spulletjes.
3. Is het de bedoeling dat je voor 1 dag op komt dagen, of zul je meerdere draaidagen aanwezig moeten zijn?
Als je niet verzamelt, en alleen wilt figureren, ga je gewoon met ons mee naar de eerstvolgende draaidag. Daar zullen ze bekijken of je een uniform aan krijgt, welk uniform, enzovoorts. Dikke kans dat ze je vaker nodig zullen hebben, de meeste figuranten komen namelijk meerdere keren en zo vaak ze kunnen. Omdat het allemaal vrijwillig is, zijn ze namelijk ook afhankelijk van wanneer de mensen beschikbaar zijn die aan het project meewerken.
Ook (en zeker) als je verzamelt, dikke kans dat ze je hulp vaker kunnen gebruiken. Ikzelf heb, zonder verzameling, vier dagen meegedraaid. Veel verzamelaars zijn er vanaf het begin al bij, maar dat is natuurlijk volledig aan jullie om te bepalen.


En nogmaals mensen, ook als je niet wilt figureren maar wél verzamelt en dit project wilt helpen, stel je spullen beschikbaar. Je kunt altijd mee om over je eigen spullen te 'waken'. Meegenomen spullen staan daar onder toezicht en worden ten allen tijden ofwel 'bewaakt' ofwel veilig achter slot en grendel bewaard!
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ik ben helaas pas 17 :cry:
anders had k zeker mee gedaan!!
Lijkt me een prachtige ervaring :)
Heb altijd al eens in een oorlogs film willen spelen :(
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Hey Wittmann,

Verzamel je wel?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Hallo Sbf.Koch,

Ik heb meer ervaring met figureren en 'acteerwerk', voor een semi-prof. film en voor een docu van Discovery Channel.

Het lijkt me leuk om hier aan mee te werken, maar helaas ben ik volgens de kalender één maand te jong. Dus mijn vraag of 18,0 jaar zeker de grens is?

Hoe zit het trouwens met het uiterlijk? het haar? etc?

Laat het maar horen.

Cheers

Guido
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Sorry guido Duitsers hadden korte kapsels ;)

LOL

Neej ik heb ook wel intresse, maare ik wil dan wel een Duitser spelen alst kan 8) Als je nog figurante nodig hebt :) Ik heb eventueel ook nog wel een uitrustingsstuk!

Sbas
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

sturmman schreef:Sorry guido Duitsers hadden korte kapsels ;)

LOL

Neej ik heb ook wel intresse, maare ik wil dan wel een Duitser spelen alst kan 8) Als je nog figurante nodig hebt :) Ik heb eventueel ook nog wel een uitrustingsstuk!

Sbas
met wat gel of een balaklava is dat zo geregeld ;)
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ik ook als Duitser als het kan. Kan evt eigk spullen meenemen maar geen uniform.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Als er Britten of Canadezen nodig zijn dan geef maar een seintje. Misschien dat ik dan wel kan. Maar dat zal haast wel niet in deze oostfront film. :)

Ik lees dus dat als je wapens hebt dat je die mee kan nemen. Maar hoe is dit geregeld met vergunningen? Zijn deze wel afgegeven?
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Beste mensen!

@Guido:

Één maand te jong hoeft niets uit te maken. Zie je er echter jong uit voor je leeftijd, dan zal het niet gaan (ik heb er bijv. altijd jong uitgezien en als ik 18 was zou het kantje boord geweest zijn). Als je een foto hebt, graag! (ook als je verzamelt graag een foto of een link naar je verzameling op een forum o.i.d.).

@Sturmman/Sebas:

Mail me even, ook liefst met een foto van je uitrustingsstuk(ken) en een beschrijving ervan. Duits zal waarschijnlijk wel lukken, echter zijn er te veel Duitsers, dan zullen er ook Russen moeten komen...

@Alex:

We hebben het er op MSN nog wel even over :)

@ Nico:

Er zijn zeker Britten nodig. Niet a.s. zaterdag, maar voor de bevrijdins-scénes. Nouja, Britten... Schotten, maar die behoren ook tot Groot Brittanië :wink:
Mail me maar voor meer details over wat je hebt liggen en wie je evt. mee kunt nemen!
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Sbf.Koch schreef:Hey Wittmann,

Verzamel je wel?
ik verzamel inderdaad, maar heb maar een zweeds jasje en enkele uitrustingsstukken,
zoals gasmasker blikken, drinkflessen, eetblik, riemen, en dat soort spullen, dus niet echt een uniform :cry:
dus erg veel zul je niet aan mij hebben.
waar worden de opnames trouwens gemaakt als ik vragen mag?
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

De opnames zijn a.s. zaterdag in Maartensdijk. Heb je problemen met het vervoeren van je spullen, stuur me dan even een PB!

En, beste mensen, even voor de duidelijkheid:

Het is dus niet mijn film! Het is een film van een ambitieuse regisseur en zijn professionele productie-bedrijf! Dus niet een of ander studenten-project of vrijetijds-filmpje, maar een echte productie met echte vaklui.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Mensen,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat het pas om 18.00 begint, aanstaande zaterdag. Sommige mensen hebben al afgezegd omdat juist laat op de dag niet gaat lukken, maar hopelijk is het voor anderen juist handiger.

Wie kan er dus a.s. zaterdag wel komen?
Plaats reactie