zoektocht

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
gast

zoektocht

Bericht door gast »

hallo allemaal
mijn naam is monique Coenders-van Hest en ik ben voor mijn vader Theo van Hest(kind van foute ouders)op zoek naar een aantal personen.
Mijn vraag is nu of er een stichting of misschien wel een forum bestaat voor kinderen van foute ouders???
Het gaat vooral om de tijd net na de oorlog en hij zat op een boerderij in Daler-peel.
alvast bedankt,
vriendelijke groet monique coenders
mcoenders@chello.nl
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Van zo'n forum weet ik niets, maar op het forum van http://www.waffen-ss.nl/main.php zit wel wat kennis aan collaboratie en de gevolgen ervan.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

lees dit maar eens.
'Ik ben een dochter van een NSB'er. Zodra ik ging begrijpen wat het nazi-regime had gedaan, heb ik zijn schuld, die hij tot zijn dood heeft ontkend, als het ware plaatsvervangend op mij genomen.' Kinderen van foute ouders: het zijn, op hun manier, óók oorlogsslachtoffers. Die een wijziging van de grondwet verdienen.
Er is een organisatie waar je vader misschien iets mee kan: de werkgroep herkenning.

http://www.werkgroepherkenning.nl/begin.htm
Het doel van de Werkgroep is:

het bevorderen van hulpverlening aan hen die in hun persoonlijk en maatschappelijk leven moeilijkheden ondervinden doordat in de tweede wereldoorlog een of beide ouders of grootouders aan de kant van de bezetter stonden en aan hen die tijdens of kort na de oorlog geboren zijn als kind van een Nederlandse moeder en een Duitse militair.

bekendheid geven aan de problematiek van deze groeperingen.

De Werkgroep is niet verbonden aan enige politieke partij, levensbeschouwelijke stroming of kerkelijk genootschap.

De Werkgroep distantieert zich nadrukkelijk van iedere vorm van en sympathie voor (neo-)fascisme en (neo-nazisme)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gast

Bericht door Gast »

hartelijk bedankt voor jullie antwoorden,vanuit hier gaan we verder met zoeken.
bedankt,
monique coenders
Plaats reactie