begin WO

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

vincent schreef:Dus ze moeten Duitsland aanvallen terwijl ze nog niks hadden gedaan?
Slim hoor....
Heb jij wel eens gehoord van het Verdrag van Versaille? :?
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

er stond in; geen soldaten mogen het Rijnland in... en ook geen groter leger dan 100.000 man... nou dat zijn al 2 goede redenen
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Mike Hazeleger schreef:er stond in; geen soldaten mogen het Rijnland in... en ook geen groter leger dan 100.000 man... nou dat zijn al 2 goede redenen
Zou je voortaan niet willen dubbelposten, want dat gaat nogal ergeren bij de mensen...Waaronder ik.

Rechtsboven zit een edit knop... :)
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

Leroy schreef:
Mike Hazeleger schreef:er stond in; geen soldaten mogen het Rijnland in... en ook geen groter leger dan 100.000 man... nou dat zijn al 2 goede redenen
Zou je voortaan niet willen dubbelposten, want dat gaat nogal ergeren bij de mensen...Waaronder ik.

Rechtsboven zit een edit knop... :)
;) komt goed :) sorry
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Het Verdrag van Versailles was een misdadig akkoord, wie is daarin de slechte? Precies, en Frankrijk-Groot-Brittannië wisten dat ook. Verder stond er in het Verdrag van Versailles dat het Rijnland 15 jaar uit Duitse handen zou blijven. 1934 zou het dus weer terug moeten keren.

En waar heb je vandaan dat hij "met angst naast de telefoon" zat? Dat is overdreven, hij had gezegd dat het het spannendste moment in zijn leven was geweest, niets meer.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

vincent schreef:Het Verdrag van Versailles was een misdadig akkoord, wie is daarin de slechte? Precies, en Frankrijk-Groot-Brittannië wisten dat ook. Verder stond er in het Verdrag van Versailles dat het Rijnland 15 jaar uit Duitse handen zou blijven. 1934 zou het dus weer terug moeten keren.

En waar heb je vandaan dat hij "met angst naast de telefoon" zat? Dat is overdreven, hij had gezegd dat het het spannendste moment in zijn leven was geweest, niets meer.
Ja 15 jaar uit Duitse handen, maar er mochten nog geen soldaten in worden gelegerd... en dat hij met angst naast de telefoon zat heb ik uit een boek... en vraag me niet welke want ik weet niet meer hoe die heet... het staat iig. ook in me geschiedenis boek...
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Plaats reactie