Vught en Auswitz

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

Vught en Auswitz

Bericht door Gast »

Wat wist de bevolking die rond de kampen woonde van de gebeurtenisen in het kamp?

Ik moet deze vraag beantwoorden over de kampen Vught en Auswitz. Weet iemand hier een antwoord op?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

van Vught wisten de mensen het wel... (ben er laatst geweest)... elke keer als er een nieuwe lading joden/ andere *üntermenschen* kwamen lieten ze briefjes vallen en die raapten de inwoners van Vught dan op... ze wisten wel dat er een kamp was, maar ze wisten niet meer dan dat het gewoon een normaal model werkkamp was...
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Nu was Vught ook wel een redelijk kamp in verhouding tot Auschwitz. Kijk anders ook even op de site: http://www.nmkampvught.nl/
Je kunt ze ook mailen en je vraag stellen. Vaak geven ze snel antwoord.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
denpaij

Bericht door denpaij »

hallo,

ik woon zelf in vught en mijn opa en oma woonden er nu nog steeds en toen woonde ze in cromvoirt (plaatsje langs vught) waar elke keer de trein langs kwam met joden erin naar kamp vught. Ze gaven eten en dat werd dan door de vingers gezien door niet zo hele slechte soldaten. ze wisten wel dat ze moesten werken in het kamp maar niet zo zeer dat ze er vermoord enzo werden.
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

dat bedoelde ik ook met mijn post ;)
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Plaats reactie