rassenrellen in Sydney

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

rassenrellen in Sydney

Bericht door Drs. S. »

13 December 2005 04:14
Opnieuw rassenrellen in Sydney

SYDNEY In de Australische stad Sydney zijn opnieuw rassenrellen geweest. Tientallen jongeren van Libanese komaf trokken met honkbalknuppels door rijke wijken bij het strand. Ze vernielden winkels en auto's en vielen omstanders aan. Zeker zeven mensen raakten gewond.

In de nacht van zaterdag op zondag vielen 31 gewonden toen 5000 blanken Libanezen aanvielen uit wraak voor het molesteren van twee strandwachten.

Er circuleren SMS-berichten waarin zowel blanken als Arabieren oproepen komend weekeinde opnieuw te vechten. De politie krijgt extra bevoegdheden om de relschoppers aan te pakken

bron: http://www.nos.nl
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Weer een teken van de groeiende onrust in de wereld.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Ow mijn tante woont ook in Sydney In die is van Indonesische afkomst
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

symen schreef:Ow mijn tante woont ook in Sydney In die is van Indonesische afkomst
Dus??
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Drs. S. schreef:
symen schreef:Ow mijn tante woont ook in Sydney In die is van Indonesische afkomst
Dus??
Kom nou S.
Je weet best wat-ie bedoelt.
En je weet ook dat z'n bezorgdheid gegrond is.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Dat kan hij ook best zelf intypen toch? Zullen we hier niet over discussieren?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Vinden jullie dit geen interessant onderwerp? :?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Drs. S. schreef:Vinden jullie dit geen interessant onderwerp? :?
Ik mis persoonlijk het discussie-aspect hier. Misschien dat dat niet uitnodigd tot reageren.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Drs. S. Ik ben het met je eens. Dit is een teken van de onrust in de wereld. De wereld wordt steeds kleiner en iedereen zit op iedereen zijn lip. En dat is frustrerend.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja; kunnen jullie niet met zijn allen op de noordpool gaan wonen zodat ik nederland voor mezelf heb?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Arjen schreef:Ja; kunnen jullie niet met zijn allen op de noordpool gaan wonen zodat ik nederland voor mezelf heb?
Dat doe ik uiteraard graag voor je Arjen ... not! :lol:

Misschien nodigt het onderwerp inderdaad niet uit om te discussieren, want ik heb er ook niet zo veel meer over te zeggen. De rellen geven wel aan dat er niet zoheel veel nodig is om te escaleren (net als de rellen in Frankrijk).
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Raar he?
Waarom denk jij dat dingen zo snel escaleren?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Door steeds groter wordende irritatie- en onrustgevoelens in de hele wereld. Hoe denken jullie erover?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Ik vind het geen goed voorteken. en ik denk als het zo door gaat sat we over 100 jaar helemaal geen leven meer is. dat je ook gewoon op straat neergeknald kan worden zonder enige aanleiding daartoe.
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Ik denk dat het veel te maken heeft met de zo snel groeiende multiculturele samenleving. Mensen kunnen het precies niet meer tollereren dat 'buitenlanders' (zeg maar gewoon mensen met een andere huidskleur want de er zijn ook inwoners met de nationaliteit van het land zelf die afgeschilderd worden als buitenlanders) in 'hun' land komen wonen. Noem me cru maar ik denk dat dat de grootste factor is.
Wat er ook veel te maken mee heeft is gwn de tv en de kranten enzo.. Ik denk mochten de mensen in Sidney nu niet geweten hebben dat er in Frankrijk e.d. onlangs zoveel rellen geweest zijn, deze incidenten bijna niet voorgekwamen daar.. Overal zie je geweld. Het werkt als 1 grote accelerator.
Plaats reactie