Kleding van het leger.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

vind je dat ook?

Peiling eindigde op 15 mei 2006, 17:20

ja?
26
81%
nee?
6
19%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
T-rex1991
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2005, 16:01
Locatie: utrecht

Kleding van het leger.

Bericht door T-rex1991 »

ik vind dat we gewoon leger kleding aan mogen hebben.
vinden jullie dat ook? :o :wink: :arrow:
T-rex1991
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

waarom niet... er zijn genoeg mensen die legerbroeken aanhebben enz.
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Ja, maar draag dan ook je haar kort, poets elke dag je schoenen, draag ook je bottines als het 30 graden is, doe altijd de voorziene knopen van je hemd dicht, zorg dat je zakken altijd dicht zijn, draag de gepaste kousen, slaap af en toe eens buiten als het vriest en regent, loop op gepaste tijdstippen de voorziene uithoudingstesten met alle uitrusting, enz.... 8)
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
T-rex1991
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2005, 16:01
Locatie: utrecht

snelle vraag

Bericht door T-rex1991 »

ik heb een vraagje hoe je dat plaatje onder je naam kan doen? ff een snelle vraag tussen door
T-rex1991
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Op zich is dat niet zo'n probleem wat mij betreft, maar ik denk dat er een discusssie over zal volgen als je dit echt zal doen. Het wordt namelijk als een eer gezien om het uniform te mogen dragen. Een soldaat (of andere ambtenaar in uniform) haalt hier ook veel trots uit.
ERn om heel eerlijk te zijn mag dat ook best.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Re: Kleding van het leger.

Bericht door Drs. S. »

[quote="T-rex1991"]ik vind dat we gewoon leger kleding aan mogen hebben.
vinden jullie dat ook? :o :wink: :arrow:[/quote]

Er is een verschil tussen legerkleding en een uniform. Als iemand in een compleet uniform gaat rondlopen zonder dat hij militair is, dan vind ik hem nogal zielig. Maar legerkleding vind ik geen probleem. Ik heb bijvoorbeeld zelf dagelijks kisten om mijn voeten.


[edit Sjoerd]Kleur van de quote gewijzigd ivm leesbaarheid[/edit]
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Re: snelle vraag

Bericht door Drs. S. »

T-rex1991 schreef:ik heb een vraagje hoe je dat plaatje onder je naam kan doen? ff een snelle vraag tussen door
bovenin je scherm op <Profiel> klikken en dan helemaal naar beneden scrollen.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Re: snelle vraag

Bericht door symen »

T-rex1991 schreef:ik heb een vraagje hoe je dat plaatje onder je naam kan doen? ff een snelle vraag tussen door
Zie mijn PB
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

heb wel gezegd dat het kan maar toch onder voorbehoud ligt eraan wat je ermee van plan bent.

Er zijn airsoftgroepen in Belgie die deze kleding dragen op hun skirmishes, mar zijn ook mensen die gewoon kistjes en eventueel een camo broek dragen.

Maar een uniform is nog altijd heilig bij veel militairen.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik snap niet waarom deze discussie gevoerd wordt. De laatste keer dat ik een willekeurig persoon in vol militair tenue tegenkwam kan ik me niet herinneren namelijk.

Wat ik ermee wil zeggen is dat er volgens mij geen sprake van is dat mensen nu op straat een militair uniform dragen wanneer ze hiertoe niet zijn verplicht (dus muv miliairen eigenlijk). Zijn we nu geen probleem aan het creëren dat er eigenlijk niet is??
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Note; dat is natuurlijk afgezien van de kistjes en de camo-broeken he, ik heb het echt over een diensttenue oid, dus compleet pak.

De camo-broek en de kisten kan het leger ook weinig commentaar op hebben, daar niets aan die dingen enige verbondenheid met het leger hoeft te tonen. Met een uniform kun je aan herkenningstekens bijvoorbeeld de rang van de soldaat zien en of hij bij artillerie oid dient, dit is wat moeilijker bij slechts een broek en zwarte kistjes.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
T-rex1991
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2005, 16:01
Locatie: utrecht

Re: Kleding van het leger.

Bericht door T-rex1991 »

oke
Laatst gewijzigd door T-rex1991 op 17 dec 2005, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
T-rex1991
Gebruikersavatar
T-rex1991
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2005, 16:01
Locatie: utrecht

Bericht door T-rex1991 »

ik draag ook kisten en ook een camo broek en ook een echte van vroegere leger jas. die in van iemand heeft gehad die het leger is gegaan.
T-rex1991
Gebruikersavatar
Salazar
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 dec 2005, 00:52

Bericht door Salazar »

De hamvraag is eerder: welke niet-soldaat zou er in een legeruniform WILLEN rondlopen?
Chuck Norris doesn't sleep, he just waits.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Salazar schreef:De hamvraag is eerder: welke niet-soldaat zou er in een legeruniform WILLEN rondlopen?
Ik denk dat er legio zijn die het in principe wel eens zouden willen. Een beetje militaria-verzamelaar zou er denk ik een behoorlijke kick van krijgen om in zijn uniform doodleuk over straat te wandelen.
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie