Verzameling en aanwinsten Nico.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hele mooie aanwinsten er weer bij Nico!!! Gaat weer hard. Alweer de 2de motorrijder. Schiet wel op he. :D Goed man!!! :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

SiNiStEr schreef:Hele mooie aanwinsten er weer bij Nico!!! Gaat weer hard. Alweer de 2de motorrijder. Schiet wel op he. :D Goed man!!! :cheer:
Ja gaat echt hard de laatste tijd. Eind deze maand heb ik er als het goed is weer een pop bij. :oops: Maar ga dan alles mooi verder compleet maken.
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 14 feb 2008, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Sjezus, en ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste fatsoenlijke pop(stel het telkens uit door met het budget dat ik ervoor reserveer ander spul te kopen :P).
Ziet er echt weer top uit!!! Wordt je zoldertje nu echt niet eens een keer te klein??!!?? Hij moet nu toch een keertje ploffen, gezien de hoeveelheid spul die erin weggestopt zit. :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

SiNiStEr schreef:Sjezus, en ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste fatsoenlijke pop(stel het telkens uit door met het budget dat ik ervoor reserveer ander spul te kopen :P).
Ziet er echt weer top uit!!! Wordt je zoldertje nu echt niet eens een keer te klein??!!?? Hij moet nu toch een keertje ploffen, gezien de hoeveelheid spul die erin weggestopt zit. :P ;)
Het kamertje wordt nu serieus te klein. :cry: De volgende pop die eind deze maand komt kan ik nog wel kwijt. Maar dan moet ik echt heel goed gaan schuiven en met heel veel geluk kan ik ik er dan nog 1 kwijt. Maar ik heb nog vele munitie kisten. Dus die kunnen we ook mooi vol stoppen met spullen en dan tegen die tijd als ik een grotere ruimte heb dan gaat dat er wel weer uit. :)
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Pfff....wat veel spullen :| hele mooie verzameling ook :!:
Mijn complimentos! :lol: hoelang verzamel je al wo2 items :?:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

the_king88 schreef:Pfff....wat veel spullen :| hele mooie verzameling ook :!:
Mijn complimentos! :lol: hoelang verzamel je al wo2 items :?:
Bedankt voor het compliment! Verzamel nu ongeveer 10 jaar. Maar zal binnenkort eens foto's plaatsen van mijn gehele verzameling. Want in dit topic zie je eigenlijk maar een klein gedeelte. :oops:
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Hele mooie spullen Nico maar spaar jij ook medailles?
Ik spaar nog maar sins kort en heb er nog maar twee (waarvan een van jou gekocht)
Kben wel beneuwd als je ze spaar, welke je allemaal heb.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

symen schreef:Hele mooie spullen Nico maar spaar jij ook medailles?
Ik spaar nog maar sins kort en heb er nog maar twee (waarvan een van jou gekocht)
Kben wel beneuwd als je ze spaar, welke je allemaal heb.
Ja heb ik er jou keer 1 verkocht? Haha dan ben ik dat al vergeten.

Om medailles geef ik vrij weinig. Duits begin ik niet aan vanwege de vele namaak en de hoge prijzen.

Ik heb alleen 5 Britse maar die staan op naam. Die heb ik persoonlijk van een veteraan gekregen. Dus dan vindt ik ze wel weer heel bijzonder. Ze worden pas interessant als ik er een naam bij heb.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Datzelfde heb ik dus ook met medailles! Ribbons daarintegen vind ik dan wel weer mooi mits ze op een uniform zitten. Maar ben benieuwd naar de foto's van je complete collectie en hoe die nu is!!! :D

En staat er al een grotere ruimte op de planning dan? :?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Bericht door glen666benton »

Nico Roelofs schreef:
SiNiStEr schreef:Sjezus, en ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste fatsoenlijke pop(stel het telkens uit door met het budget dat ik ervoor reserveer ander spul te kopen :P).
Ziet er echt weer top uit!!! Wordt je zoldertje nu echt niet eens een keer te klein??!!?? Hij moet nu toch een keertje ploffen, gezien de hoeveelheid spul die erin weggestopt zit. :P ;)
Het kamertje wordt nu serieus te klein. :cry: De volgende pop die eind deze maand komt kan ik nog wel kwijt. Maar dan moet ik echt heel goed gaan schuiven en met heel veel geluk kan ik ik er dan nog 1 kwijt. Maar ik heb nog vele munitie kisten. Dus die kunnen we ook mooi vol stoppen met spullen en dan tegen die tijd als ik een grotere ruimte heb dan gaat dat er wel weer uit. :)
Waar kan je eigenlijk zo'n pop vinden, dus niet zo'n ene van isomo(piepschuim) maar een degelijke?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

glen666benton schreef:Waar kan je eigenlijk zo'n pop vinden, dus niet zo'n ene van isomo(piepschuim) maar een degelijke?
Ik heb nog geen enkele etalagepop gekocht. :) Enkel alleen handen en hoofden. Ik maak namelijk mijn poppen zelf. Is voor mij een stuk goedkoper en kan ze in iedere gewenste stand of maat maken. Al mijn 9 poppen zijn zelf gemaakt, waarvan ik er 7 zelf heb gedaan en 2 een kennis van mij.

Afbeelding
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Bericht door glen666benton »

Ja dat is inderdaad waar. Als ze de kleren aanhebben zie je eigenlijk maar alleen het hoofd en de handen. Wel een formidabele vondst :) . Eigenlijk nog een goeie tip voor iedereen, eventjes naar de doe-het-zelfzaak en men kan er ook aan beginnen. Alvast bedankt om het eventjes te laten weten :wink:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

glen666benton schreef:Ja dat is inderdaad waar. Als ze de kleren aanhebben zie je eigenlijk maar alleen het hoofd en de handen. Wel een formidabele vondst :) . Eigenlijk nog een goeie tip voor iedereen, eventjes naar de doe-het-zelfzaak en men kan er ook aan beginnen. Alvast bedankt om het eventjes te laten weten :wink:
Nou dit is alleen goed te doen als je de materialen gratis of tegen hele lage prijzen kan kopen. Anders ben je uiteindelijk net zo duur uit als een normale pop en dat is volgens mij ook niet de bedoeling. :)
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Haha! die pop is echt goed gelukt!
Ik had ook niet kunnen zien toen ze kleren aanhadden dat ze zelfgemaakt waren echt netjes gedaan!
Origineel idee ook! :D
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

the_king88 schreef:Haha! die pop is echt goed gelukt!
Ik had ook niet kunnen zien toen ze kleren aanhadden dat ze zelfgemaakt waren echt netjes gedaan!
Origineel idee ook! :D
Ja dit model poppen zijn ontworpen door een kennis van mij. Hij had veel poppen nodig en was erg handig, dus om kosten te besparen heeft hij dit bedacht. Heb hem toen heel veel materiaal geleverd in ruil dat hij voor mij een zittende en een staande pop maakte. En nu maak ik gewoon me eigen poppen.
Plaats reactie