Poolse para's

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Poolse para's

Bericht door mark »

Ben ik de enige die heeft gelezen dat de 1e onafhankelijke Poolse parabrigade uit WO2 EINDELIJK :!: erkenning krijgt in de vorm van een Militaire Willemsorde, en een Bronzen Leeuw voor Generaal Sosabowski?


Belachelijk dat die Polen nu pas na meer dan 60 jaar officieel erkenning krijgen vanwege politiek gekonkel, ze hebben keihard gevochten tijdens een slag die eigenlijk al verloren was.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Nee je bent niet de enige die dit gelezen heeft!
I only think its too little too late.............

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
ChicoL
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:15
Locatie: Enschede

Bericht door ChicoL »

Gisteravond was er nog een docu, over Sosabowski en de Poolse parabrigade op Ned 1(deze was er eerder dit jaar ook al een keer opgeweest).
De man Sosabowski en zijn mannschappen zijn veel onrecht aangedaan en eerherstel is wel het minste wat deze helden verdienen.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

ChicoL schreef:Gisteravond was er nog een docu, over Sosabowski en de Poolse parabrigade op Ned 1(deze was er eerder dit jaar ook al een keer opgeweest).
De man Sosabowski en zijn mannschappen zijn veel onrecht aangedaan en eerherstel is wel het minste wat deze helden verdienen.
Heb het ook gezien, vond die Kamp wel grappig ''Wat mijn ambtenaren zeggen heb ik niks mee te maken, ik ben de minister en ik heb de verantwoordelijk '' (oid.)

Maar eerlijk gezegd moeten we maar gewoon denken, beter laat dan nooit. Hiermee wil ik zeker niet goedkeuren dat deze erkenning er niet veel eerder gekomen is !!!


MVG,

Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

en een paar dagen terug was er op netwerk ook een reportage over.
mvg
Rémy

ps dat eerherstel werd tijd ook, alleen jammer dat hij het zelf niet meer mee kan maken (ongelooflijk dat hij eindigde als portier in een Londons hotel)
----
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Re: Poolse para's

Bericht door Mike Hazeleger »

mark schreef:Ben ik de enige die heeft gelezen dat de 1e onafhankelijke Poolse parabrigade uit WO2 EINDELIJK :!: erkenning krijgt in de vorm van een Militaire Willemsorde, en een Bronzen Leeuw voor Generaal Sosabowski?


Belachelijk dat die Polen nu pas na meer dan 60 jaar officieel erkenning krijgen vanwege politiek gekonkel, ze hebben keihard gevochten tijdens een slag die eigenlijk al verloren was.
jezus... wat een snelheid zeg... na 60 jaar toch nog maar ff een onderscheiding... kom op zeg... kon dat nou echt niet wat eerder :S?
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Re: Poolse para's

Bericht door the_king88 »

Mike Hazeleger schreef:
mark schreef:Ben ik de enige die heeft gelezen dat de 1e onafhankelijke Poolse parabrigade uit WO2 EINDELIJK :!: erkenning krijgt in de vorm van een Militaire Willemsorde, en een Bronzen Leeuw voor Generaal Sosabowski?


Belachelijk dat die Polen nu pas na meer dan 60 jaar officieel erkenning krijgen vanwege politiek gekonkel, ze hebben keihard gevochten tijdens een slag die eigenlijk al verloren was.
jezus... wat een snelheid zeg... na 60 jaar toch nog maar ff een onderscheiding... kom op zeg... kon dat nou echt niet wat eerder :S?
Inderdaad :!:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Ondertussen zit je al in een bejaardetehuis weg te rotten, en komen ze nog met zon onderscheiding aanzakken.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Beter laat dan nooit toch? Vind het nog steeds slecht dat de Engelsen het nog steeds niet erkennen. Die bekakte Engelsen moeten ze eens aanpakken :lol:

779
Gebruikersavatar
lee enfield
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 02 jan 2005, 23:51

Bericht door lee enfield »

tja

ik zit in de poolse para gebeuren en ik hoorde van een poolse veteraan
via msn dat nederland er al mee bezig was :lol hij had een brief gehad zij die en daar stond het in en 3 dagen later hoorde ik het op het nieuws
hij zei ook van het is laat maar ben ieder geval blij dat het nu gebeurt is :lol:

greetzz
kevin
Plaats reactie