Werkstukken....kant-en-klaar

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Werkstukken....kant-en-klaar

Bericht door Proos »

In de nieuwe editie van de website ontbreken de werkstukken. Zodoende krijg ik nu sinds vanochtend via mail herhaaldelijk berichten zoals deze:
Naam: (uit privacy overwegingen gewist)
Geslacht: Man
Onderwerp: Vraag
Bericht: heeft u een kant en klare werkstuk over de tweede wereldoorlog (op voor waarde dat het in eenvoudige taalgebruik is geschreven)?
ik hoop dat u me van dienst kan zijn en bedankt
Knop: Verzenden
Aan de ene kant vind ik werkstukken op de site wel goed, omdat je ideeën op kunt doen e.d, maar dit stuit me tegen de borst. Kant-en-klaar nog wel.

Wat is jullie idee? Werkstukken terug of toch weghouden van de site?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik ben niet voor klant en klare werkstukken, maar dat was al duidelijk geloof ik. :)
Zoiets als wat deze site heeft vind ik wel leuk. Wel wat informatie en verder vooral verwijzingen naar andere bronnen. Dus dat het maken van een werkstuk wel makkelijker wordt, maar dat ze het toch nog zelf moeten doen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja..het weggeven van werkstukken valt natuurlijk niet goed te praten...alhoewel ik me er vroeger ook schuldig aan gemaakt heb.
Toen was het een uitkomst.
Maar ik denk dat meesten om heel andere redenen (less:luiheid) werkstukken van anderen willen hebben.
Ik vind Yppy's idee wel wat....
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Dat ik me bij YPPY en Benmaf aansluit mag duidelijk zijn. Als men er zelf niets aan doet val je onherroepelijk door de mand. Bovendien leer je er niets van (ja, na-apen).
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Mijn mening in deze moge duidelijk zijn.
Ik zie de site niet als een werkstukken-site zoals het voorbeeld dat YPPY aangeeft.
Ik ga graag in discussie over eventueel gevonden informatie, maar ik denk dat we dit soort mailtjes (evenals posts van die strekking in het vragen-gedeelte) moeten negeren.
Natuurlijk kunnen we vriendelijk naar de faq verwijzen, al wordt dat wat lastiger met email (...)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Helemaal mee eens. Deze site dient informatie te leveren over WO II en educatief te zijn.
Bij gerichte vragen zijn er altijd een aantal enthousiastelingen die namens de vragensteller eens op het web gaan zoeken naar aanvullende info.

Verder moeten we wat mij betreft echt niet gaan.

Ons doen is kennisspreiding en niet werkstukspreiding.

... maar volgens mij zijn we het daar allemaal wel over eens... :D
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ja; maar ik moet zeggen dat (nog steeds) voor mij geld: de eerste stappen zijn het zwaarst.
Want zonder referentie kader kom je niet ver...
Maar dat weten al die kinderen natuurlijk nog niet...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Sluit ik me bij aan. Het stellen van de juiste vragen is het belangrijkste. Maar weten dat je de juiste vraag stelt is een kwestie van het ontwikkelen van een referentiekader. Dit wordt m.i. onder andere gevormd, doordat er op dit forum geen kant en klare werkstukken aangeleverd worden.

Krijgen gasten die een vraag stellen trouwens een bericht via e-mail dat er eventueel is gereageerd op hun vraag?
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

monmax schreef:Krijgen gasten die een vraag stellen trouwens een bericht via e-mail dat er eventueel is gereageerd op hun vraag?
Geregistreerde leden kunnen bij het plaatsen van een post een vakje daarvoor aanklikken.
"Waarschuwen als er gereageerd is"
Dan wordt er een emailtje gestuurd naar het opgegeven emailadres.

Indien een bezoker een vraag post zonder zicht te registeren, zal er geen mail worden verstuurd.

Persoonlijk heb ik nog nooit een persoonlijke email gestuurd als reaktie op een vraag als "Mail het antwoord naar....."

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Nee, zeker niet doen!! Géén kant en klare werkstukken op deze site! De Tweede Wereldoorlog is een veel te interessant hoofdstuk in de geschiedenis, het is toch een feit dat nooit ofte nimmer vergeten mag worden! Daarom is het toch veel leuker als we mensen kunnen stimuleren om eens zelf op te zoeken hoe het eigenlijk allemaal in mekaar zat? Bij mij is het toch ook alleen maar begonnen met enkele verhaaltjes van mijn opa, en hups ik begon op te zoeken en te lezen.

Deze site is trouwens veel te interessant om zich te lenen aan dergelijke, vind ik. er is http://www.scholieren.com of zoiets als ik me niet vergis, iemand heeft dit op dit forum al aangebracht, voor kant en klare werkstukken.

Niet doen dus.
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Ik ben het met Lapijntje eens. De Tweede Wereldoorlog is een belangrijk stuk geschiedenis, wat zeker vandaag de dag, nog bij maar weinig jongeren bekend is. Als je het over Stalingrad hebt, dan denken de meeste dat het een exotisch gerecht is. Dus wat mij betreft gewoon de opzet zoals hij er nu is. En zoals al eerder is gezegd, voor werkstukken gaan ze maar naar werkstuknetwerk ofzo.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Inderdaad geen kant en klare werkstukken op deze site. Zoals net gezegd door LKP is de kennis van de meeste scholieren schrikbarend laag over dit onderwerp. Laat ze het zelf maar uitzoeken. Als ze iets niet begrijpen kunnen ze altijd vragen stellen en ik weet zeker dat iedereen die hier lid is ze dan wel wilt helpen om het antwoord te vinden.

We zouden misschien wel een lijst met mogelijke onderwerpen voor een werkstuk op de site kunnen zetten. Gewoon alleen het onderwerp, de rest zoeken ze zelf dan maar uit. ( Bijvoorbeeld: De Holocaust, De rol van de luchtmacht in de WOII, enz.)

Nogmaals, geen kant en klare werkstukken wat mij betreft, hoogstens een lijstje met mogelijke onderwerpen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wat is het verschil tussen een werkstuk en een onderwerp?

Ik ben het er mee eens dat WO2.nl geen werkstukken (wat daar dan ook mee bedoelt wordt) op de site te zetten. Ten eerste omdat de eisen waaraan een werkstuk moet voldoen bepaalt worden door degene die de opdracht tot het schrijven van een werkstuk geeft.
WO2.nl geeft geen opdracht tot het schrijven van een werkstuk, dus bepaalt niet de eisen en voorwaarden waar een werkstuk aan moet voldoen. Wat WO2.nl wel kan doen om mensen te helpen die een werkstuk moeten schrijven is van veelvoorkomende onderwerpen en vragen een korte beschrijving te geven. Het liefst met verwijzingen naar uitebreidere informatie (te denken aan boeken, musea of websites).
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie