voor de militairen onder ons

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

voor de militairen onder ons

Bericht door Philip,ABRG »

:lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Mooi plakkaatje! Overigens lijkt de regel me niet meer dan normaal, vloeken doe je maar in je foxhole! ( vooral tijdens het graven ervan ) :lol:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Wat heeft defensie nou met het prive leven te maken.
Het is meschien wel een goeie regel.
En ik vind allen dat ze dat niet vloeken..enz kunnen toepassen als ze in legerkleding lopen.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

nou, van soldaten die voor het vaderland vechten,
moeten wel representatief zijn.
En zich als heer gedragen, en altijd beter weten, niets doms uithalen
enz enz.

ze vertegenwoordigen wel een land.
Gebruikersavatar
Verschaeve
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 dec 2005, 00:03
Locatie: Sollbad-Hall & Nikolaiken i.O.

Lachenswaardig

Bericht door Verschaeve »

Om over de Belgische armée nog maar te zwijgen, maar het Nederlandse leger is toch sinds 1970 een zootje ongeregeld, of niet soms? Laatst las ik, dat men "het groeten van meerderen toch niet verplicht wil stellen". Andere legers lachen zich dood over de Nederlandse wanorde. Lang haar (hoewel sinds afschaffing militaire dienst oudste zonen niet meer heel veel voorkomend), informele omgang, chaotische hiërarchische rangorde etc. etc.

Ik vrees dan ook, dat zo'n tuchtmaatregel - die heel terecht is - in het Nederlandse leger van nu weinig uitwerking zou hebben. Men wil tcoh een "afspiegeling van de maatschappij" zijn? Dan moet je je toch - "in deze moderne tijd" - misdragen, tegen de militaire hiërarchie schoppen etc. Althans in de ogen van de mei '68-ers die helaas ook in de krijgsmacht te vinden zijn.

Alleen de elite-korps hebben nog enige discipline en eerbied.

Je netjes gedragen als geüniformeerde "da's toch niet meer van deze tijd!" Of wel soms?
«Vlaanderens schoonste uur heeft geslagen» - Onderpastoor en dichter Cyriel Verschaeve, West-Vlaanderen, 1940. Een Romanticus, gevangen door de geschiedenis.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachenswaardig

Bericht door Auke »

Verschaeve schreef:Laatst las ik, dat men "het groeten van meerderen toch niet verplicht wil stellen". Andere legers lachen zich dood over de Nederlandse wanorde.
Dit hebben ze gedaan omdat je anders de hele dag aan het groeten bent, een beetje onzinnig. Groeten is verder een teken van respect en eerbied en wanneer dit verplicht wordt gesteld is de spontane bedoeling achter het groeten weg, en is het gewoon geforceerd.
Verschaeve schreef:chaotische hiërarchische rangorde
Hoe bedoel je dat?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Respect en eerbied euhm maar je groet het uniform en de rang niet het persoon of je nu respect hebt voor die persoon of niet.


maarja nederlands leger he...
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Nee, hier houd het 'o zo mooie' belgische leger zich mee bezig:

'Belgisch leger brengt koteletten tot ontploffing'

Wat is het toch makkelijk om elkaar af te kraken ookal weet je er niks van. Misschien moet je hie rmaar in dienst komen verschaeve
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

waarom moet ik in Nederland in dienst komen?

Het is in België vind ik persoonlijk beter
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Lees de hele zin eens. En das een persoonlijke mening. Ik zie liever Hollandse leger.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Marc 82 Recon schreef:Respect en eerbied euhm maar je groet het uniform en de rang niet het persoon of je nu respect hebt voor die persoon of niet.
Groeten is een uiting van respect, saamhorigheid en beleefdheid. Een officier groet je bijvoorbeeld uit respect voor zijn lange(re) diensttijd en zijn ervaring. Wanneer groeten verplicht wordt groet je inderdaad gewoon een uniform, een rang omdat het niet gemeend of spontaan is.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie