Wie kan mij meer vertellen over twee speciale bordjes .

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
gerspee
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2005, 10:41

Wie kan mij meer vertellen over twee speciale bordjes .

Bericht door gerspee »

Ben in het bezit van twee (Regout) bordjes die gemaakt zijn tijdens Wo2 . Zijn beschilderd met graf en helm en geweer en tekst : Zijn graf ....Ons Leven .
Staan op de achtergrond twee kerktorens met de Nederlandse vlag ondersteboven.

Wie kan mij meer vertellen over de makers en de reden van deze beschildering. Foto's zijn verkrijgbaar via mijn mail-adres.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Het is denk ik handiger om de foto;s hier te plaatsen :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bordjes

Bericht door asjemenou »

Een foto van de bordjes op deze topic plaatsen verduidelijkt wellicht inderdaad een hoop.
Zo te lezen denk ik dat het om zelfgemaakte "souveniers" gaat. Gedurende de oorlog werd dit veel gedaan. Denk maar aan de uitgezaagde dubbeltjes, oranje strikjes enzovoort. Er zijn destijds ook veel borden e.d. beschilderd.
Ik heb zelf ook zo'n souvenier. Een oudtante van mij woonde gedurende de Duitse inval in Rhenen. Het is een ieder bekend wat daar gebeurd is. Tijdens de oorlog, ze was voor 5 jaar een evacuee, heeft ze ook een lepelvaasje beschilderd met betrekking op de gebeurtenissen die plaats hebben gevonden op de Grebbeberg. Erg leuk gedaan maar echte waarde heeft het niet. Het is niets officieels maar meer een soort van klein familiekleinood.
gerspee
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2005, 10:41

Bericht door gerspee »

Heb helaas geen idee hoe de foto's bij het bericht te voegen dus geef eens een tip.
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

http://www.imageshack.us , bij bladeren uw bestand zoeke en uploaden :)
dan de url die ge krijgt hier kopieren
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Plaats reactie