Vliegtuigen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Vliegtuigen

Bericht door Zhukov »

Ik heb geen idee of er hier vliegtuigliefhebbers rond lopen op het forum, maar dit wilde ik jullie niet onthouden.

Een schitterend filmpje van een Antonov 22!!

Dat is dus echt een beest van een vliegtuig he!! Helemaal mooi is het als de motoren gestart worden, één voor één.
Tip; geluid aan ;)

Afbeelding
Ik bedoel maar 8)
Wikipedia schreef:De Antonov An-22 is een groot transportvliegtuig voor zeer zware, of zeer grote ladingen. Het toestel is ontworpen en gebouwd door het Antonov ontwerpbureau in Kiev. De eerste vlucht van de An-22 vond plaats in Februari 1965, vanaf een vliegveld nabij Kiev. Datzelfde jaar nog werd het toestel aan het westen gepresenteerd op de luchtvaartsalon van Le Bourget. De An-22 maakt gebruik van Kunznetsov NK-12 turpobrop motoren, de krachtigste propellormotoren ooit gebouwd. Deze motoren zijn onder andere bekend van de Tupolev Tu-95 'Bear' bommenwerper.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Nou we het toch over bakbeesten hebben;

De Antonov 225 Mriya _/-\o_

Afbeelding

Dat is toch één van de mooiste vliegtuigen ter wereld.
Zet je geluid weer op vol en luisten naar de enthousiaste Rus die heel de tijd 'commentaar' geeft!!
Wikipedia schreef:De Antonov 225 is waarschijnlijk het grootste vliegtuig ter wereld, waarvan slechts één exemplaar ooit gevlogen heeft.

De Antonov 225, met de Oekrainse bijnaam Mriya (droom) werd in de jaren tachtig ontworpen door het Sovjet (nu Oekraïens) ontwerpbureau Antonov. Het vliegtuig was oorspronkelijk bedoeld om de Buran, de Sovjet versie van de Space Shuttle, te vervoeren. Het verdere ontwerp van de Antonov 225 heeft lang stilgelegen wegens het uiteenvallen van de Sovjet-Unie.

Het vliegtuig is weer in dienst genomen en vervoert alleen vracht.

Het vliegtuig heeft de grootte van een voetbalveld en het kan daardoor op veel vlieghavens niet landen. Sommige vliegvelden worden speciaal aangepast aan de grote vleugelbreedte. De spanwijdte van de vleugels bedraagt 88,4 meter. Het toestel kan een lading van 250 ton vervoeren en de laadruimte is 43 meter lang bij 6,4 meter breed en 4,4 meter hoog. Daarin kunnen tachtig auto's of zestien standaardformaat vrachtcontainers.

Volgeladen weegt het toestel 600 ton. Het heeft 6 motoren met samen 1 miljoen pk en heeft een snelheid van 290 km/h bij de start. De Antonov 225 heeft 32 wielen om de enorme last te dragen bij de landing.

De installatie op de rug, bedoeld om een ruimtevaartuig te vervoeren, kan ook gebruikt worden om raketten te vervoeren.
Supermooi ook, vooral met de Boeran op z'n rug. Staaltje Russisch vakmanschap (voor de puristen; Oekraïnsch) al zeg ik het zelf!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Ik ben niet echt fan, maar ik vind sommige vliegtuigen wel echt gaaf bijv. van die jullie lieten zien
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

En of er hier vliegtuigliefhebbers zijn! :D:D Geweldig filmpje Zhukov!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Die Antonov 22 is hier nog een paar keer langskomen vliegen dacht ik bij vliegveld Gilze-Rijen. Moet een hoop herrie gemaakt hebben.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Inderdaad prachtig filmpje! En wat een bakbeest!

Ik weet zeker dat ik mijn vader blij maak met dit filmpje!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik vind dat staaltje Russische/Oekraïnsche techniek nogal behoorlijk een klein beetje heel erg veel lijken op de Amerikaanse NASA-techniek (lees: Shuttle) 8)

Hier trouwens een ander aanzicht van de Antonov-225 met de Boeran:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Sbf.Koch schreef:Ik vind dat staaltje Russische/Oekraïnsche techniek nogal behoorlijk een klein beetje heel erg veel lijken op de Amerikaanse NASA-techniek (lees: Shuttle) 8)
Huh :shock:

Nee joh, die zijn echt totaal verschillend!!

Hier, ze lijken geeneens op elkaar;

Afbeelding

Afbeelding

;)
Вместе мы непобедимы
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Nou je het zegt... bijna geen overeenkomsten O-)
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

inderdaad een wereld van verschil :o 8)
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

de algemene vormen zijn hetzelfde, gaat men op het interieur en de detailes letten zien ze er toch echt anders uit.
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie