wo2 vergeten?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

dvaupell schreef:Groot verschil tussen het door jou genoemde conflict (tussen Hutu's en Tutsi's) en WO2 is dat eerstgenoemd conflict DAAR afspeelde en WO2 HIER!
Het hemd is altijd nader dan de rok.
Sja... Rwanda was 1994, WO2 tot 1945...
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Als je alle conflicten waar veel leed mee was gemoeid moet herdenken, dan ben elke dag van het jaar bezig. Wat weten wij nou eigenlijk van oorlogen in Japan, de zwarte oorlog, Amadu’s Jihad, of de verschillende Anglo-Afgaanse oorlogen? Ik heb hier 5 voorbeelden genoemd, maar de lijst is natuurlijk veel langer. Eigenlijk interesseert het ons niet eens, en dat is volkomen begrijpelijk. Het hemd is altijd nader dan de rok, zoals al werd gezegd.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Natuurlijk heb je gelijk Koch, dat gaf ik in mijn vorige reactie al aan.

WO2 is langer geleden dan de verschrikkelijke oorlog in Ruanda.

Maar we zijn met zijn allen, na 40 jaar (en langer) honger en geweld in Afrika ook een beetje Afrika-moe volgens mij.
40 jaar geleden al waren de problemen in o.a. Biafra en sindsdien is het één stroom van berichten over oorlog, corruptie, honger en geweld vanuit Afrika, dus een beetje te begrijpen is dat wel...

Gelukkig is oa. het commité 4 en 5 mei er in geslaagd WO2 nog een beetje in herinnering te houden..
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik weet ook dat je me geen ongelijk geeft hoor 8) Probeer alleen een beetje een 'statement' te geven (god wat klinkt dat fout :P)
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Sbf.Koch schreef:Ik weet ook dat je me geen ongelijk geeft hoor 8) Probeer alleen een beetje een 'statement' te geven (god wat klinkt dat fout :P)
Maar voor mensen die tegen vele herdenkingen van wo2 zijn. Kan het een goed argument zijn en daar ging dit topic ook om :lol: :)
Plaats reactie