reenactment en jongeren.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

waar was het laatst dat ik een foto met japanse/chineese ss re-enactors
zag :? :? volgens mij was dat ook hier...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat was op Feldgrau.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Wij hebben in onze burgergroep 2 kinderen, zij beelden het dagelijks leven uit de bezetting uit.
Je had jonge militairen en ook jongeren die in uniform van alles deden ook al was dat niet altijd frontdienst.
In Nederland had een engelse eenheid enkele weken een 13 jarige nederlandse mascotte die de hele dag in hun kampement rondhing in een brits uniform.
Ook het verzet maakte veel gebruik van jongeren als bv koerier, verkenner, etc.
Er zijn authentieke mogelijkheden voor jongeren maar ik zie ze ook niet liever als soldaat vooraan aan het front, tot 18 mogen ze in de meeste groepen toch geen wapen gebruiken.
Ook lijkt het me leuk ze in andere rollen te zien, kunnen ze wennen en onderaan beginnen, oorlog is niet alleen maar stoer doen maar de chefkok kan ook altijd wel iemand gebruiken om aardappels te schillen, de sergeant heeft een trompetter nodig, assistent, etc.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

.

Bericht door Reca »

Ik vraag me af. Moet je als re-enacter zelf voor je uniform zorgen en alle attributen?

mvg
Rémy

die zelf zoiets toch maar niet gaat doen
Laatst gewijzigd door Reca op 04 mei 2006, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
----
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Tjah tuurlijk moet je daar zelf voor zorgen wat dacht je dat je het kreeg zoals in het leger?

Re-enacten is een zeer dure hobby... vooral als je zoals ik meestal met origineel materiaal werkt.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Als je heel veel geld aan je club geeft regelen zij vast wel een uniform voor je ;)

Je eerste optreden is soms niet duur omdat je allerlei spullen van de club kan lenen maar uiteindelijk moet je wel alles zelf regelen en dat kan duur zijn.
Natuurlijk hangt het af wat je precies gaat reenacten en soms heb je geluk en vind je van alles goedkoop.
Bovendien krijg je er dan ook voor en leer je dat je zodra je bepaalde dingen ziet je ze MOET kopen omdat je ze dan kunt doorverkopen aan andere reenactors.
Ik ken bijna geen reenactors die niet kleine handelaars geworden zijn... en als je uiteindelijk besluit te stoppen met reenacten kun je je spullen vaak weer verkopen.
Ook kun je eerst een poosje wo2 burger gaan reenacten, das meestal goedkoper.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

.

Bericht door Reca »

Tja ik wist ook wel dat dit niet zoals in het leger zou gaan maja dacht misschien is het wel zo dat iedereen zoveel moet betalen en dat dan een persoon met dat geld voor de hele groep spullen gaat halen zodat men verzekerd is dat alle uniformen bij elkaar passen.
Maja dan wacht ik er nog ff mee,want ik wil me eerst eens gaan richten op originele dingen kopen om buste/pop mee te maken
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Soviet:German
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 dec 2005, 16:10
Locatie: Nederland
Contacteer:

Reenactement.

Bericht door Soviet:German »

Hai ik ben wel geintreseert maar weten jullie een paar goeden site`s om reenactement spullen te kopen? Alvast bedankt!
Not one step backwards!
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

je moet denk ik gewoon de betere replica dinge uitzoeke, dan valt het toch wel mee???
Gebruikersavatar
bomber_nander
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:20
Locatie: mECHELEN

Bericht door bomber_nander »

pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

WTF! whahahah... link 1.. Echt te triest. Snappen ze dan niet dat ze zelf voor gek lopen.

Kan ook een jongetje van 13 die aan fallschirmjager 're-enactment' doet.. Ziet echt niet uit..
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Aan de ene kant, het zijn ook maar mensen die graag hun hobby willen uitvoeren. Maar aan de andere kant, ze zijn echt te dik en dus niet bepaald historisch correct.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

ja, maar als ik helemaal weg zou zijn van het leger terwijl ik zo dik ben als ik weet niet wat. Dan snap ik dat het leger geen behoefte aan mijn heeft zolang ik al dat vet meezeul. Voor die mensen geld het zelfde, want reenactment is denk ik niet bedoeld als geavanceerd soldaatje spelen maar om buitenstaanders een realistisch beeld (proberen) te geven van hoe het eruit zag en als aanvulling op bijv. duitse voertuigen. Dit soort mensen zouden denk ik dan ook de eer aan zichzelf moeten houden.
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re-enacten

Bericht door asjemenou »

Leuk die links naar die re-enactors. Amerikanen neem ik aan? Als ze hun hobby willen uitoefenen mij best maar het is inderdaad niet echt répresentatief. Alhoewel... als je die flink gezette Fallschirmjäger nu eens het uniform van z'n baas aan zou laten trekken!
Ik lees op deze topic over te jonge re-enactors maar je kan ook de vraag stellen zijn sommigen ook niet te oud? Uiteraard kunnen oudere mannen Volkssturm o.i.d. uitbeelden maar hoe zit dat bij de geallieerden? Iemand van rond de 40 die in een parauniform in een Jeep rondrijdt en een lagere rang heeft dan een sergeant, is historisch gezien ook niet correct. Het nabootsen van de werkelijkheid blijft moeilijk.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Re: Re-enacten

Bericht door Reca »

asjemenou schreef:Leuk die links naar die re-enactors. Amerikanen neem ik aan? Als ze hun hobby willen uitoefenen mij best maar het is inderdaad niet echt répresentatief. Alhoewel... als je die flink gezette Fallschirmjäger nu eens het uniform van z'n baas aan zou laten trekken!
Ik lees op deze topic over te jonge re-enactors maar je kan ook de vraag stellen zijn sommigen ook niet te oud? Uiteraard kunnen oudere mannen Volkssturm o.i.d. uitbeelden maar hoe zit dat bij de geallieerden? Iemand van rond de 40 die in een parauniform in een Jeep rondrijdt en een lagere rang heeft dan een sergeant, is historisch gezien ook niet correct. Het nabootsen van de werkelijkheid blijft moeilijk.
Nou ik denk dat veel mensen het niet in de eerste plaats doen voor een realistisch beeld (jammer genoeg) maar omdat ze het prachtig vinden om rond te lopen in een uniformpje (ongeacht of het representatief is voor het verleden!! :x
----
Plaats reactie