Verzameling en aanwinsten Nico.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Bericht door glen666benton »

Nico Roelofs schreef:
glen666benton schreef:Ja dat is inderdaad waar. Als ze de kleren aanhebben zie je eigenlijk maar alleen het hoofd en de handen. Wel een formidabele vondst :) . Eigenlijk nog een goeie tip voor iedereen, eventjes naar de doe-het-zelfzaak en men kan er ook aan beginnen. Alvast bedankt om het eventjes te laten weten :wink:
Nou dit is alleen goed te doen als je de materialen gratis of tegen hele lage prijzen kan kopen. Anders ben je uiteindelijk net zo duur uit als een normale pop en dat is volgens mij ook niet de bedoeling. :)
Ja maar je kan dan eigenlijk zelf beginnen te ontwerpen, ik bedoel ook andere materiaal gebruiken. Btw waar haal je dan eigenlijk het hoofd en de handen? In een kledingswinkel of elders?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

glen666benton schreef:
Nico Roelofs schreef:
glen666benton schreef:Ja dat is inderdaad waar. Als ze de kleren aanhebben zie je eigenlijk maar alleen het hoofd en de handen. Wel een formidabele vondst :) . Eigenlijk nog een goeie tip voor iedereen, eventjes naar de doe-het-zelfzaak en men kan er ook aan beginnen. Alvast bedankt om het eventjes te laten weten :wink:
Nou dit is alleen goed te doen als je de materialen gratis of tegen hele lage prijzen kan kopen. Anders ben je uiteindelijk net zo duur uit als een normale pop en dat is volgens mij ook niet de bedoeling. :)
Ja maar je kan dan eigenlijk zelf beginnen te ontwerpen, ik bedoel ook andere materiaal gebruiken. Btw waar haal je dan eigenlijk het hoofd en de handen? In een kledingswinkel of elders?
Ja andere materialen kun je ook gebruiken. Zolang je daar maar het lichaam vorm mee kan geven en het gewicht van de uitrusting kan dragen. :)

Ik haal de handen en hoofden van beurzen. Zijn vaak niet goedkoop, maar dan heb je wel hele mooie hoofden. Soms koop ik ze ook nog wel eens van het internet.
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Bericht door glen666benton »

Ik ga mij daar ook eens mee bezig houden, en als het eindresultaat er mag zijn :) . Ik moet wel zeggen toch een goed resultaat jouw poppen :wink:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

glen666benton schreef:Ik ga mij daar ook eens mee bezig houden, en als het eindresultaat er mag zijn :) . Ik moet wel zeggen toch een goed resultaat jouw poppen :wink:
Bedankt! Succes met het maken van een pop! Kijk ook hier eens: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6680&start=0 Ik heb namelijk een keer een hele beschrijving gemaakt hoe ik de poppen maak. Misschien heb je er wat aan.
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Bericht door glen666benton »

Nico Roelofs schreef:
glen666benton schreef:Ik ga mij daar ook eens mee bezig houden, en als het eindresultaat er mag zijn :) . Ik moet wel zeggen toch een goed resultaat jouw poppen :wink:
Bedankt! Succes met het maken van een pop! Kijk ook hier eens: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6680&start=0 Ik heb namelijk een keer een hele beschrijving gemaakt hoe ik de poppen maak. Misschien heb je er wat aan.
Jazeker, ik heb het al eens overlopen. Op het eerste gezicht is het wel wat ingewikkeld. Ik zal het eerst eens "rustig" doornemen :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

glen666benton schreef:Jazeker, ik heb het al eens overlopen. Op het eerste gezicht is het wel wat ingewikkeld. Ik zal het eerst eens "rustig" doornemen :)
Voor vragen mag je me gerust lastig vallen. :)
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Bericht door glen666benton »

Ok bedankt, dat zal ik zeker doen. Alvast bedankt voor de moeite :wink:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mijn nieuwste aanwinsten. 2 Prinses Irene Brigade emblemen. Ga nu een speciaal embleembordje maken voor de PIB. :D

Afbeelding

Zoek dan alleen nog een keer de PIB straatnaam.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hier mijn nieuwste aanwinsten van de beurs in Duiven:

Afbeelding

Stafkaart Tiel:
Afbeelding

Koppel, met beetje de Canadese kleur. Hele grote kans dat deze na oorlogs is. Maar moet wat hebben op mijn poppen totdat ik wel oorlogse Canadese heb.
Setje Canadese kruisriemen.
Vroeg model gasmasker. Met nog een blikje (vol) en eue shields. Maar het mooie is dat in de draagband de naam van de soldaat staat. Er aan het gasmasker zit nog de disc met dezelfde naam. :D
Afbeelding

En nog een laag model Biscuitblik:
Afbeelding
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

alweer mooie aanwinsten, nice nice :P
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Mooi, Dat je zoveel ruimte heb.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

koen schreef:alweer mooie aanwinsten, nice nice :P
Bedankt Koen! Ben ook erg blij met deze aanwinsten.
Eric schreef:Mooi, Dat je zoveel ruimte heb.
Ik heb een gedeelte van de zolder tot me beschikking gekregen en daar moet ik alles eigenlijk in kwijt. Maar dat begint nu behoorlijk vol te raken. Maar echt een grote ruimte is het niet. Nadeel is ook nog eens de schuine daken. Maar door veel shuiven en doen en stapelen kom je een heel eind met de ruimte. :)
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

zo dra je een nieuw huis het is dat geen probleem meer :P
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Hey die kaart van Tiel en omstreken is mooi. Wanneer is die gedateerd?
Dat is niet zo heel ver bij mij vandaan! :)

Sebas
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

sturmman schreef:Hey die kaart van Tiel en omstreken is mooi. Wanneer is die gedateerd?
Dat is niet zo heel ver bij mij vandaan! :)

Sebas
Geloof 1944 zo uit me hoofd. Maar kan ook best 1945 zijn. Heb nu iets van 3 stafkaarten van Tiel en omgeving. Waaronder 1 Duitse ingetekende. :)
Plaats reactie