Bomenkap in Schinveldse bossen.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bomenkap in Schinveldse bossen.

Bericht door pionier »

Jullie weten het vast wel. Vanwege betere radarwerking van de awacs vliegtuigen wil men een groot stuk van het Schinveldse bos kappen.

Mijn vraag aan jullie:'Wat vinden jullie hiervan?'

Mijn mening:

Erg jammer. Er is al niet zo veel bos en dat word nu dus nog minder. Maarja, er valt niks aan te doen, lijkt mij.

Overigens vind ik het wel een schandaal van Jos Zuydgeest ('Burgemeester') die totaal niet achter de mening van het volk en andere partijleden staat.

(De site van GroenFront die in het bos actie voeren: http://www.groenfront.nl/ )
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Bericht door Leidenwo2 »

alles links

kappen die bomen die awacs zorgen voor een stukje veiligheid in de lucht
leiden wo2 spullen gezocht
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Ja natuurlijk vind ik het jammer. Maar mijn vraag. Waarom kan in godsnaam niet een vliegtuig een grootte bocht maken en dan zo de andere kant op landen??
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

pfff kappe die hap
en met die tree-huging-hippie's derin
om het maar eens op zen south parks te zegge.


nee ff serieus.. jammer erg jammer..
maar het meot toch, kunne ze niet gewoon ergens anders
een nieuw stukje aan planten??
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Nja, ik zie ook tal van oplossingen. De bomen moeten om omdat ze te hoog zijn... plant er dan struiken of bomen die niet te hoog worden.

Er is nu wel meer plek om te zoeken met de detect :P
Gebruikersavatar
Feldmarschall
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 sep 2005, 17:18
Locatie: Klimmen (Zuid-Limburg)

Bericht door Feldmarschall »

Ik woon redelijk in de buurt van Schinveld en bij ons komt er ook een paar keer per dag zo'n Awacs over, wel ietwat hoger dan daar terplekke. Maar ik weet wel dat Schinveld het niet wil meemaken als zo'n ding daar een boom raakt tijdens het opstijgen en in het dorp een 'noodlanding' moet maken...
En bovendien, in Nederland is toch elk bos aangeplant,
als ze t niet willen kappen hadden ze zich dat een paar jaartjes eerder moeten bedenken.
I reject your reality and substitute my own
'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Tjeerd schreef:Ja natuurlijk vind ik het jammer. Maar mijn vraag. Waarom kan in godsnaam niet een vliegtuig een grootte bocht maken en dan zo de andere kant op landen??
Omdat een vliegtuig zo veel mogelijk tegen de wind in moet landen om de remweg kort te houden. Met rugwind landen is veel lastiger en je hebt er een langere baan voor nodig.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Sjoerd schreef:
Tjeerd schreef:Ja natuurlijk vind ik het jammer. Maar mijn vraag. Waarom kan in godsnaam niet een vliegtuig een grootte bocht maken en dan zo de andere kant op landen??
Omdat een vliegtuig zo veel mogelijk tegen de wind in moet landen om de remweg kort te houden. Met rugwind landen is veel lastiger en je hebt er een langere baan voor nodig.
langere baan aan de andere kant :?
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik vind het onzin! Er zijn genoeg andere vliegvelden.. Je kunt wel zeggen, och het zijn maar 6 hectare ofzo, maar dan blijft er straks geen boom meer over, natuurlijk duurt dit nog wel vele tientallen a honderden jaren maar die bomen zijn volgens mij best belangrijk voor de zuurstof en die zooi ...

Ik zou zeggen dat die grote vliegtuigen moeten uitwijken naar een ander vliegveld! Of een 2de optie zou zijn dat ze ergens anders een nieuw bos aanplanten ofzo van dezelfde of grotere omvang en dit beschermd maken ofzo ..
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Re: Bomenkap in Schinveldse bossen.

Bericht door symen »

pionier schreef: Erg jammer. Er is al niet zo veel bos en dat word nu dus nog minder. Maarja, er valt niks aan te doen, lijkt mij.
MEschien valt er wel wat aan te doen, Actievoeren meschien.
En dat ze weer bos gaan kappen vind ik niks.
Er zou toch vast wel een andere oplossing voor zijn.
Erik K.
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2004, 21:42
Contacteer:

Bericht door Erik K. »

Die hele AWACS is totale flauwe kul. Wat doen ze daar nou nog mee. Vroeger toen de muur er nog stond en het westen bang was voor de Russen wedrt het luchtruim in de gaten gehouden door de AWACS om te voorkomen dat het Oostblok een onverwachte aanval met vleigtuigen zou uitvoeren!
Daar hoeven we nu toch geen AWACS vliegtuigen meer voor in te zetten. Laat die dingen dan in Irak of zo vliegen!

En zeg niet dat het is om het vliegverkeer veiliger te maken want daar zijn ze nooit voor gemaakt.

Erik
"I love the smell of Napalm in the morning"
http://www.feldgrau.com
http://forum-der-wehrmacht.de
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

De basis hier is eigenlijk geheim je ziet de landingsbanen niet er staan op zijn minst 500m bomen tussen en struikgewassen. Dat ze die omkappen e ndaar hun nieuwe baan maken.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

micky schreef:De basis hier is eigenlijk geheim je ziet de landingsbanen niet er staan op zijn minst 500m bomen tussen en struikgewassen. Dat ze die omkappen e ndaar hun nieuwe baan maken.
:? welke basis??
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

wittmann schreef:
micky schreef:De basis hier is eigenlijk geheim je ziet de landingsbanen niet er staan op zijn minst 500m bomen tussen en struikgewassen. Dat ze die omkappen e ndaar hun nieuwe baan maken.
:? welke basis??
Er is daar toch een Luchtmacht basis...?
Erik K.
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2004, 21:42
Contacteer:

Bericht door Erik K. »

lekker geheim! DE hele wereld weet dat daar een vliegveld is!
"I love the smell of Napalm in the morning"
http://www.feldgrau.com
http://forum-der-wehrmacht.de
Plaats reactie