Derde Wereld Oorlog

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Waffenambt schreef:http://forum.wo3.nl 8) :P :evil: :evil:
Lol:P
Hij doet het niet? :? :P
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dit is een discussie. Graag daar aan deelnemen en geen linken plaatsen naar niet werkende sites of sites die niks met het onderwerp te maken hebben.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Dean- schreef: Er zitten vast wel wat voordelen aan, maar ten opzichte van de nadelen vallen die totaal weg...
Daar ben ik het helemaal mee eens.
En dan de materiele schade nog.
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Tja , een 3de wereldoorlog. Die zal niet meer verschijnen denk ik. Duitsland is gesust met Merkel (:wink:) Welk land denkt dat het machtig is: jawel Amerika ... Die kan nu eigenlijk al heel Amerika met een half leger bezetten. En doden zullen er niet vallen. Als het Europa gaat overvallen weten de landen het in china wel. Die zullen wel rusland helpen of niet :lol:
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Natuurlijk komt er nog een wereldoorlog. De vraag is alleen....Wanneer.

En het zal geen oorlog zijn om "lebensraum", maar om grondstoffen en religieuze opvattingen. En hij zal in de geschiedenis de naam van godsdienstoorlog krijgen. Als er op het einde uberhaupt nog geschiedenis kan geschreven worden.

Het word nu reeds duidelijk dat de religieuze leider van Iran er voor zal zorgen dat de religieuze leider van Amerika kan beginnen aan een derde ambtstermijn.

Leo
Erik K.
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2004, 21:42
Contacteer:

Bericht door Erik K. »

Einstein schreef ooit:

Ik weet niet hoe de derde wereldoorlog uitgevochten wordt, maar ik weet wel dat de vierde uitgevochten wordt met stenen en speren!

erik
"I love the smell of Napalm in the morning"
http://www.feldgrau.com
http://forum-der-wehrmacht.de
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Erik K. schreef:Einstein schreef ooit:

Ik weet niet hoe de derde wereldoorlog uitgevochten wordt, maar ik weet wel dat de vierde uitgevochten wordt met stenen en speren!

erik
nieuwe ijstijd. Meer kan ik er niet uit halen...?
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Tjeerd schreef:nieuwe ijstijd. Meer kan ik er niet uit halen...?
Einstein doelde op de allesvernietigende werking die de Derde Wereldoorlog zou hebben. De Tweede Wereldoorlog kwam te vroeg om werkelijk nucleair te zijn, de Derde niet. Einstein wilde met de uitdrukking zeggen dat de Derde Wereldoorlog zo allesvernietigend zou zijn dat de Vierde met primitieve wapens gevochten zou moeten worden, met andere woorden; dat de mensheid terug bij af zou zijn en alles opnieuw op zou moeten bouwen.
Вместе мы непобедимы
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Zhukov schreef:
Tjeerd schreef:nieuwe ijstijd. Meer kan ik er niet uit halen...?
Einstein doelde op de allesvernietigende werking die de Derde Wereldoorlog zou hebben. De Tweede Wereldoorlog kwam te vroeg om werkelijk nucleair te zijn, de Derde niet. Einstein wilde met de uitdrukking zeggen dat de Derde Wereldoorlog zo allesvernietigend zou zijn dat de Vierde met primitieve wapens gevochten zou moeten worden, met andere woorden; dat de mensheid terug bij af zou zijn en alles opnieuw op zou moeten bouwen.
Ok ik snap het. Denk je ook dat er nucleaire wapens worden ingezet in de derde wereldoorlog
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Tjeerd schreef:Ok ik snap het. Denk je ook dat er nucleaire wapens worden ingezet in de derde wereldoorlog
Tja, moeilijke vraag. Dat hangt af van een aantal factoren, in de eerste plaats natuurlijk de wederzijdse aanwezigheid van nucleaire wapens. Daarnaast de bereidheid van de leiders om de wapens in te zetten. Tijdens de Cuba-crisis heeft de wereld al een heel dicht op het randje van een nucleaire wereldoorlog gestaan, maar dankzij de koelbloedigheid van een aantal personen aan zowel Amerikaanse als Sovjet zijde is het er toen niet van gekomen.

Wanneer Iran bijvoorbeeld kernwapens zou kunnen maken is er denk ik een grote mogelijkheid dat ze daadwerkelijk ingezet zullen worden. Als je alleen al kijkt naar het gemak waarmee radicale moslims zichzelf voor hun geloof opblazen is het niet moeilijk je voor te stellen wat de radicale moslimleiders met de kernwapens zouden doen. Laten we in ieder geval hopen dat het zover nooit komt.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Misschien wat meer leestekens gebruiken. Leest wat prettiger. :wink:

Waarom zou een WO4 met stenen en speren uitgevochten worden? WO1 was ook de eerste WO1 (duh) en werd ook met geweren uitgevochten. :wink:
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Leroy schreef:Misschien wat meer leestekens gebruiken. Leest wat prettiger. :wink:

Waarom zou een WO4 met stenen en speren uitgevochten worden? WO1 was ook de eerste WO1 (duh) en werd ook met geweren uitgevochten. :wink:
het is laat Leroy , mijn ogen zijn ook moe :lol: :)
Zhukov schreef:
Tjeerd schreef:nieuwe ijstijd. Meer kan ik er niet uit halen...?
Einstein doelde op de allesvernietigende werking die de Derde Wereldoorlog zou hebben. De Tweede Wereldoorlog kwam te vroeg om werkelijk nucleair te zijn, de Derde niet. Einstein wilde met de uitdrukking zeggen dat de Derde Wereldoorlog zo allesvernietigend zou zijn dat de Vierde met primitieve wapens gevochten zou moeten worden, met andere woorden; dat de mensheid terug bij af zou zijn en alles opnieuw op zou moeten bouwen.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Tjeerd. Misschien niet posten. Want je snapt mijn post niet.

Wat ik er mee wil zeggen is dat er sinds de menstijd er is. Er pas een WOI kwam toen er wapens waren zoals nu. En als er zulke wapens zijn houd dat ook in dat men met andere Technologie ook zover is om met de hele wereld te communiceren. (Goed)

Daardoor kan er een WO ontstaan omdat de hele wereld direct op de hoogte is. :)

Ik zie de mensen niet zo snel met stenen en speren even de oceaan oversteken om een WO uit te vechten. :|
Tjeerd
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:12

Bericht door Tjeerd »

Leroy schreef:Tjeerd. Misschien niet posten. Want je snapt mijn post niet.

Wat ik er mee wil zeggen is dat er sinds de menstijd er is. Er pas een WOI kwam toen er wapens waren zoals nu. En als er zulke wapens zijn houd dat ook in dat men met andere Technologie ook zover is om met de hele wereld te communiceren. (Goed)

Daardoor kan er een WO ontstaan omdat de hele wereld direct op de hoogte is. :)

Ik zie de mensen niet zo snel met stenen en speren even de oceaan oversteken om een WO uit te vechten. :|
bedoel je dat zo.. Mm kon ik er zelf niet uittrekken. Het is dan ook wel bijna 2 uur 's nachts.

Maar daar heb je wel een punt. Daar heb je een punt. jammer dat Einstein niet meer leeft
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Leroy schreef:Tjeerd. Misschien niet posten. Want je snapt mijn post niet.

Wat ik er mee wil zeggen is dat er sinds de menstijd er is. Er pas een WOI kwam toen er wapens waren zoals nu. En als er zulke wapens zijn houd dat ook in dat men met andere Technologie ook zover is om met de hele wereld te communiceren. (Goed)

Daardoor kan er een WO ontstaan omdat de hele wereld direct op de hoogte is. :)

Ik zie de mensen niet zo snel met stenen en speren even de oceaan oversteken om een WO uit te vechten. :|
Julius Caesar? Napoleon? In principe zou je die oorlogen ook wereldoorlogen kunnen noemen, alleen heten ze zo niet.
Plaats reactie