Leden stellen zich voor - deel 3

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Gefreiter Porta
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 dec 2005, 14:10
Locatie: Belgie(Oost-Vlaanderen)

Bericht door Gefreiter Porta »

Ik heet Jonathan maar dat is wel niet het belangerijkste op deze forum :lol:
Julian ook verzamelaar van ww2 of gewoon geinteresseerd?
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Gefreiter Porta schreef:Ik heet Jonathan maar dat is wel niet het belangerijkste op deze forum :lol:
Julian ook verzamelaar van ww2 of gewoon geinteresseerd?
Ik verzamel Duits :)
En niet alleen meadilles of helmen ofzo, gewoon...alles :roll:
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Ik ben raymond en ben 15 jaar en verzamel al 5 jaar voornamelijk duits,maar ook amerikaans en engels.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Julian en Raymon allebei Welkom.
en succes met verzamelen
Gebruikersavatar
overlord
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:36
Locatie: o,g. Eindhoven

Bericht door overlord »

Hallo allemaal,

ik had dit al ergens anders gepost, maar hier past het beter, ik ben nieuw op dit forum, ik weet niet of er nog iemand regematig komt, maar mijn naam is Marco en ben 34 jaar.

Mijn fascinatie voor de 2e wereld oorlog is begonnen toen ik van het voortgezet onderwijs meeging naar de "schoolverlatersdagen" en ik gekozen had voor "Normandië".
Ik ben er sindsdien zo'n 12/13 keer geweest, dus ik heb al heel wat gezien daar.

Ik heb ook als hobby schaalmodellen uit de periode van D-day in Normandíë en ben op het moment (al lang niets aan gedaan hoor) bezig met een 1:35 model van de kerk in St Mere-Eglise (jullie wel bekend) maar met schaal 1:35 wordt hij ongeveer 1 meter lang en zo'n 95 cm hoog, dus best groot, maar dat is om de details goed te maken en omdat ik al mijn modellen (behalve de vliegtuigen) maak in schaal 1:35.

Ik heb al veel foto's van de kerk, maar ik zoek een plattengrond van het dorpsplein en foto's van die tijd, zodat ik het zo natuurgetrouw kan namaken.

Ik hoop hier reacties op te krijgen,
Marco
operation-overlord@hotmail.com
Gebruikersavatar
Spitfire
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 jan 2006, 19:55
Locatie: Zelzate
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Spitfire »

Hallo iedereen,

Ik ben Luc.
Ik ben niet echt een verzamelaar maar ben wel geinteresseerd
in alles wat met WO2 te maken heeft.
Mijn voornaamste bezigheden zijn: Modelbouw (uitluitend WO2 en vooral vliegtuigen).
Ook met de moto op zoek naar bunkers, musea, historische plaatsen enz.

Grtz.

Luc.
Yorn
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2006, 19:07

ik ben ......

Bericht door Yorn »

Hey iedereen.

Ik ben yorn, ben 16 jaar oud en ik verzamel WOII. Ik verzamel al 5 jaar en ik heb al een aardige collectie staan. Ik ben begonnen met verzamelen op mijn 11de. ik verzamel voornamelijk Duits/ Russisch waarom? omdat ik familie in Polen heb en ik daar regel matig naar toe ga. tevens staat het kleine dorpje waar me opa en oma in wonen middel in een duits russische linie waar 3 maanden gevochten en dat maakt het zoeken makkelijker en nog aantrekkelijker. hoe ben ik begonnen? mijn opa vertelde mij altijd verhalen die hij had mee gemaakt totdat hij een thuis kwam met een tas die vol zal met dergelijke bodemvondsten en dat was de klap op de vuurpijl. sindsdien ben ik er helemaal weg van en zoek ik heel vaak in polen.
Groet
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Welkom Yorn, leuk dat je zoekt (ik zelf ook) Polen etc. is een mekka voor ons metaaldetectorzoekers! Plaats je bodemvondsten zou ik zeggen. :)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Yorn
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2006, 19:07

Bericht door Yorn »

het is werkelijk waar prachtig daar en het is onbeschrijvelijk wat daar nog te vinden is.Ik zal morgen even alles uitstallen wat ik heb en zal ik alles even vast leggen op cam en posten. morgen ochtend zal mijn collectie in de collectie topic staan. :)
Groet
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Ik ben al vaak komen kijken maar heb me nu ook maar even geregistreerd.

Ik ben David, ben 36 j. en Belg.

Mijn interesse voor WO2 (en WO1) komt voort uit mijn andere hobby van sportschutter. Ik heb een (nog) kleine collectie van Amerikaanse en Duitse wapens en de daarbij horende attibuten.

Ik heb me al lang voorgenomen om eens een foto-sessie te houden met mijn collectie, maar nu ga ik er toch eens echt werk van maken. Wordt vervolgd ...

David
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

hey mensen

ff voorstellen ik ben karel uit amersfoort en verzamel en re-enact duits wo2 wehrmacht sniper.in het dagelijks leven ben ik militair.voor de mensen die meer willen weten pm me ff

groetjs

karel
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Welkom mensen! :D
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Even geknipt en geplakt uit een topic dat inmiddels gesloten is in algemeen van ^Kev
^kev schreef:Hallo ik ben Kevin en ben 14 jaar, ik woon in Someren en ben zelf nogal geinterreseert in de 2ww ( vandaar dat ik lid ben :P ) ik doe eigelijk niet echt iets sparen, maar ik maar wel modelbouw. ik maar modelbouw in de schalen 1:35 en dan alleen militaire voertuigen.

gr. Kevin 8)
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

hehe, ja ik kwam er daarna pas achter dat dit al weer gesloten was :roll:

maar lees t berichtje wat Martijn geknipt heeft maar, als je t een en ander wilt weten :P
<('.'<)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Noem mij maar Charly, ik ben 30 jaar woon in een klein dorp in de Betuwe (Gelderland)

Oorlog in het algemeen trekt me ..juist omdat je er zoveel van de domheid van de mens kan leren...en toch ook weer van de geniale ideeen die de mens heeft tijdens oorlogen.

Waarom McAuliffe als afbeelding en waarom z'n beroemde uitspraak ? Ik zag z'n foto in een boek (De Slag om de Ardennen door Robin Cross) en moest toen denken aan die uitspraak.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gesloten